Psychologische keuring MCN | NS Community
beantwoord

Psychologische keuring MCN

  • 23 April 2019
  • 6 reacties
  • 2589 Bekeken

Goedemorgen Allemaal,

Ik heb een aantal vragen over de psychologische keuring.(machinist)

ik moet binnenkort langs voor de keuring. Hoe ziet zo een keuring eruit ? Wat kan ik verwachten ? En heeft iemand nog tips ?
Alvast bedankt !

Mvg,
intercity123
icon

Beste antwoord door Edwin 23 April 2019, 08:54

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge
Je krijgt een reactietest met kleurtjes en geluiden, die elkaar steeds sneller opvolgen.
Je gebruikt hierbij zowel je handen als je voeten en moet op verschillende combinaties op een bepaalde manier reageren.

Er zal waarschijnlijk ook een vigilantietest in zitten, waarbij je naar het scherm zit te turen en op een bepaalde gebeurtenis moet reageren.

Je zult een persoonlijkheidstest krijgen met heel veel vragen en natuurlijk een gesprek.

Voor een aanstellingskeuring zullen er misschien nog wat meer dingen gedaan worden zoals technisch inzicht, ruimtelijk inzicht en mogelijk een rekentest, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Belangrijkste tips:

*Zorg dat je goed uitgerust bent.
*Beantwoord alle vragen naar waarheid en niet zoals je denkt dat NS ze wil hebben. Het is niet voor niets een psychologische test en als je je anders voordoet dan je bent, halen ze dat er gegarandeerd uit en ben je gewoon klaar.
*Laat je niet gek maken met die tests :)

Hou er ook rekening mee dat je na afloop best moe bent, er wordt aardig wat van je gevraagd die dag.
Er zitten inderdaad nog van die rekentesten, analogieën en dergelijke in, als het goed is heb je een linkje gekregen naar voorbeelden. Mijn advies is om op dit soort dingen goed te oefenen, je kan volgens mij op bepaalde sites voor een klein bedrag meer van die testen voor een x aantal dagen oefenen en dat zou ik zeker doen.

En er zijn 2 vigilantie testen, eerst een wat kortere en dan een wat langere waar je na bv 2x een wit vierkantje moet klikken maar ondertussen krijg je ook allerlei piepjes in je oren waar je ook op het 2e hoge of lage piepje op een pedaal moet drukken met je voet. Deze tests zijn niet te oefenen net als die met al die gekleurde drukknoppen, bij de test met de gekleurde drukknoppen gaat het steeds sneller tot je het niet meer bijhoudt en dan moet je even stoppen en dan gaat de test weer langzamer en kun je de draad weer oppakken, probeer wel zo ver mogelijk te komen elke keer.

Succes met oefenen en zorg er vooral voor dat je goed bent uitgerust, het zijn vermoeiende tests.
Oké mannen bedankt voor de reacties !
Nog een vraagje.... de capaciteiten test en rekentest zijn dat een hoop vragen of valt dat mee en is het pittig ? Namelijk iedereen zegt dat.
Als je goed oefent en even een paar euro extra uitgeeft om meer testen zoals de cijferreeksen, analogiën, figuurreeksen e.d. te oefenen dan zal het steeds makkelijker gaan, er zijn meerdere vormen van deze testen en je weet nooit welke testen je krijgt dus gewoon lekker oefenen thuis. Met een paar dagen oefenen steek je al enorm veel extra op van deze testen en hoe ze werken en ook de cijferreeksen ga je steeds beter zien door het oefenen.

De capaciteitentest is niet voor te bereiden wat betreft de verschillende kleuren drukknoppen, toontjes en het steeds sneller gaan maar je krijgt wel een korte oefening vooraf en anders zeker vragen of je een iets langere oefening zou mogen doen. Het is niet iets wat je ergens kunt vinden en dus ook niet kan oefenen maar moet ondergaan. Belangrijk is dat je fit bent voor deze test en goed geconcentreerd aan de gang gaat.

En die dag zelf, gewoon ondergaan en je best doen meer kun je op dat moment niet meer doen. En er zijn er gelukkig veel voor geslaagd en uiteindelijk machinist geworden na de verdere opleiding.

Laat je nog even horen hoe het is gegaan?
Laat maar....
Nou, nee..

Reageer