beantwoord

Reismogelijkheden met een verblijfsvergunning lv

• 18 oktober 2019
  • 12 reacties
  • 246 Bekeken

Kan ik met een verblijfsvergunning Iv naar het buurlandreizen (duitsland) voor een vakantie van ongeveer 1 week want ik heb geen paspoort of iets dergelijks ? 

icon

Beste antwoord door Slidestops 18 oktober 2019, 17:39

Voor zover ik weet is dit geen reisdocument maar enkel een identiteitsdocument. Het antwoord lijkt me dus nee. De website van de overheid is overigens een betere bron dan een website van een treinvervoerder ;)

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Voor zover ik weet is dit geen reisdocument maar enkel een identiteitsdocument. Het antwoord lijkt me dus nee. De website van de overheid is overigens een betere bron dan een website van een treinvervoerder ;)

Ik heb op de website van de overheid gekeken en wat ik begreep dat het kon voor niet meer dan 90 dagen maar op andere websites staat er dat het niet kan van daar dat ik het hier uit zoek maar erg bedankt voor uw bericht .

Reputatie 7
Badge

Wat @Slidestops aangeeft is juist @Abdalkader je mag hier NIET mee de grens over. Dit document is slechts om je te identificeren binnen Nederland.

Prima erg bedankt voor u reactie het lijkt me duidelijk genoeg nu 

Badge +3

Ik rijd taxi en doe regelmatig COA/IND vervoer. Onze instructie is dat we géén (kortere/snellere) routes mogen nemen door Duitsland of België, ongeacht welke status/id/verblijfsvergunning men heeft. Daar hebben wij als chauffeur natuurlijk ook geen verstand van verder, dus is gewoon verboden.

Als u zelf statushouder bent, dan informeer bij het COA of de IND of je eventueel een weekje naar Duitsland zou mogen (met de trein), en daarvoor een aanvullend document kunt krijgen.

Ik woon niet in een assielzoeker kamp ik woon als 6 jaar in nederland en heb bij nederlandse nationaliteit en mijn ouders weken verder en wij krijgen ook geen uitkering maar mijn probleem zit alleen met dat ik een verblijfsvergunning IV heb en geen nederlandse Id kaard of papoort heb en verder erg bedankt voor u berich

Badge +3

Ik zei ook helemaal niets over AZC’s maar gaf alleen aan dat de IND wellicht weet wat er nodig is voor een weekje naar Duitsland.

Oo zo sorry voor miss verstand ik dacht dat u coa bedoelde die in azc werkt

Reputatie 7
Badge +3

Wat mag u met deze verblijfsvergunning?
Met deze verblijfsvergunning mag u:
• in Nederland verblijven. Dat mag u zolang de verblijfsvergunning
geldig is en u aan de voorwaarden voldoet.
• in andere Schengenlanden verblijven. Dat mag u
maximaal 90 dagen per 180 dagen, bijvoorbeeld voor
een vakantie. U moet dan in ieder geval uw paspoort en
verblijfsvergunning meenemen. Kijk voor informatie en
een overzicht van de Schengenlanden op www.ind.nl.
• zich identificeren in Nederland.

bron: folder “Uw Verblijfsvergunning” IND april 2019

Reputatie 7
Badge +3

@Abdalkader Wanneer je een paspoort aanvraagt mag je maximaal 90 dagen per half jaar naar een Schengenland. Duitsland is een Schengenland. Zonder paspoort mag je de grens niet over.

Reputatie 6
Badge

Kun je niet gewoon een reisdocument voor vluchtelingen (vluchtelingenpaspoort) aanvragen bij je gemeente? Een oud-collega van me heeft zo'n ding altijd gebruikt, voordat hij genaturaliseerd werd.

https://www.rvig.nl/reisdocumenten/aanvragen-en-verstrekken/reisdocument-voor-vluchtelingen

Badge +3

Dank voor de aanvullingen @MoDe en @masd

Het is dus gewoon mogelijk met wat aanvullende papieren zoals een (vluchtelingen)paspoort.

Reageer