Privacy van een toiletgebruiker

Reputatie 1
Als je op het toilet zit wil je niet gestoord worden... ik iig niet... ;)
Op een paardenforum loopt een topic “Ergernissen over het OV” en daar las ik de volgende post... misschien kan een conducteur toelichting geven over het hoe en wat met het openmaken van wc deuren bij hun controlerondes?

Dat de Conducteur de wc deur openmaakt terwijl ik afscheid neem v mn bruine vriend. Kommop, mag ik geeneens 7 min op t toilet zitten zonder dat ik als zwartrijder wordt gezien? Ik moet al eerst die plank schoonmaken voordat het feest kan beginnen, wat dus al 2 min duurt en dan ook nog zon hobbeltrein.

Make. My. Day
NS.
Again.

23 reacties

Reputatie 7
Bij controle klop je op de deur. Daarna geef je aan dat er controle is en wacht je op een reactie. Vervolgens klop je eventueel nog een keer aan als je niets hoort en zeg je dat je de deur open maakt als er geen reactie komt. En dan maak je de deur open 🙂
Reputatie 5
Badge
Bij controle klop je op de deur. Daarna geef je aan dat er controle is en wacht je op een reactie. Vervolgens klop je eventueel nog een keer aan als je niets hoort en zeg je dat je de deur open maakt als er geen reactie komt. En dan maak je de deur open :)
En als iemand vanaf de toilet zegt: "Jaja, bezet!"
Wat moet de controleur dan doen? Blijven wachten? :)

En toiletbril (Wordt hier een plank bedoeld, want... whut? Want ik neem aan dat niemand op de verschoningstafel de behoefte gaat doen) schoonmaken wat 2 minuten duurt? Dan ben je wel heel onhandig. Ik leg in 15 seconden de hele bril vol met toiletpapier i.v.m. de hygiëne en ga er dan gewoon op zitten. Na afloop alles doorspoelen en klaar.
@TS,
Zou je in dit geval even de link kunnen plaatsen naar het topic van het paardenforum?
Reputatie 7
@Aar dan is het inderdaad de bedoeling dat je even wacht haha
Badge +3
Ik lig dubbel.. :P

En reactie #1 van Slidestops natuurlijk meteen 'beste antwoord' als het een vraag zou zijn...

SuperBanjer ik zou je graag helpen (door 'mijn schuld' ben je hier beland ooit geloof ik. Welles/Nietes en ik ben geen NS haha... )

Maar dit is echt bizar en wel leuk dat het op een paardenforum komt die vraag #hoedan

Okee.. afschijt nemen van een bruine vriend mag privé natuurlijk en dat van die conducteur (HC) die aanklopt en dan binnen komt in je tijdedijke crapatorium klopt weinig van denk ik.

Alhoewel.. ik ken de procedure niet natuurlijk.
Ik heb nog een andere reden dat ik de toiletten controleer. Ik ga er altijd vanuit dat iedereen een geldig vervoersbewijs heeft, ook diegenen op het toilet. Als een reiziger zich niet lekker voelt, is de kans groot dat deze op het toilet te vinden is. Stel dat er iemand op het toilet onwel is geworden? Wil ik dat toch graag weten. Verder worden toiletten soms onterecht afgesloten of iemand had de deur niet op slot gedaan, dat geeft soms genante momenten.
Reputatie 7
Badge +2
@Aar,
dan is deze "seatcleaner" wat handiger:
https://www.nl.cws.com/nl-NL/products/washroom-hygiene/rvs-paradise-seatcleaner
iets dergelijks (net een ander model) hangt bij ons op werk in de toiletten.
Reputatie 7
Badge
Google search geeft geen enkele link naar een topic met de zeer kenmerkende zoekwoorden "hobbeltrein" en "bruine vriend", dus ik schat in dat we deze vriend maar moeten laten hobbelen
Reputatie 1
Dank voor de reacties.

Slidestops: er wordt dus wel aangekondigd als een deur wordt ooengemaakt... dan gad de persoon in kwestie dus kunnen aangeven dat ze haar ding aan het doen was en dan zou de conducteur gewacht (moeten) hebben? :)

Loes: logisch eigenlijk wel, dat je het wil weten als iemand onwel is geworden...

Robert B: yep... dankzij jou hier... tis hier best leuk eigenlijk :D

Ik heb bewust geen link naar topic op het forum geplaatst, om de anonimiteit van degene die dit postte te bewaren.. met een username, zoekmachine en creatieve zoektermen is de echte identiteit vast te achterhalen.
Zelf klop ik 3x en bij geen reactie draai ik het slot open en wacht nog minimaal 10 seconden voor ik de deur daadwerkelijk open doe.
Reputatie 7
Badge +2
En hoe vaak vind je dan daadwerkelijk een "bruine vriend" en hoe vaak een zwartrijder?
Reputatie 5
Badge
Ik lig dubbel.. :P

En reactie #1 van Slidestops natuurlijk meteen 'beste antwoord' als het een vraag zou zijn...

