beantwoord

Psychologische test Machinist

• 5 april 2020
  • 11 reacties
  • 1060 Bekeken

Hallo,

Na een fijn gesprek van beide kanten mag ik me opmaken voor een psychologische test bij testned. Al veel gezocht op het forum dus ik weet enigszins wat ik kan verwachten. Ik ben op zoek gegaan naar oefenstof en stuitte op deze oefensite ‘Oefeningen’. MBO Geselecteerd natuurlijk. 

Ik vond dit vrij pittig en leek me ook niet helemaal bij de functie machinist horen. Iemand nog ergens een site met oefeningen die erop lijken? Dat kon ik in eerdere topics niet vinden.

Alvast bedankt en groeten!

icon

Beste antwoord door Jeroen 5 april 2020, 22:55

Site om de assessment tests te oefenen en voor een klein bedrag nog meer tests te oefenen:

https://www.onlineassessmenttraining.nl/intelligentietests-oefenen/

Volgens mij zijn de test die ze doen de cijferreeksen, analogieën en figuurreeksen maar het kunnen inmiddels ook andere zijn die je hier terug kunt vinden.

Dan heb je nog een stresstest met een apparaat met verschillende gekleurde drukknoppen die je steeds sneller achter elkaar moet bedienen en een vigilantie test van 30 minuten.

Als je door de testen bent en de vragenlijst hebt ingeleverd wacht er nog een gesprek met de psycholoog die nog van alles vraagt en mogelijk nog even ingaat op de ingevulde vragenlijst.

Dan hoor je daarna ook of je wel of niet geschikt bent volgens de psycholoog.

Bekijk origineel

11 reacties

Badge

Site om de assessment tests te oefenen en voor een klein bedrag nog meer tests te oefenen:

https://www.onlineassessmenttraining.nl/intelligentietests-oefenen/

Volgens mij zijn de test die ze doen de cijferreeksen, analogieën en figuurreeksen maar het kunnen inmiddels ook andere zijn die je hier terug kunt vinden.

Dan heb je nog een stresstest met een apparaat met verschillende gekleurde drukknoppen die je steeds sneller achter elkaar moet bedienen en een vigilantie test van 30 minuten.

Als je door de testen bent en de vragenlijst hebt ingeleverd wacht er nog een gesprek met de psycholoog die nog van alles vraagt en mogelijk nog even ingaat op de ingevulde vragenlijst.

Dan hoor je daarna ook of je wel of niet geschikt bent volgens de psycholoog.

Vandaag de keuring gehad. Ik ben overtuigend door de keuring gekomen werd medegedeeld.

Ik ben hier zeer blij mee en Jeroen, nogmaals dank voor de tips. Ik heb Analogien gehad, figuurreeksen, cijferreeksen en een soort memory inderdaad. Wegens Corona heb ik deels testen thuis gemaakt.

Nu op naar het laatste gedeelte. Ik las in de media wel iets over de directeur van de NS dat ze toch gaan kijken of ze kunnen bezuinigen op personeel wegens de crisis, moet ik me hier zorgen om maken? Dat ze bijvoorbeeld opleidingen uitstellen? Dat zou ook geen ramp zijn, maar toch.

Badge

Vandaag de keuring gehad. Ik ben overtuigend door de keuring gekomen werd medegedeeld.

Ik ben hier zeer blij mee en Jeroen, nogmaals dank voor de tips. Ik heb Analogien gehad, figuurreeksen, cijferreeksen en een soort memory inderdaad. Wegens Corona heb ik deels testen thuis gemaakt.

Nu op naar het laatste gedeelte. Ik las in de media wel iets over de directeur van de NS dat ze toch gaan kijken of ze kunnen bezuinigen op personeel wegens de crisis, moet ik me hier zorgen om maken? Dat ze bijvoorbeeld opleidingen uitstellen? Dat zou ook geen ramp zijn, maar toch.

Fijn dat je er doorheen bent, dit is altijd een lastig onderdeel. Dat Memory was ik alweer vergeten maar die zat er inderdaad ook bij.

Er is inderdaad aangegeven dat er gekeken gaat worden naar het personeelsbestand maar ze willen iedereen aan boord houden bij de NS maar er zullen voor collega's verschuivingen plaats gaan vinden qua functie en inhoud. 

Een machinist is gewoon nodig anders rijdt de trein niet en zolang de dienstregeling zo blijft als deze is hebben we iedereen nodig anders blijven er treinen staan of moeten andere collega’s extra diensten draaien maar dat kan ook niet oneindig. En de nieuwe machinisten zijn ter vervanging van collega’s die bv gaan genieten van hun pensioen want dat gaat gewoon door natuurlijk.

Opleidingen hebben voor aspirant machinisten nu zo’n 2 maanden stil gelegen maar die worden wel weer opgestart omdat we anders straks machinisten te kort hebben.

En het is een leuk vak maar we willen ook zo nu en dan eens genieten van verlofdagen en vakantie en dat moet wel mogelijk zijn qua bezetting natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Dat Memory was ik alweer vergeten

:rofl:

Reputatie 5
Badge

Die stresstest is er in bijna ongewijzigde vorm al ruim 50 jaar en was zoveel jaar geleden best een belangrijk onderdeel. Dus meesters op de bok zijn meestal van die altijd onverstoorde rustige lui. Friezen/frysker stonden daarvoor altijd in hoog aanzien, dat kan onderwijl wel veranderd zijn. Van die opgewonden standjes zoals de typische Amsterdammer met te veel emosies werd men niet erg blij. De achterliggende reden kan eenieder met wat kennis van wat er voor je op die bok kan gebeuren wel indenken.

Reputatie 7
Badge

De stresstest is nog steeds een behoorlijk belangrijk onderdeel. Die test is niet alleen om te kijken hoeveel je tegelijk kunt hebben, maar vooral om te zien hoe goed je je kunt herpakken als je teveel hebt gehad.

Nog steeds belangrijk :wink:

Badge

@bahnrider, je uit nu toch wel een aantal vooroordelen.  Alsof een amsterdammer bij voorbaat niet geschikt is maar een Fries wel?

Nou er werken toch heel veel Amsterdammers bij de NS :joy:

Dag allemaal,

Ik mag volgende week deelnemen aan het assessment voor machinist. Welke testen moet je op locatie doen? En hoe kan ik me hier het beste op voorbereiden?

Wat betreft de capaciteitentesten heb ik al aardig wat geoefend op de site die Jeroen al aangaf. voor 12,95 heb je aardig wat oefentesten. Moet wel zeggen dat het vrij pittig is. Ook staat er niet bij op welk niveau de oefeningen zijn. 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

En hoe kan ik me hier het beste op voorbereiden?

Fries leren :wink:

Welke testen heb je thuis gemaakt??

Badge

@Stern02ik heb je even een PB gestuurd met meer info. Die vind je rechtsboven bij je avatar.

Reageer