beantwoord

revisie virm ddz en icm

  • 11 juli 2020
  • 10 reacties
  • 257 Bekeken

Reputatie 1

ik heb begrepen dat NS de virms renoveren wanneer zijn deze aan de beurt? de deuren zijn rood aan de binnenkant terwijl sommige grijs zijn, ik heb ook geen idee of dit de virm 1 of 2 is, en wordt de DDZ en ICM gereviseerd? aangezien ze nog goed uitzien.

ik heb zelf geen idee in welke subforum deze hoort

 

icon

Beste antwoord door loklok8 11 juli 2020, 21:26

De 8726 is een VIRM-3 en is nog niet aan de beurt voor de revisie en modernisering.

Op dit moment wordt er nog volop gewerkt aan de modernisering van de eerste generatie VIRM (DD-IRM) treinstellen, waarvan alleen de 6-delige treinstellen nog een modernisering moeten ondergaan. Het duurt dus nog wel even voordat de trein op de foto gemoderniseerd wordt. Voor de modernisering van de VIRM-3 zou er als het goed is ook een ander interieur komen dan de huidige VIRMm treinstellen, waarvan de 8741 (VIRM-3) nu als try-out trein wordt gebruikt.

De eerste 3 series VIRM treinen hebben rode deuren van binnen. De VIRM-4 heeft grijze deuren en een afwijkend interieur vergeleken met de eerdere series, deze zijn bijvoorbeeld te herkennen aan de ontbrekende liftschacht bij de (bredere) trappen, de rode en blauwe stoelen maar met hetzelfde type stoelen als in de eerdere series, stopcontacten in de 1e klas en de rode lamp boven de deur.

De DDZ wordt niet meer gemoderniseerd aangezien deze treinen in 2011-2013 al een grote revisiebeurt zijn ondergaan met een naamswijziging van DD-AR/mDDM naar DDZ/NID.

Ook de ICMm gaat niet meer gemoderniseerd worden, deze waren al tussen 2006 en 2011 gemoderniseerd. Vanwege de leeftijd (de oudste is zo'n 36 jaar oud) van deze treinen worden deze met de instroming van ICNG langzamerhand afgevoerd. In de andere topics die je ooit geopend hebt staat er nog wat meer over.

 

De stand van zaken voor de revisie van de VIRM treinstellen is bij te houden via het forum en de wiki van Somda.

Bekijk origineel

10 reacties

@JeffreyvanZutphen 

Deze vragen heb je al eerder gesteld op deze Community. Wat wil je nog meer weten, veel is al in je andere topics besproken.

Reputatie 1

@JeffreyvanZutphen

Deze vragen heb je al eerder gesteld op deze Community. Wat wil je nog meer weten, veel is al in je andere topics besproken.

nee? 

Reputatie 7
Badge +1

De 8726 is een VIRM-3 en is nog niet aan de beurt voor de revisie en modernisering.

Op dit moment wordt er nog volop gewerkt aan de modernisering van de eerste generatie VIRM (DD-IRM) treinstellen, waarvan alleen de 6-delige treinstellen nog een modernisering moeten ondergaan. Het duurt dus nog wel even voordat de trein op de foto gemoderniseerd wordt. Voor de modernisering van de VIRM-3 zou er als het goed is ook een ander interieur komen dan de huidige VIRMm treinstellen, waarvan de 8741 (VIRM-3) nu als try-out trein wordt gebruikt.

De eerste 3 series VIRM treinen hebben rode deuren van binnen. De VIRM-4 heeft grijze deuren en een afwijkend interieur vergeleken met de eerdere series, deze zijn bijvoorbeeld te herkennen aan de ontbrekende liftschacht bij de (bredere) trappen, de rode en blauwe stoelen maar met hetzelfde type stoelen als in de eerdere series, stopcontacten in de 1e klas en de rode lamp boven de deur.

De DDZ wordt niet meer gemoderniseerd aangezien deze treinen in 2011-2013 al een grote revisiebeurt zijn ondergaan met een naamswijziging van DD-AR/mDDM naar DDZ/NID.

