beantwoord

problemen met de post

• 20 October 2015
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

Ja, dit is ook een zaak van de NS. Het valt me op dat ik de laatste jaren steeds vaker verkeerde post krijg. Dan heb ik het niet alleen over post met met dezelfde straatnaam maar het verkeerde huisnummer, maar ook over post met verkeerde straatnaam maar hetzelfde huisnummer. Soms is het enige wat hetzelfde is de eerste vier cijfers van de postcode.
Ik kan natuurlijk gewoon de verkeerd bezorgde brief in een oranje brievenbus gooien, maar dan los ik het probleem niet op. Zo kan PostNL doorgaan met hun idiote personeelsbeleid en nooit in de problemen komen omdat ik hun rotzooi opruim. Het is net als met aso's die troep maken; als ik hun rotzooi opruim, leren ze het nooit en wordt het alleen maar erger.
Dit is niet meer vervelend, maar kan catastrofaal uitpakken. Stel dat de NS mij een brief stuurt met mijn nieuwe pasje of, nog erger, met een rekening en die wordt dan verkeerd bezorgd? Ik zie het vaak genoeg dat mensen verkeerd bezorgde post bovenop de bak met brievenbussen leggen in de veronderstelling dat iemand het wel op komt halen. Dan ligt mijn poststuk in een of ander portiek te liggen en ondertussen weet ik van niks. Of nog leuker, sommige mensen gooien verkeerd bezorgde post gewoon weg.
Ik heb een advocaat gesproken en die zei dat ik bij instanties en bedrijven niet kan aankomen met dat ik een brief niet ontvangen heb. Wanneer ik een brief niet ontvangen heb, moet ik verzending betwisten. Dan moet de instantie of het bedrijf maar bewijzen dat ze wel een brief verzonden hebben. Als ze dat wel kunnen, heb ik een probleem tenzij... ik kan aantonen dat het wel vaker fout gaat met de postbezorging. Daarom is het ook belangrijk om meteen bij PostNL te klagen als je verkeerde post bezorgd krijgt.
Dat doe ik nu de laatste maanden, maar ik krijg steeds dezelfde generieke reactie en ondertussen blijven ze doorgaan met hun parasietaire personeelsbeleid.
Van de week heb ik dus een brief van de NS gekregen die geadresseerd is aan iemand die in een andere straat woont. Ik weet niet waar die brief over gaat, maar misschien is het superbelangrijk. Ik gooi de brief wel weer in de oranje brievenbus, maar uiteindelijk is de brief flink vertraagd en heeft de geadresseerde een probleem met de NS en omgekeerd. Dat allemaal omdat PostNL weigert gekwalificeerd personeel aan te nemen. Ik heb dat ook uitgezocht en ik snap waarom het zo vaak fout gaat de laatste tijd.
PostNL krijgt subsidie om mensen met een verstandelijke handicap in te zetten als postbezorger. De subsidie kan, afhankelijk van hoe gehadicapt die mensen precies zijn, flink oplopen. PostNL zet ook mensen in die een uitkering krijgen. Zij krijgen geen baan bij PostNL, maar zij moeten van de gemeente daar zonder loon werken omdat ze zogenaamd 'iets terug moeten doen'.
Los van de hele politieke discussie over de wetgeving die de uitbuitingspraktijken van PostNL mogelijk maakt, hoe zit het met de fiasco's voor de mensen die daar de dupe van worden? Ik post deze topic hier omdat deze praktijken voor grote problemen kunnen zorgen tussen de NS en haar klanten. Misschien kan de NS ook druk op PostNL zetten?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 20 October 2015, 18:22

Bekijk origineel

1 reactie

Welkom op het NS Serviceforum Loekie. Wanneer je iets in de brievenbus gooit hoop je natuurlijk dat dit aankomt bij de gewenste ontvanger. Dat geldt voor particulieren, maar ook voor bedrijven. Wij kunnen de postbedrijven daarvoor echter niet onder druk zetten. Dan doen zij ook niet bij ons. Wanneer je een klacht hebt over de post moet je bij de post zijn. Wanneer je een klacht hebt over de treinen, moet je (meestal) bij ons zijn. Bedankt voor het doorgeven van je zorgen en signaal.

Reageer