beantwoord

Reizen Amsterdam Tilburg

  • 29 May 2023
  • 14 reacties
  • 331 Bekeken

Hoi,

Ik heb een vraag. Binnenkort ga ik op een woensdagavond naar een concert in Amsterdam. Ik wil met de trein gaan. Ik reis van Tilburg dan naar Amsterdam en terug naar Tilburg. Het concert duurt tot ongeveer 22:00, maar grote kans dat het uitloopt is mijn ervaring. De laatste trein naar Tilburg gaat al om 23:10 van Amsterdam Centraal zie ik, een trein later komt al niet verder dan 's Hertogenbosch. Iemand misschien suggesties hoe ik deze reis het beste aan kan pakken en in Tilburg terecht kom? Groetjes. Tim.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 May 2023, 15:16

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Eventueel eerder weg gaan als je die laatste trein wilt halen.

Reputatie 7
Badge +3

Het concert is niet toevallig in Ziggo Dome of Afas Live? Dan kun je reizen vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA en gaat de laatste trein om 23.22 uur.

Bedankt MoDe. Dat is idd altijd nog een optie. Soms zit er niks anders op.

Bedankt voor de tip mr Freeze. Het concert is alleen in het Concertgebouw, dus dat gaat helaas niet. Volgens mijn info moet ik de intercity van 23:10 vanaf Amsterdam Centraal richting 's Hertogenbosch hebben om de overstap naar Tilburg te halen. 

De beste optie die ik tot nu tot kan bedenken is met de auto naar 's Hertogenbosch, daar parkeren in de parkeergarage bij het station, dan is het geen probleem als ik de trein van 23:10 mis, dan kan ik nog de trein van 23:40 naar 's Hertogenbosch nemen en dan daar in de auto stappen en kom ik alsnog thuis.

Reputatie 7
Badge +3

Ah, je had niet verteld dat je niet gaat drinken en een auto hebt 😉 Dan zijn er natuurlijk een stuk meer mogelijkheden.

Je kunt trouwens wel vanaf het Concertgebouw om 22.58 uur met tram 12 naar station Amstel en daar de trein pakken. Dan heb je dezelfde trein die om 23.10 uur vanaf Centraal vertrekt, maar kun je langer bij het concert blijven.

 

Wederom bedankt Mr freeze. Dit is een goede tip, ik ga daar eens naar kijken. Het is soms nog niet zo eenvoudig om het puzzeltje te maken. We zijn maar zo'n klein landje, maar als je van onze hoofdstad terug naar huis wil dan wordt je dat niet altijd makkelijk gemaakt. Maar er zijn ergere problemen natuurlijk.

We zijn maar zo'n klein landje, maar als je van onze hoofdstad terug naar huis wil dan wordt je dat niet altijd makkelijk gemaakt. Maar er zijn ergere problemen natuurlijk.

Het komt ook door de cultuur in Nederland waarbij concerten en voorstellingen vrij laat beginnen. In de VS is 19 uur de normale aanvangstijd en dan is het uiterlijk 22 uur echt wel afgelopen.

Hoi Tamzin. Dat zou idd wel beter zijn ook voor hier. Onze overheid wil ons graag het openbaar vervoer in hebben, maar dan moet het welk aantrekkelijk gemaakt worden. In Duitsland hebben ze wat dat betreft nu wel een goed en interessante stap gemaakt. Misschien is dat ook wat voor Nederland?

Onze overheid wil ons graag het openbaar vervoer in hebben, maar dan moet het welk aantrekkelijk gemaakt worden. 

Het beleid van de overheid is er helemaal niet op gericht om meer mensen in het OV te krijgen omdat het OV structureel verliesgevend is en dat dus alleen meer subsidie zou kosten. De overheid mikt daarom primair op elektrische auto's.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Tamzin. Dat zou idd wel beter zijn ook voor hier. Onze overheid wil ons graag het openbaar vervoer in hebben, maar dan moet het welk aantrekkelijk gemaakt worden. In Duitsland hebben ze wat dat betreft nu wel een goed en interessante stap gemaakt. Misschien is dat ook wat voor Nederland?

Ik om net van een 5-daagse trip terug uit Stockholm. Ook daar is er personeelstekort maar het openbaar vervoer is daar echt een verademing in vergelijking met Nederland. Schone nette treinen, metro's en bussen. Vriendelijk personeel. Alle liften roltrappen werken gewoon. Kan nu nog niet emigreren maar als ik zie hoe het nu in Nederland gaat is dat over een aantal jaar echt wel een optie.

Reputatie 7
Badge +3

Je bespaart inderdaad zo’n 10 tot 15 minuten reistijd door niet naar Amsterdam Centraal maar naar Amsterdam Amstel te reizen vanaf het Concertgebouw. De reisplanner van 9292.nl houdt daar netjes rekening mee.
Amsterdam Centraal ligt dan ook niet bepaald centraal in Amsterdam. 😀

Gezien het gepuzzel met treinen en trams en het gedoe op het spoor afgelopen week met het Harry Styles concert ben ik nog een andere optie aan het bekijken. Zo'n mobihub parkeerplek met een huurfiets erbij. Ik zat te denken aan de mobihub Zuidas, dat is in Amstelveen. Daar staat dan een fiets voor me klaar, dan nog 5km fietsen naar het Concertgebouw. Iemand ervaringen met een mobihub? Is dat iets?

Reputatie 7
Badge +3

Als je met de auto gaat, zou je ook nog naar transferium kunnen kijken. Let goed op de voorwaarden om in aanmerking te komen voor goedkoop tarief.

Reageer