SuperBanjer ik zou je graag helpen (door 'mijn schuld' ben je hier beland ooit geloof ik. Welles/Nietes en ik ben geen NS haha... )

Maar dit is echt bizar en wel leuk dat het op een paardenforum komt die vraag #hoedan

Okee.. afschijt nemen van een bruine vriend mag privé natuurlijk en dat van die conducteur (HC) die aanklopt en dan binnen komt in je tijdedijke crapatorium klopt weinig van denk ik.

Alhoewel.. ik ken de procedure niet natuurlijk.

Afscheit... crapatorium...

You make my evening! 😉
Reputatie 7
Badge
Zelf klop ik 3x en bij geen reactie draai ik het slot open en wacht nog minimaal 10 seconden voor ik de deur daadwerkelijk open doe.
dit theaterstuk wil ik meemaken, Loes!!! Wanneer zit je weer op de stopper Ehv-Ht?
@Momo

Of ze een bruine gedraaid hebben durf ik niet te zeggen, maar het zijn vaker reizigers met geldig kaartje dan een zwartrijder.

@klant_Jac
Gisteren nog op gezeten 🙂. Zo te zien komende week niet. Als ik richting ht mag of terug is het een IC.
Reputatie 7
@Momo & Loes bij mij is de verhouding denk ik 50/50. Verschil is dat ze bij ons weten dat we met 2 zijn en dus ontkomen met weglopen er niet inzit. Deurtje zwaait dan vaak open net nadat we bij een station zijn aangekomen. Jammer dat wij dan ook af kunnen stapen 😉
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad jammer voor hen dan.
In de andere 50%, jammer voor jullie, de "bruine vriend" ontmoet/ruik je denk ik liever niet ?
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet of bruine vriend hier wel handig gekozen is. En vraag me soms af of je na een kwartier een laxeermiddel, dan wel een kaartje moet aanbieden.

Lange wachttijden zijn wel, eeeeh, storend. U wilt niet gestoord worden, maar degenen die voor de deur staan ook niet van u. We beginnen met het voordeel van de twijfel, lijkt me. 😉
Badge +3
Ik zocht eigenlijk het topic waarin iemand aangaf dat zijn/haar chipkaart in een stoel was beland na dichtklappen van een tafeltje (n.a.v. waar dat beugeltje op het tafeltje eigenlijk voor was)..

Die stoel werd toen door een HC 'gesloopt' en toen bleek het achteraf @Loes te zijn die dat gedaan had!

Iemand nog een linkje naar dat topic? Ik kan het niet vinden...
@Robert B

Ik heb gelukkig pas 1x het forum gehaald, maar mijn "sloopactie" had Twitter gehaald geloof ik. Is alweer ff geleden dat ik een stoel heb "gesloopt" 😅.
Wat een prachtig topic 😃 Toegegeven, ik heb best wel even moeten lachen om een aantal reacties 😛
Badge +3
@Robert B

Ik heb gelukkig pas 1x het forum gehaald, maar mijn "sloopactie" had Twitter gehaald geloof ik. Is alweer ff geleden dat ik een stoel heb "gesloopt" 😅.

Ik zie dat er weer iemand is die jouw hulp goed kan gebruiken!

https://twitter.com/otto_vee/status/1137059562362744832

OV kaart is achter de rugleuning gegleden... Treinstel 7548 boven. Iemand met het juiste gereedschap aan boord?
Reputatie 7
Badge +2
Oeps.
Ik heb ooit een keer iemands OV-chipkaart gered die tussen de stoelleuning en zijwand van de trein was gevallen. Die was gelukkig niet erg ver weggezakt en met wat moeite kon ik met een stuk karton (de achterkant van een schrijfblok) tussen de leuning en het wandje komen net achter de OV-chipkaart en hem er zo uitwippen. Ik had die kaart er net zo'n 30 seconden voor we bij het station waren waar ik eruit moest uit weten te krijgen. Zonder een stoel te slopen 😆
Leverde een erg dankbare medereiziger op.
Badge +3
Update:

Otto: NS medewerker heeft met vlaggenstok de kaart net genoeg opgewipt om hem te kunnen pakken.

NS: Vlaggenstok, autocorrectie?

Nee, het verlossende hulpmiddel was de puntige zijde van een vlaggenstok. De vlag zelf zag er leuk uit maar voegde weinig toe.

Reageer