Skip to main content
Antwoord

ProRail stopt met het gebruik van X, zal NS volgen?

  • December 10, 2024
  • 22 reacties
  • 523 Bekeken

Forum|alt.badge.img

https://www.prorail.nl/nieuws/prorail-stopt-met-x

ProRail zal vanaf 1 januari 2025 stoppen met het gebruik van X, omdat X is veranderd in een ongefilterd platform waar veel haatdragende content en nepnieuws zonder enig probleem kan worden geplaatst.

 

Ik snap de keuze, maar zal NS volgen?

Beste antwoord door Floor NS

Het platform X blijft voorlopig een communicatiemiddel om in contact te komen met de NS Klantenservice. Mocht hier verandering in komen, dan zal dit bekend gemaakt worden.

22 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • December 10, 2024

Van mij mogen ze. X is een riool.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • December 10, 2024

NS heeft het voor de meeste mensen gewilde email communicatie al niet. De chat en Facebook worden al nauwelijks gebruikt. Enige manier dan is de telefoon. Het X kanaal is eigenlijk het enige kanaal waar vrij snel gereageerd wordt. Over de kwaliteit van de antwoorden kan je nog wel een discussie houden. Komt regelmatig voor dat op een zelfde vraag 2 heel verschillende antwoorden worden gegeven. 


  • Koploper****
  • December 10, 2024

Een voordeel van de telefoon is dat de reiziger geen enkel "inhoudelijk bewijs" van de gevoerde conversatie heeft. Kan juridisch goed van pas komen, mijn woord tegen dat van jou.

ProRail is trouwens bezig zichzelf helemaal onbereikbaar te maken. Heel verstandig als je zo slecht presteert.


Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 10, 2024

Het platform X blijft voorlopig een communicatiemiddel om in contact te komen met de NS Klantenservice. Mocht hier verandering in komen, dan zal dit bekend gemaakt worden.


Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • December 10, 2024

Een voordeel van de telefoon is dat de reiziger geen enkel "inhoudelijk bewijs" van de gevoerde conversatie heeft. Kan juridisch goed van pas komen, mijn woord tegen dat van jou.

ProRail is trouwens bezig zichzelf helemaal onbereikbaar te maken. Heel verstandig als je zo slecht presteert.

Dat dus en ook daar zijn hier genoeg topics over te vinden dat NS daar soms handig gebruik van maakt. Dus nee graag wel op X. 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper**
  • December 10, 2024

Een telefoongesprek kun en mag je zelf opnemen zonder toestemming van de andere partij en ook gebruiken als bewijs. Dat is dus altijd handig om te doen.

Het mag alleen niet wanneer jij geen deelnemer bent in het gesprek.

 

Op X kun je een bericht verwijderen, uitgesproken woorden niet 🙂.


  • Intercity
  • December 12, 2024

Ik zou wel eens willen weten wie dit beslist heeft binnen prorail!

De beweringen die prorail gebruikt klopt niets van.

X is meer conservatief geworden, en dat bevalt heel veel progressieven niet.

Ik denk dat dit ook ten grondslag ligt binnen prorail.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • December 12, 2024

Sinds Twitter X heet is het behoorlijk ‘ontspoord’, en sinds je moet betalen (al is het maar een tientje per maand) als je er veel gebruik van maakt of een ‘blauw vinkje’ wilt hebben loopt het leeg.

Conservatief geworden? Welnee, ik krijg dagelijks likes en volgverzoeken van hele discutabele accounts (meeste is reclame voor seks-sites) door ‘mooie dames’ die zelf nog nooit iets zinnigs gepost hebben, al is dat overigens een stuk minder geworden de laatste tijd.

Dus adverteren/als bedrijf actief zijn op X is ook discutabel geworden.

OV-chipkaart was er al jaren mee gestopt, scheelt weer ^dakjes personeel dat een (toen nog Twitter) account in de lucht moeten houden en vragen moeten beantwoorden. Oke, dat kan ook via een AI bot (hoe kom ik nu het snelste thuis?) maar toch, er is veel ‘ruis’ dus ermee stoppen is een keuze.


  • Machinist NS
  • December 12, 2024

X is meer conservatief geworden, en dat bevalt heel veel progressieven niet.

Nou, ik denk eerder dat de grote hoeveelheden trollen / haatzaaiers ten grond liggen aan het stoppen met een bepaald platform. En terecht, veel social media is op z'n retour door al die idioterie die zich erop afspeelt. 


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • December 13, 2024

Sinds Elon Musk het overgenomen heeft is het een smerig riool. Een soort freefight gala.


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper**
  • December 13, 2024

Tja, Musk wilt ook dat X een platform is waar je 'vrij' bent. Zo vrij ben je overigens niet als je een andere mening deelt, dan wordt je beladen met haat.

 

Een prima keuze dus van ProRail en ik hoop dat NS volgt.


  • Koploper****
  • December 13, 2024

Tja, Musk wilt ook dat X een platform is waar je 'vrij' bent. Zo vrij ben je overigens niet als je een andere mening deelt, dan wordt je beladen met haat.

Een prima keuze dus van ProRail en ik hoop dat NS volgt.

Het is niet de taak van NS en ProRail om pro-linkse politiek te bedrijven.

De voornaamste reden voor ProRail om weg te gaan bij X was overigens dat daar aanhoudend veel kritiek op ProRail was vanwege de dagelijkse stroom aan infrastoringen.


  • December 13, 2024

NS kan zeker ook een daad stellen, waarom niet? Laat zien waar je voor staat en waar je je niet mee wilt afficheren in deze gevaarlijke wereld. Ook al is het niet hun "taak" als vervoerbedrijf.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • December 13, 2024

NS zit sinds kort ook op Bluesky, maar alleen voor het laatste nieuws, dus niet voor geen reisinfo en webcare. Maar wie weet komt dat wel in de toekomst.

 

 


  • December 13, 2024

Bluesky, weer iets nieuws?  Nooit van gehoord. Even gegoogled.

Ik sla over, wel klaar met al die sociale media😉

 


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper**
  • May 19, 2025

En daar gaat ook NS…

https://nieuws.ns.nl/ns-stopt-met-x/

 

Het zal hier wat drukker worden na 1 juni, vermoed ik zo maar.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 19, 2025

Ik snap best dat ze stoppen met X. Als ik de klanteNService nodig heb, doe ik dat ook het liefst per chat, maar dan wel met een medewerker. (sorry Jens)
Het zou wel fijn zijn als daar dan wat meer capaciteit komt. Je moet nu toch vaak veel wachten en krijgt steeds andere medewekers te spreken.


Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • May 19, 2025

En daar gaat ook NS…

https://nieuws.ns.nl/ns-stopt-met-x/

 

Het zal hier wat drukker worden na 1 juni, vermoed ik zo maar.

De moderatie op de community stopt ook…..


JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • May 19, 2025

De reactiesnelheid op X was niet bepaald slecht. Vaak had ik binnen 15 minuten wel reactie.

Het aantal medewerkers zal niet wijzigen gok ik? Die kunnen zich meer op de chat richten. 😊


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper**
  • May 19, 2025

De moderatie op de community stopt ook…..

Pardon? Dat is een grap, toch? 😭


Sander-VH
  • NS Hoofdconducteur
  • May 19, 2025

De moderatie op de community stopt ook…..

Pardon? Dat is een grap, toch? 😭

Was het maar een grapje...


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • May 19, 2025

Aan het eind van het jaar wordt de hele community opgedoekt: https://www.volkskrant.nl/economie/ns-vertrekt-van-x-toon-op-platform-is-verhard~b555a33f/