Pendeltrein feyenoord | Rotterdam CS - Rotterdam Stadion | NS Community
beantwoord

Pendeltrein feyenoord | Rotterdam CS - Rotterdam Stadion


Is de dienstregeling nog ergens te zien van Rotterdam CS - Rotterdam Stadion van ergens in 2019?

icon

Beste antwoord door Rizana NS 10 May 2021, 11:14

Bekijk origineel

15 reacties

Dit station Stadion Feyenoord dateert ook uit 1937

enige vernieuwing zijn de ov palen

vergeten zijn : liften, toiletten, overkappingen

misschien dat pro rail daar eens naar kan kijken, en actie in ondernemen 

het aantal treinen na afloop zijn er 2

de laatste wacht net zolang tot de allerlaatste supporter uit het stadion is gearriveerd 

daardoor mis je de aansluiting in Dordrecht

zo doende durf ik mijn fiets niet in de stalling te zetten

na gearriveerd te zijn op Den Bosch Centraal moet ik nog 20 minuten fietsen ( elektrisch

) misschien dat de NS daar snel voor in actie kan komen

je zit als haringen in een ton tussen Rotterdam Stadion en Dordrecht 

een overigens tevreden treinreiziger

Dirk Huisman

 

Ik zal je suggestie doorzetten, maar ik durf niets te beloven. Na een wedstrijd van Feyenoord is het altijd enorm druk, zowel bij de RET als bij ons. 

Als jullie dit weten, dan zou het schema toch aangepast kunnen worden?

verder lees ik niets over aanpassingen aan station Stadion Feyenoord 

waar blijven de plannen om de supporters te vervoeren anno 2022

de sprinters zijn een hele verbetering 

het bereiken van het stadion met alleen maar trappen 

had laatst een enkelblessure 

kon bijna niet de trappen op en af

geen lift, geen toiletten, geen overkapping 

als eerste zou een mobiel toiletten container neer kunnen worden gezet zoals nu ook buiten het stadion

graag wat snel kan snel

wat langer duurt graag in de plannen opnemen 

zo blijft de Kuip aantrekkelijk bereikbaar 

zelf heb ik wel een rijbewijs, maar lang niet altijd de beschikking over een auto

met een kortingskaart, en “ vrij” reizen is de NS een goed, groen alternatief komende uit Den Bosch

met sportieve groeten 

Dirk Huisman

 

 

Reputatie 7
Badge

Alsof er geld zat is. 

Reputatie 7
Badge +1

Als jullie dit weten, dan zou het schema toch aangepast kunnen worden?

verder lees ik niets over aanpassingen aan station Stadion Feyenoord 

waar blijven de plannen om de supporters te vervoeren anno 2022

de sprinters zijn een hele verbetering 

het bereiken van het stadion met alleen maar trappen 

had laatst een enkelblessure 

kon bijna niet de trappen op en af

geen lift, geen toiletten, geen overkapping 

als eerste zou een mobiel toiletten container neer kunnen worden gezet zoals nu ook buiten het stadion

graag wat snel kan snel

wat langer duurt graag in de plannen opnemen 

zo blijft de Kuip aantrekkelijk bereikbaar 

zelf heb ik wel een rijbewijs, maar lang niet altijd de beschikking over een auto

met een kortingskaart, en “ vrij” reizen is de NS een goed, groen alternatief komende uit Den Bosch

met sportieve groeten 

Dirk Huisman

 

 

Als er volgens mij één station is waar in ieder geval niet in geïnvesteerd moet worden dan is dat Rotterdam Stadion volgens mij. Je gaat dan voorzieningen aanleggen, die na een verloren wedstrijd doelwit worden van opgefokte supporters. Gesloopte liften enz.enz. Laten we dit station wat een dag of 30 per jaar wordt gebruikt zo basic mogelijk houden lijkt mij.

