beantwoord

Rollenspel sollicitatie hc

• 11 april 2021
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Hallo luitjes,

Ik heb deze week mijn psychologische keuring voor mijn sollicitatie als hc. Nu is, in verband met corona, het rollenspel via videobellen. Dit vind ik behoorlijk spannend omdat je dan toch wat non-verbale signalen mist.

Heeft iemand dit al eens doorlopen en hebben jullie tips? Ik weet dat LSD belangrijk is, maar wat als de acteur écht niet te overtuigen is?

icon

Beste antwoord door TrainViking 12 april 2021, 11:07

Als eerste wil ik zeggen veel succes

Als tweede, dit is lastig om advies te geven daar wat @Loes al zei het zijn geen hc gerelateerde casussen, dus het gevaar dat we je verkeerd goed bedoeld advies geven is best hoog en dus er voor kan zorgen dat je "zakt"

Enige wat ik meekreeg toen was als mensen "pittig" beginnen te doen moet je duidelijk en netjes een grens aangeven. 

Bv. Meneer ik hoor dat u aan het schreeuwen/schelden/commanderen ben, DIT VIND IK (deze 3 woorden heel belangrijk) niet fijn. Ik wil dat u daarmee stopt. Ik wil best helpen maar op een correcte manier.

Ik hoop dat je er iets aan heb en nogmaals succes!

Bekijk origineel

4 reacties

Ik ben er al een tijdje uit, uit het solliciteren dan, maar tijdens het rollenspel krijg je als het goed is geen HC gerelateerde situatie voorgeschoteld. Ze geven je een situatie, waarin ze kunnen zien hoe je je capaciteiten en vaardigheden benut. Een situatie is nooit hetzelfde en het doel ook niet. Vandaar dat een treingerelateerde situatie hier niet de voorkeur heeft. Als de acteur met geen mogelijkheid wil meewerken, betekend dat meestal dat je nog opties hebt. Ze zijn er niet op uit om je een loer te draaien, maar kunnen het je wel ff pittig maken. 

Ms dat er andere forumleden wel ervaring hebben.

Reputatie 3

Als tweede, dit is lastig om advies te geven daar wat @Loes al zei het zijn geen hc gerelateerde casussen, dus het gevaar dat we je verkeerd goed bedoeld advies geven is best hoog en dus er voor kan zorgen dat je "zakt"

Enige wat ik meekreeg toen was als mensen "pittig" beginnen te doen moet je duidelijk en netjes een grens aangeven. 

Bv. Meneer ik hoor dat u aan het schreeuwen/schelden/commanderen ben, DIT VIND IK (deze 3 woorden heel belangrijk) niet fijn. Ik wil dat u daarmee stopt. Ik wil best helpen maar op een correcte manier.

Dat is al een hele nuttige tip! Vanuit de ikvorm spreken en grenzsn aangeven. Bedankt!

Ik ben door de psychologische keuring heen gekomen! Bedankt voor de tips, jongens! 

Reageer