Roken in de trein

• 30 november 2019
  • 16 reacties
  • 175 Bekeken

Ik rook graag, maar niet in de trein en ook nooit gedaan. Toch heb ik wel eens mensen zien roken in de trein. Hebben jullie ook wel eens iemand gehad die heeft gerookt in de trein?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb het zelf niet meegemaakt dat iemand in de trein rookte (tenminste niet sinds het rookverbod er is) maar wel dat mensen op het perron rookten op plekken waar dat niet toegestaan is. 

Dank voor uw reactie

Badge

Yep, en deze mensen mochten meteen de trein verlaten en wachten op een volgende trein. 

Reputatie 7
Badge +3

Tja, wij reizigers hebben niet de optie om dit soort lieden de toegang tot de trein te ontzeggen.

Reputatie 7
Badge

Ik rook graag

@Joke van der Hoek 

Even ongevraagd een advies: stop er mee !

Reputatie 7

Maak het heel af en toe wel eens mee en heb er dan ook altijd voor bekeurd. Vaak is dit op het balkon in de deuropening. Veel minder vaak is het echt in de trein zelf. Het toilet blijft een plek en tussen de coupés waar je over die platen heen loopt (in de vouwbalg). In de coupé maak je het zelden mee.

Reputatie 7
Badge +3

Zijn sommige mensen dan zo rook verslaafd om zelfs op zo'n oncomfortabele plek als in de vouwbalg te gaan staan roken? 

Jup, dat komt inderdaad voor. Ik heb ooit 2 man bekeurd voor roken in de trein en die rookten in de  coupe. Stond wel tegenover een groep van 4 toen.

Reputatie 4

Dit is de gangbare en vrijwel altijd wel in gebruik zijnde methode in Rusland en treinen die dat type wagon hebben, al is die erg onkomfortable overgang tussen de wagons ook nog erg winderig en in de winters daar steenkoud.

Overigens wordt bvb in FRankrijk, dit terzijde, deze overgang vrijwel altijd netjes gebruikt door mensen die mobiel bellen.

Heb het nog vele jaren meegemaakt dat in elke trein rokers/nietrokers waren en zelfs in sommige bussen. Bvb in de UK was het bovendek van de dubbeldekkers voor de rokers.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de reden van jouw vraag @Joke van der Hoek ?

Ik zat een keer zaternachts in de IC uit Amsterdam en stak een peuk op. (Hele coupe was bijna leeg)  Een oudere dame zei er wat van en ik attendeerde haar er op dat ze in een stiltecoupe niet mocht praten. Ik kreeg een bon en zij mocht gewoon in de stiltecoupe blijven zitten.

Reputatie 7
Badge +3

Voor 2004 zag je overal mensen roken in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Voor 2004 zag je overal mensen roken in de trein.

Dat kan niet overal geweest zijn, want mocht alleen in de rookcoupe.

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan niet overal geweest zijn, want mocht alleen in de

Ik neem aan dat je bedoelt “alleen in de rookcoupé”.   Maar dat het laatste is dan weggevallen in je post.

Ik merk trouwens de laatste tijd dat er wel vaker in jouw posts dingen wegvallen, dat zinnen niet af zijn.  Gaat er misschien tijdens het posten iets mis? 

Reputatie 7
Badge +3

Dat kan niet overal geweest zijn, want mocht alleen in de

Ik neem aan dat je bedoelt “alleen in de rookcoupé”.   Maar dat het laatste is dan weggevallen in je post.

Ik merk trouwens de laatste tijd dat er wel vaker in jouw posts dingen wegvallen, dat zinnen niet af zijn.  Gaat er misschien tijdens het posten iets mis? 

Er gaat inderdaad regelmatig bij het posten iets mis. De tekst die ik op mijn telefoon heb staan, wordt niet altijd goed weergegeven nadat ik op verstuur heb gedrukt. (Grammaticale) foutjes die ik er uit gehaald dacht te hebben, staan er toch weer in. Zinnen worden niet afgemaakt. Alsof er een soort van vertraging in zit.

Reputatie 6
Badge +1

Het toilet blijft een plek.

Ja, ruik het daar ook regelmatig. 

In de trein kan ik me niet herinneren dat ik iemand heb zien roken. Wel een keer meegemaakt achter in de nachtbus in Zwitserland dat twee jonge gasten een sigaret opstaken. Ik kan mezelf er niet zo aan storen, maar een andere passagier werd wel heel kwaad en het was ook geen type dat je kwaad wilde maken. Sigaretten waren vrij snel weer uit.

Reageer