Ben al jaren Feyenoord supporter 

vroeger vervoerde de NS de Feyenoord supporters in hele oude treinen 

die werden soms gesloopt 

nu in de mooie sprinters blijft alles heel

Zijn toiletten op een station niet een vereiste?
op pissen we op het perron 

na een wedstrijd in de kou zonder overkapping in de regen, of met een mooie overkapping 

station Delft Campus krijgt een overkapping met zonnepanelen 

voor gehandicapten, een lift, is dat teveel gevraagd

zelf reis ik graag met de NS

station Den Bosch Oost heeft behalve de lift geen toiletten 

dus doen men de behoefte in de lift

het was afgelopen jaar het enige station wat minder reizigers kreeg 

ondanks dat er een hele nieuwe woonwijk is gebouwd

investeer dus ook in station Stadion Feyenoord 

wij supporters verdienen dit

 

Reputatie 7

En daarbij zijn alle plannen voor dit gebied weer even in de ijskast gegaan en weet men niet hoe verder met stadion dus investeren in ieder geval nutteloos.

Reputatie 7
Badge +3

Het hoeft natuurlijk geen luxe station te worden, maar als je een station aanbiedt, moet je wel voor de basisvoorzieningen zorgen. Een manier om het perron te bereiken zonder trappen lijkt me daar zeker bijhoren.

Reputatie 7

Het is ook geen station maar een halte die alleen wordt gebruikt als Feyenoord speelt.

Bij ontwikkeling van het gebied is het wat anders maar dit staat op dit moment even stil net als wat er met het stadion moet gebeuren.

Daar zijn trouwens ook trappen en ieder geval toiletten hoewel smerig.

 

Als ik het zo bekijk kan je op Treinposities aardig terug in de tijd. Als je daar het betreffendestation invult en de datum in 2019 dan kom je een heel eind. 

Reputatie 7
Badge

Het is geen station waar mensen lang verblijven. Men stapt uit en gaat direct richting stadion. Na de wedstrijd stapt men weer in om te verdwijnen. Dus voorzieningen zijn weinig zinvol.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn wel meer stations die geen toilet hebben, stations die iedere dag door duizenden mensen worden gebruikt ipv alleen bij wedstrijd. Daar zijn eerder toiletten nodig dan bij een station wat maar een beperkt aantal dagen per jaar gebruikt wordt. 

Het hoeft natuurlijk geen luxe station te worden, maar als je een station aanbiedt, moet je wel voor de basisvoorzieningen zorgen. Een manier om het perron te bereiken zonder trappen lijkt me daar zeker bijhoren.

Als er dure voorzieningen moeten komen kun je het station beter opheffen en de bezoekers een kwartier laten lopen van/naar Rotterdam Zuid dan wel van/naar Rotterdam Lombardijen. Die optie is trouwens al vaker overwogen.

TS heeft wel een punt dat het onhandig is dat er na afloop slechts twee treinen richting Dordrecht stoppen. Dat leidt tot lang wachten en vaak te veel mensen in die twee treinen. 

Reputatie 7
Badge +3

Overkappingen, toiletten, liften e.d. lijken me ook wat teveel van het goede. Maar een manier om zonder trappen het perron te bereiken vind ik anno 2022 wel een basisvoorziening, ook voor dit soort stations. Ik ben er ooit een keer voor een wedstrijd van Oranje geweest, maar ik heb even geen beeld van de situatie meer. Geen idee of zo'n voorziening voor enigszins redelijke kosten te realiseren is.
Of wordt er bij het plannen van een reis duidelijk aangegeven dat dit niet aanwezig is? Anders sta je daar met je rolstoel en je goede gedrag … (voor zover goed gedrag mogelijk is bij die Feyenoord-hooligans 🤣)

Maar een manier om zonder trappen het perron te bereiken vind ik anno 2022 wel een basisvoorziening, ook voor dit soort stations. 

Opheffen dan maar?

Reageer