Problemen met website van de NS benaderen of inloggen met de Ipad 4

Ik kan sinds enige tijd via mijn iPad 4 met laatste besturingssysteem bijna nooit niet op de website van de NS komen. Ik heb al van alles gedaan, zoals "volg me niet" uit gezet, Cookies op "accepteren" gezet en verschillende zoekmachine geprobeerd. Toch lukt het mij haast nooit om 'langs' de Cookies te komen op de startpagina van de NS. Ik kan dan helemaal niets. Als het een doodenkele keer wel lukt (ik kan dan niet ontdekken waarom het die ene keer wel lukt) kan ik niet inloggen; na het intikken van mijn inloggegevens gebeurt niets.
Wie kan mij aan een oplossing helpen? Ik heb websites van andere bedrijven geen problemen via de iPad.
nb
De website van de NS benaderen en inloggen via mijn desktop pc en via mijn smartphone gaat wel, maar een desktop heb je natuurlijk alleen wat aan als je thuis bent en sommige items via een smartphone benaderen is vanwege het kleine scherm haast niet te doen.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
NS heeft wel internet in de trein, waarvoor hulde, maar de capaciteit is onvoldoende voor het vele gebruik dat er van wordt gemaakt. NS moet gewoon meer bandbreedte nemen, al vraag ik me af of er niet meer problemen zijn.

Het gebruik van Internet geeft ook veel meer rust in de trein en dat alleen al zou NS er toe moeten bewegen te zorgen voor een bruikbaar en redelijk snel internet. Het is nu eenmaal niet meer uit onze persoonlijke wereld weg te denken en geen extra service meer van NS maar in onze maatschappij een basisbehoefte. Het verkort en veraangenaamt de reis aanmerkelijk. Maar als veel mensen filmpjes kijken, vreet dat bandbreedte.

Ik denk dus niet dat er een probleem is met uw iPad en zeker niet van het nieuwe iOS. De bandbreedte moet vergroot worden.
Badge
@Thom: Heeft John ter Linden het wel over internet in de trein?!
Reputatie 7
Badge +4
Oeps, Hendrik, je hebt gelijk, ik moet maar een betere leesbril opzetten, geloof ik 😉
Oeps, Hendrik, je hebt gelijk, ik moet maar een betere leesbril opzetten, geloof ik ;-)

Thom en Hendrik, ik bedoel inderdaad niet internet in de trein, maar bv bij iemand of bij mijzelf thuis.
John
Reputatie 7
Badge +4
De site heeft de laatste tijd de nodige problemen gegeven en op grond daarvan denk ik dat het probleem bij NS ligt. Als u normaal van het Internet gebruik kunt maken en de overige sites goed inladen, ligt het probleem bij NS.
Hallo John ter Linden,

Goed dat je je vraag stelt op het NS Serviceforum. Ik begrijp dat je op de Ipad problemen hebt met het inloggen in Mijn NS en ook is het lastig om cookies te accepteren. Ik weet momenteel niet waar het aan ligt, dus ik ga dit voor je uitzoeken en kom hier op terug. Misschien heeft een van de andere forumgebruikers ook een Ipad 4 en kan iemand anders je ondertussen helpen met je vraag. 🙂 Je topic is verplaatst naar "Off-topic" en je titel aangepast, zodat het beter vindbaar wordt voor anderen.

Groet,
Stephan
Hoi John ter Linden, heb het verder voor je uitgezocht, maar zonder juiste specificatie, type en besturingssysteem is het lastig om hier een antwoord op te geven. We hebben het hier geprobeerd met een iPad en ondervinden geen problemen. Mogelijk staat ook je browser (Safari) op privénavigeren, en is dat de reden dat je geen cookies kan accepteren. Zou je hier nog eens naar kunnen kijken?
Hoi Stephan, bedankt voor je bericht. Ik heb al van alles uitgezet omtrent privacy, cookies, volg me niet, blokkeer pop ups, slim zoekveld, meld frauduleuze websites, enz. Het maakt niet uit of ik Google gebruik. Yahoo of Bing. Als ik naar de site van de NS ging verscheen een onderdeel van een seconde de NS site en direct daarop daar overheen een popup scherm over het cookiebeleid van de NS. Vervolgens kon ik niets meer. Dat gebeurde alleen bij de website van de NS en bij andere website met cookies nooit. Onbegrijpelijk! Ik heb een iPad 4 met IOS 7.1.2 software.
Door maar steeds andere dingen uitproberen is het nu zo dat als ik javascript uit zet, ik wonderlijk genoeg wel op de website van de NS terecht kom. Door dat ik alles. over blokkeren van cookies heb uitgezet, verschijnt dan direct de website zonder cookie melding. Eind goed al goed dus.
Maar ik zit natuurlijk nog wel met de vragen of ik nu altijd het blokkeren van cookies en popups e.d. moet uitgezet houden en of javascript ook altijd uitgezet moet blijven. Ikweet niet wat javascript doet of wat dat is. Ik ben mij bewust dat mijn vragen enigszins niet (meer) met de NS te maken hebben, maar mogelijk kan iemand mij toch in begrijpelijke taal antwoord kan geven.
Heb sedert 2 maanden exact hetzelfde probleem. Wanneer in Safari om cookies gevraagd wordt loopt de iPad vast . Via Chrome wil het soms wèl lukken. Volledig afsluiten iPad en opnieuw opstarten helpt ook niet!
NS gebeld; wordt verwezen naar site. zweten het niet. Inloggen eveneens niet mogelijk! De laatste Update heeft het probleem niet opgelost.
Heb sedert 2 maanden exact hetzelfde probleem. Wanneer in Safari om cookies gevraagd wordt loopt de iPad vast . Via Chrome wil het soms wèl lukken. Volledig afsluiten iPad en opnieuw opstarten helpt ook niet!
NS gebeld; wordt verwezen naar site. zweten het niet. Inloggen eveneens niet mogelijk! De laatste Update heeft het probleem niet opgelost.
Het probleem is bij ons bekend John, en we zijn aan het onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Wanneer en hoe dit eruit gaat zien, is nog niet duidelijk. In een ander topic wordt wel de volgende suggestie gegeven, wellicht dat je dit eens kunt proberen?

--> 'Vond, dat met IE9 inloggen wel kon slagen door na userid-pw enter in te drukken en niet linker muisklik op doorgaan.
Kan dit ook de oorzaak zijn, dat de Cookies subscherm niet te passeren is op een iPad Air met de laatste Safari?'
Is er al nieuws? Ik kan met mijn iPad4 nog steeds niet in inloggen op Mijn NS om mijn reishistorie in te zien.
Ik heb hetzelfde probleem.
Als ik de taal op Engels zet lukt het wel.
Gebruik tegenwoordig Chrome om de site te benaderen, dat gaat zonder problemen

Reageer