POLL:Wat is je minst favouriete NS reizigersmaterieel?

• 15 maart 2014
  • 20 reacties
  • 1585 Bekeken

Eerder was er een vraag voor favoriet, maar nu omgekeerd.. 🙂 🙂 Mij, de VIRM. Komt te vaak op bijna elke traject in ons land, en saai rit, koude in winter, etc

Minst favouriete reizigersmaterieel?

20 reacties

Dan gaat mijn stem toch naar het stadsgewestelijk materieel. De intercitytreinen zijn allemaal comfortabeler, de SLT houdt niet over maar is wel nieuw en heeft beeldschermpjes, de Mat '64 heeft de nostalgie-factor, maar de SGMm geen van eerder genoemde kwaliteiten.
Absoluut de VIRM... Tijdens het rijden altijd wel één of meerdere gebreken (te warm/koud, wiebelen, onconfortabel, vies etc etc) 😛
Hallo Olik2,

Ik heb je poll verplaatst naar het 'Off topic forum', omdat je poll hieronder valt.

Vriendelijke groet,
Marjan
Ik denk de VIRM, van buiten zien ze er mooi uit maar ze wiebelen heel erg (echter, als je beneden zit, merk je dat wel minder). Daarna de SGM, vanwege de krappe beenruimte.
Ik haat de VIRM. Ja, het is wel zomer-maar het is TE KOUD IN DIE TREIN!!!!! Overkil airco=niet leuk, NS. Ik wil ook niet horen dat de klimaatregeling is automatisch, bullshit.
Op warme dagen absoluut de SGMm. Het enige voordeel is dat de ramen open kunnen, zodat je nog een beetje verkoeling hebt als je gunstig gaat zitten. Maar die 'Oude Sprinter' is een crime op een warme dagen. Geef me dan toch maar de SLT die met z'n airco een stuk prettiger is in de zomer.
Nog steeds de VIRM voor mij.
Reputatie 1
VIRM kent zeker haar gebreken echter de DDZ is mijn minst favo mat. opzich ziet het er allemaal heel mooi uit en is er goed nagedacht over functionaliteit en gebruik. Alleen die stoelen, ik klaag niet snel over een zitplaats, zit al snel goed, maar deze zijn echt slopend, zeker als je er langere tijd op moet zitten. dan toch liever die afgeragde VIRM stoelen.
Ik kan helaas niet echt meepraten over hoe de stoelen zitten, maar ik geloof jullie direct, ik sta meer dan dat ik zit in die treinen. DDZ werkt voor mij als HC prettiger dan de VIRM, die ligt namelijk stabieler op de rails. Ben benieuwd als ik weer op de DD-AR dienst doe, of ik verschil merk met de DDZ.
Reputatie 6
Badge
VIRM, er missen stopcontacten bij de 1e klas in de VIRM-1 t/m 3 serie, ze schommelen teveel, de stoelen zijn niet echt comfortabel en de wanden zijn vaak voorzien van graffiti, zelf is hier dan vaak een reisinformatiescherm overheen gehangen wat doet blijken dat de wanden niet gereinigd worden. Dat geeft geen prettig gevoel....

Gelukkig wordt dit materieel opgeknapt.

Verder vraag ik me af wat de meerwaarde is van de 1e klas in de SLT vergeleken met de 2e klas. Ik zie enkel een leuk lampje in het bagagerek, en thats'it?
Dat kan je dan ook van de SGM zeggen.
Reputatie 4
SGMm, is mijn minst favoriete sprintertype, ze schommelen nog al veel en de bekleding heeft zijn langste tijd gehad. Daarna volgt Mat64,ze zijn oud en het interieur is plakkerig en zit soms onder de graffiti.
Van het Intercitymaterieel vind ik DDZ niet prettig,de stoelen zitten niet lekker en bij regenval stroomt water naar de benedenverdieping. ICR is als intercityrijtuig binnen Nederland wel geschikt,maar naar Brussel en op de HSL vind ik ze niet comfortabel en snel genoeg. Duitse IC-Berlijnrijtuigen of de Oostenrijkse (ex benelux) zijn wat mij betreft meer geschikt voor die verbinding,een Railjet zou helemaal geweldig zijn 🆒
Reputatie 2
Verreweg mat64!
Ze zijn oud, ze zitten soms onder de graffiti, ze zijn erg lawaaierig, door de ramen kun je niet kijken vanwege de viezigheid en ze zitten ook nog eens oncomfortabel.

Eigenlijk zouden ze niet meer mogen rijden!!
Reputatie 2
VIRM
oncomfortabel in vele opzichten, stinkende toiletten die hun geur ver buiten het balkongebied verspreiden, slecht optrekvermogen en doordat hun inzet op de 3000 tussen Amsterdam en Arnhem(-Nijmegen) nooit zitplaatsen genoeg biedt
jammer dat de NID er niet bij staat. Met stip de ellendigste. Altijd koud, tocht over de vloer, en bagage kun je er niet in kwijt.
Dat is de DDZ. 😉
dan is die het ergst 😠
De mat '64, altijd vies en te veel herrie
Reputatie 1
Zelf vind ik de SLT waardeloos: krap en niet veel meer dan een veredelde metro. Geef mij dan maar (en dan ben ik geloof ik een van de weinige) een SGMm als sprinter. Het allerliefste reis ik met een ICMm, maar die is op de trajecten waarop ik doorgaans reis zeer zeldzaam (gemiddeld 2 keer per jaar).
Intercity materieel: VIRM. En dan heb ik het over de VIRM 1e t/m 3e generatie. Deze dingen zien er van buiten opzich goed uit qua ontwerp vind ik zelf. Originele dubbeldekkers vind ik zelf. Maar het interieur en conform is echt triest. Over de bankjes wordt al genoeg geklaagd. Maar neem nou ook de hoeveelheid graffiti en vervuiling wat dit treintype meebrengt. En dan nog maar te zwijgen over het gebrek aan bagageruimte. Airco overkill en gebrek aan conform zoals geen stopcontacten en armleuningen tussen de bankjes zijn gewoon enkele missers wat dit geen echte Intercity trein maakt.
Sprinter materieel: SLT. Dit nieuwe treintype is fris en modern. Maar de onconformtabele bankjes maken je treinreizen met dit type niet bepaald aangenaam. De beenruimte is echt het toppunt van de negatieve dingen wat de SLT kent...

Reageer