beantwoord

salaris machinist

• 30 januari 2017
  • 8 reacties
  • 12027 Bekeken

ik wil al vanaf een kind treinmachinist worden maar hoeveel verdient het eigernlijk
icon

Beste antwoord door Slidestops 30 januari 2017, 17:44

Ligt aan je leeftijd en ervaring. Ga uit van in opleiding bij NS ongeveer 1600 a 1700 euro, wat uiteindelijk geloof tot ongeveer 3200 euro kan worden..

Even een algemene tip, degene die heel graag willen en "treinengek" zijn worden bijna automatisch afgewezen. Natuurlijk moet je enthousiast zijn, maar het is een verantwoordelijke baan en geen hobby 😉
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Ligt aan je leeftijd en ervaring. Ga uit van in opleiding bij NS ongeveer 1600 a 1700 euro, wat uiteindelijk geloof tot ongeveer 3200 euro kan worden..

Even een algemene tip, degene die heel graag willen en "treinengek" zijn worden bijna automatisch afgewezen. Natuurlijk moet je enthousiast zijn, maar het is een verantwoordelijke baan en geen hobby 😉
Reputatie 4
Ze zitten er wel tussen, echte treinenfanaten.
Vaak zijn dat ook degene die andere hobbyisten in de cabine mee laten rijden of kijken iod. (Ken een paar voorbeelden). Mensen met een fascinatie voor macht of wapens zullen ook geweerd worden van banen waarbij ze dat kunnen uitoefenen. (Het gevaar daarin is natuurlijk van andere aard)
Reputatie 7
Badge
Ja, ze zijn er wel degelijk. Degenen die echter ook 'fanatieke' hobbyisten zijn, kunnen die hobby heel goed scheiden van hun werk.
Als die dus tijdens het rijden een 'aparte' trein tegenkomen, zetten ze hun trein niet met een snelremming neer om (bij wijze van spreke) nog tijdens de remming uit de cabine te springen om een mooie foto te maken.

De psychologische keuring scheidt de geschikten meestal wel van de ongeschikten en wat de keuring mist, valt tijdens de opleiding wel door de mand.
Ik snap dat ze treinengekken liever niet aannemen, maar hoe is het fout als je het graag wilt?
Reputatie 7
Helemaal niet, het is goed als je graag wilt. Maar als je binnenkomt met: ik wil heel mijn leven al, ben gek op treinen, speel elke dag een simulator, sta ieder weekend te fotograferen, dan gaan ze bij de sollicitatie al twijfelen. Het is goed als je wil, uiteraard, maar je moet er soms dus wel mee oppassen 🙂
Reputatie 7
Badge
Ik snap dat ze treinengekken liever niet aannemen, maar hoe is het fout als je het graag wilt?
Er is helemaal niets mis met treinen mooi en leuk vinden, ook niet als je elke museumrit fotografeert (oid).
Wat wél belangrijk is, is dat je die hobby in toom kunt houden als je aan het werk bent. Als ik soms zie wat voor toeren hobbyisten uithalen om een trein op de foto te kunnen zetten, snap ik de terughoudendheid wel in de selectieprocedure.
Laat je dat overigens vooral niet weerhouden om te solliciteren 😉
Reputatie 7
Badge +3
Als ik soms zie wat voor toeren hobbyisten uithalen om een trein op de foto te kunnen zetten
https://www.youtube.com/watch?v=1GAxyzG7AEc
Reputatie 6
Badge
@mrfreeze, een klassieker. Ergens zag ik ook ooit een video van een gast die net te dichtbij kwam, en dus werd meegenomen.

Reageer