beantwoord

Reis benoemen.

• 25 May 2021
  • 28 reacties
  • 301 Bekeken

Goedemiddag,

ik kan sinds de laatste update me reizen niet meer benoemen van woon/werk Privé etc.

komt dat nog wel terug?

alvast bedankt.

Roenie

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 May 2021, 21:01

Zou je dit in de app aan de ontwikkelaars door willen geven? Zodoende kan dit worden uitgezocht en krijg je een persoonlijke terugkoppeling.

Bekijk origineel

28 reacties

Hallo Roenie en welkom bij de NS Community,

Het zal nog mogelijk moeten zijn om de reizen een kenmerk te geven voor het woon- werk verkeer of privé. Zover ik het kan achterhalen is deze functionaliteit er niet uitgehaald. Zou je de app in zijn geheel willen verwijderen en deze nogmaals willen installeren? Hopelijk kan je dan wel weer de reizen benoemen.

Badge +3

In de app is het geen probleem (privé/zakelijk/woon-werk) maar op de website zie ik het ook niet meer.

Kan een reis selecteren voor declaratie en een notitie toevoegen, meer niet.

Hoi hoi,

heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. En op de desktop versie kan ik het ook niet meer. Hoop dat er een oplossing komt. Want heb de functie nodig. 
hoor het graag

Zou je dit in de app aan de ontwikkelaars door willen geven? Zodoende kan dit worden uitgezocht en krijg je een persoonlijke terugkoppeling.

Badge +3

Bij de desktop (website) versie van Mijn NS zal het wel komen door de nieuwe opzet van Reishistorie (Mijn Reizen), maar ook daar zou het natuurlijk weer welkom zijn om met één muisklik je zakelijke reizen tevoorschijn te toveren. Vanuit de app valt er namelijk weinig te declareren.

Overigens heb ik gewoon voor deze reis betaald… dat klopt dus ook niet!

Goedemorgen,

heb het gemeld geen terugkoppeling gehad.

maar ik kan nu ook niet meer inloggen in mijn ns?

Sinds gisteren werkt dat ook niet meer. Niet vanuit de app maar ook niet op de desktop. Help

Reputatie 6

Goedemorgen,

heb het gemeld geen terugkoppeling gehad.

maar ik kan nu ook niet meer inloggen in mijn ns?

Sinds gisteren werkt dat ook niet meer. Niet vanuit de app maar ook niet op de desktop. Help

Er is momenteel een omvangrijke storing bij Mijn NS. Inloggen is niet mogelijk. Die terugkoppeling gaat denk ik nog wel even duren, gezien alle problemen die er nu zijn.

Oké dank je wel

Voor alsnog geen reactie mogen ontvangen op mijn berichten die ik heb verstuurd naar de app bouwers. Maar desktop kan ik ze ook niet benoemen. Help

De Mijn NS problemen lopen helaas nog steeds, het spijt me dat het zo lang duurt. :/

Badge +3

Daar gaat dit topic niet over, want de app werkt (afgezien van de recente storingen) prima, dus de ontwikkelaars mailen heeft niet zo veel zin.

Het gaat om de website, waar je dus niet meer kunt aangeven of een reis zakelijk, privé of woon-werk is. Dit dus:

Waarom kan ik ze dan niet benoemen? Terwijl de app goed zou werken?

Op beide kan ik niets benoemen.

Badge +3

Op beide kan ik niets benoemen.

Dan ben ik toch benieuwd wat je in de app te zien krijgt na het selecteren van een reis, dat zou er zo uit moeten zien:

Of zie je de knopjes wel maar gebeurt er niets? Ik krijg dan kort de melding ‘transactie bijgewerkt’ te zien. Heb overigens een Android 10 toestel.

Ik zie alleen dit bij elke reis

Badge +3

Klopt het dat dit een iOS apparaat is? Dan ben ik benieuwd wat anderen met een iPhone of iPad zien.

Het kopje Transacties Bus, tram, metro vind ik ook bijzonder, staan je treinreizen ergens anders?

Gaat het niet heel toevallig om een Businesscard? Dat is al tijden drama, ik wilde het eens testen, maar raak niet eens ingelogd.

Badge +3

Zo te zien kan je in de NS app tegenwoordig één prive en één zakelijke account toevoegen? Meer, Mijn NS, poppetje rechtsboven, Accounts.

Maar ik denk dat je gelijk hebt, zakelijke account of BC geeft minder opties dan… :rolling_eyes:

Dat kan al wat jaren, maar het werkt brak. Sessies verlopen continu. Doe zelf geen moeite meer om ingelogd te zijn, gebruik de functionaliteit toch niet.

Ik heb geen business card.

een normaal particuliere flex abonnement. Nooit geen last gehad en zo ineens bestaat het voor mij niet meer. En ik werk met een iOS apparaat. Maar nogmaals was het nooit een een probleem.

Ik heb even bij mijzelf gekeken en ik zie precies hetzelfde als Roenie. De opties ontbreken dus ook bij mij (iPhone). 
Zojuist heb ik een collega gevraagd te kijken naar zijn opties (Android). En hij ziet hetzelfde als Robert B. Hij kan zijn reizen wel categoriseren. Het lijkt erop dat dit een iOS/Android dingetje is… ik ben benieuwd of meer mensen willen kijken wat er bij hen staat? En kunnen jullie aangeven of dit met iOS of Android is? 

Badge +3

Op zich heeft het weinig toegevoegde waarde om een reis te kunnen categoriseren, want er is nergens (meer) een mogelijkheid om deze te filteren, of bijv. alleen zakelijke reizen te declareren/exporteren.

In een export wordt wel de notitie meegenomen, maar die kan je bij iOS blijkbaar dus ook al niet eens meer toevoegen.

Maar ik vind het voor mezelf wel prettig om ze te benoemen.

Badge +3

Nee nou wordt ‘ie mooi! :nerd:

Benoem ik in de (Android) app op 4 juni als test wat reizen als privé/zakelijk/woon-werk… 

Staat het er nu ineens als allemaal zakelijk, en ook de reizen die ik nooit benoemd had! :nerd:

Oei! Wil je dit via de support-optie in de app kenbaar maken, Robert?

Reageer