Ook de ICMm gaat niet meer gemoderniseerd worden, deze waren al tussen 2006 en 2011 gemoderniseerd. Vanwege de leeftijd (de oudste is zo'n 36 jaar oud) van deze treinen worden deze met de instroming van ICNG langzamerhand afgevoerd. In de andere topics die je ooit geopend hebt staat er nog wat meer over.

 

De stand van zaken voor de revisie van de VIRM treinstellen is bij te houden via het forum en de wiki van Somda.

Reputatie 1

De 8726 is een VIRM-3 en is nog niet aan de beurt voor de revisie en modernisering. Op dit moment wordt er nog volop gewerkt aan de modernisering van de eerste generatie VIRM (DD-IRM) treinstellen, waarvan alleen de 6-delige treinstellen nog een modernisering moeten ondergaan. Het duurt dus nog wel even voordat deze trein gemoderniseerd wordt. Voor de modernisering van de VIRM-3 zou er als het goed is een ander interieur komen dan de huidige VIRMm treinstellen, waarvan de 8741 (VIRM-3) nu als try-out trein wordt gebruikt.

De eerste 3 series VIRM treinen hebben rode deuren van binnen. De VIRM-4 heeft grijze deuren en een afwijkend interieur vergeleken met de eerdere series, deze zijn bijvoorbeeld te herkennen aan de ontbrekende liftschacht bij de (bredere) trappen, de rode en blauwe stoelen maar met hetzelfde type stoelen als in de eerdere series, stopcontacten in de 1e klas en de rode lamp boven de deur.

De DDZ wordt niet meer gemoderniseerd aangezien deze treinen in 2011-2013 al een grote revisiebeurt zijn ondergaan met een naamswijziging van DD-AR/mDDM naar DDZ/NID.

Ook de ICMm gaat niet meer gemoderniseerd worden, deze waren al tussen 2006 en 2011 gemoderniseerd. Vanwege de leeftijd (de oudste is zo'n 36 jaar oud) van deze treinen worden deze met de instroming van ICNG langzamerhand afgevoerd. In de andere topics die je ooit geopend hebt staat er nog wat meer over.

 

De stand van zaken voor de revisie van de VIRM treinstellen is bij te houden via het forum en de wiki van Somda.

dank u voor de infomatieve antwoord, hoe zit het met de Icm-4200 series?

Reputatie 7
Badge +1

dank u voor de infomatieve antwoord, hoe zit het met de Icm-4200 series?

Die zijn tussen 2010 en 2011 allemaal een grote revisie ondergaan. Zij zullen vermoed ik als laatste serie ICMm treinen gesloopt worden zodra er genoeg ICNG treinstellen zijn om ook deze serie te vervangen.

Reputatie 1

volgens de wikipedia van icm-4 zijn ze rond 1992 gebouwd dus opzicht niet zo heel oud, ik hoop dat ze sowieso 1 bewaren voor het spoorwegmuseum.

Reputatie 7
Badge +3

Ter vervanging van de DDZ is NS zo'n 2 maanden geleden een aanbesteding gestart voor nieuwe toegankelijke dubbeldekkers die vanaf 2027 op het spoor zouden moeten komen. Maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat hier enige aanpassing in komt vanwege Corona en de verwachte verliezen de komende tijd.

Reputatie 7
Badge +1

volgens de wikipedia van icm-4 zijn ze rond 1992 gebouwd dus opzicht niet zo heel oud, ik hoop dat ze sowieso 1 bewaren voor het spoorwegmuseum.

Ze zijn tussen 1990 en 1993 gebouwd, dus zijn ze nu al zo'n 27 tot 30 jaar oud, natuurlijk niet zo oud als sommige SGMm's die al zo'n 45 jaar rondrijden. De ICMm wordt naar verwachting vanaf 2025 vervangen en dan zijn de oudste ICM-4 35 jaar oud.

Reputatie 1

ik denk eerder wel dat de levering van de ICNG vertraagd wordt ivm corona waardoor de icm langer zou rijden dan normaal.

Reputatie 6
Badge

Ja, de aflevering en de testfase is enigszins vertraagd door de coronacrisis. Inzet zal zeker niet per december 2020 plaatsvinden. Medio 2021 zal deze in dienst komen.

Reageer