Radio luisteren in de trein

Luisteren jullie ook wel naar de radio in de trein? Ik wel! Meestal luister ik naar Radio 1 voor het nieuws. En niet te hard, want wil niet dat anderen "mee kunnen genieten". Luister jij naar de radio? Zo ja, naar welk station luister jij? Daar ben ik wel benieuwd naar!

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Onhoorbaar voor anderen, hoop ik toch? Radio 4, dus lol en vaak ook 2.
Ik luister vaak naar mijn eigen muziek, dus zonder nieuws en/of reclame. Dit is voor een deel omdat ik soms muziek luister die niet bepaald mainstream is (en dus vrijwel nooit door de grote stations word uitgezonden), en ook omdat ik geen zin heb ik reclame of nieuws als ik net wakker ben. Het ergste zijn nog de moppen van Veronica.

Radio luisteren is technisch vrij lastig. Op mijn trajecten zijn wat plaatsen waar mobiel bereik wegvalt, dus internetradio zou dan niet werken. FM-radio zou dan het alternatief zijn, maar met een mobiel toestel zonder echte antenne is de kwaliteit van het signaal toch vrij slecht. De geluidskwaliteit van muziek van een smartphone is al snel heel veel beter.

Ik maak gebruikt van Google Play Music. Hierin heb ik mijn hele muziekverzameling geüpload, en een paar afspeellijsten gemaakt. Je kan een afspeellijst offline beschikbaar maken zodat je favoriete nummers blijven werken als je verbinding wegvalt, en als je wel verbinding hebt, dan heb ik toegang tot mijn hele verzameling (meer dan 15.000 nummers).

Verder maak ik gebruik van een Bluetooth headset (de Plantronics Backbeat GO 2) zodat ik zonder kabels (en zonder risico op draadbreuk) kan genieten. Dit heeft wel als effect dat ik de accu van zowel de telefoon als de headset redelijk snel leeg weet te krijgen, maar zowel thuis als op het werk kunnen deze aan de lader.

Ik hoop hiermee wat leuke achtergrondinformatie gegeven te hebben over mijn muziekgewoonten onderweg 🙂
Reputatie 1
Luisteren jullie ook wel naar de radio in de trein? Ik wel! Meestal luister ik naar Radio 1 voor het nieuws. En niet te hard, want wil niet dat anderen "mee kunnen genieten". Luister jij naar de radio? Zo ja, naar welk station luister jij? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Ik mag toch hopen dat je radio luistert met oortjes in en niet zo dat iedereen het kan horen. Misschien denk jij dat het niet te hard staat, maar zelf heb ik een heel gevoelig gehoor en hoor vaak geluiden die anderen niet horen. Dus dan denk jij dat het niet hard staat, maar zou ik het wel horen. Dus svp oortjes in!
Nee, ik heb geen radio aan in de zin van een luidspreker, ik heb geen koptelefoon omdat ik een hoofd heb, dus gebruik ik hoofdtelefoon. En die zet ik zacht, zodat anderen daar geen last van hebben. Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat mensen het apparaat zo hard hebben dat je snerpende geluiden hoort. Dat is niet alleen irritant je gehoor wordt daardoor beschadigd.
Reputatie 1
Niemand heeft het hier over een koptelefoon, ik had het over oortjes. Maar fijn dat je in ieder geval niet het geluid zo in de ruimte laat komen. Helaas is dat tegenwoordig stoer lijkt het wel.
Reputatie 7
Badge +4
Ik wist niet dat met opzet geen rekening houden met medepassagiers, dan wel zichzelf als het onaantastbare centrum van het universum beschouwen, stoer was, lol. Nog niet zo lang geleden waren mensen die dit soort overlast veroorzaken, gewoon a-socialen.
Wat een leuk topic! Ik luister zelf vaak muziek via Spotify (offline nummers)! Indien ik wel radio luister in de trein, dan luister ik graag naar 3FM! En inderdaad, het is prettig als je rekeking houdt met je medereizigers zodat zij niet onnodig hoeven mee te luisteren.
Reputatie 1
Ik wist niet dat met opzet geen rekening houden met medepassagiers, dan wel zichzelf als het onaantastbare centrum van het universum beschouwen, stoer was, lol. Nog niet zo lang geleden waren mensen die dit soort overlast veroorzaken, gewoon a-socialen.

Het is ook niet stoer. Alleen krijg ik het idee dat zij denken dat het wel stoer is.
In de trein is de FM ontvangst niet altijd evengoed maar als je de radio laat zoeken vindt je altijd wel een station die sterk genoeg is. Voor alle legale Nederlandse frequenties van radio stations kunt u surfen naar deze link: http://www.radio-tv-nederland.nl/
Reputatie 7
Badge +4
Het aardige van luisteren naar de fileberichten in de trein, is natuurlijk geen leedvermaak maar het heeft wel een leuke kant 😉

Reageer