Schoonmakers bedanken!

• 17 mei 2014
  • 1 reactie
  • 228 Bekeken

Reputatie 1
Gisteren liep ik op station Eindhoven om de trein naar huis te nemen. Ik zag een schoonmaker die op het station bezig was met het afval opruimen. En spontaan heb ik deze jongen bedankt voor het werk dat hij doet. Hij was wat verbaasd, maar het voelde zo goed. Kunnen we niet vaker deze mensen bedanken voor het vieze, maar hoognodige werk dat zij doen?

We bedanken zoveel mensen: de bakker, de kapper, de arts of verpleger, de cassière. We klappen zelfs voor een piloot als hij het vliegtuig veilig op de grond heeft gezet. Ik word ook bedankt door collega's en klanten als ik deze mensen goed geholpen heb. En dat voelt toch heerlijk? Vind ik wel tenminste.

Iedereen zit graag in een schone trein, op een schoon toilet en overnacht graag in een schone kamer. En we vinden het allemaal normaal dat alles wordt schoongemaakt. Totdat het niet meer schoongemaakt wordt, zoals nu. Pas dan beseffen we hoe hard we deze mensen nodig hebben.

En als de werkgevers dan deze mensen niet willen belonen, dan kunnen wij misschien laten zien dat het werk van deze mensen gewaardeerd wordt. Natuurlijk niet met 50 man tegelijk op een schoonmaker aflopen om te bedanken, dan kan hij of zij zijn werk niet meer doen. Maar af en toe moet toch wel mogelijk zijn? Ik ga het in ieder geval vaker doen en ik hoop meer mensen zover te krijgen.

1 reactie

Lijkt me zeker een prachtig initiatief Kaatje. Ik denk dat de schoonmakers dit zeker kunnen waarderen, waardering krijgen voor het werk dat je verricht stelt immers iedereen op prijs!

Reageer