profielwerkstuk treinbezetting

• 13 december 2020
  • 1 reactie
  • 241 Bekeken

Hoi,

Wij hebben voor ons profielwerkstuk gekozen om het te hebben over de treinbezetting in de toekomst. Voor dit werkstuk willen we graag een NS-medewerker interviewen, maar vanwege corona kan dit helaas niet fysiek doorgaan. Alsnog hebben wij een paar vragen en hopen we dat het op dit platform beantwoord kan worden. 

De vragen zijn:

Er was al jaren spraken van een flinke stijging van passagiers in het ov, dit zorgde voor overvolle treinen en toename van incidenten. Hoe wilde de NS dit gaan oplossen? En heeft de coronacrisis gezorgd voor nieuwe ideeen voor dit probleem?

De NS heeft net een nieuwe app gelanceerd waarmee je kan invullen wanneer je reist, is dit speciaal gemaakt voor de coronacrisis of wordt er verwacht dat deze app ook nog wordt gebruikt in de toekomst?

Gaat het ov veranderen na de coronacrisis?

Is er een afname van het aantal incidenten (tussen passagiers) op het station en in de treinen tijdens de coronacrisis en kan dit gelinkt worden met de daling van het aantal passagiers?

Dit waren de vragen. Hopelijk kunnen ze beantwoord worden.

Groetjes, Hanna en Alicia

1 reactie

Hoi Aliciasmolders, welkom op onze NS Community!

Er was al jaren spraken van een flinke stijging van passagiers in het ov, dit zorgde voor overvolle treinen en toename van incidenten. Hoe wilde de NS dit gaan oplossen? En heeft de coronacrisis gezorgd voor nieuwe ideeen voor dit probleem?

• NS is hier altijd mee bezig geweest. We blijven ontwikkelen en uitbreiden, omdat daar de vraag ook naar is. Dit gaat helaas niet altijd even snel als men zou willen.

De NS heeft net een nieuwe app gelanceerd waarmee je kan invullen wanneer je reist, is dit speciaal gemaakt voor de coronacrisis of wordt er verwacht dat deze app ook nog wordt gebruikt in de toekomst?

• De app is speciaal voor Corona ontwikkeld. Doel je op de Treinwijzer? Daarvóór hadden we TreinVeilig. Daarmee kon je je reis registreren. Met de Treinwijzer meld je van tevoren je reis aan. Ik zie echter nergens zo snel of dit na Corona ook nog gebruikt zal worden.

Gaat het ov veranderen na de coronacrisis?

• Er wordt verwacht dat mensen over het algemeen meer gaan thuiswerken, ook na de Coronacrisis. Dit heeft natuurlijk ook impact op het reisgedrag, maar wat hier de exacte voorspelling is durf ik niet te zeggen. 

Is er een afname van het aantal incidenten (tussen passagiers) op het station en in de treinen tijdens de coronacrisis en kan dit gelinkt worden met de daling van het aantal passagiers?

• Ik heb niet per se inzage in het aantal incidenten. Het lijkt mij wel dat er een afname is, puur omdat er minder mensen reizen. Wellicht dat de leden hier op de community je nog meer kunnen vertellen.

Reageer