Schroefdraad Maat Mat64 Noodrem ((Oud-)Monteurs?)

• 1 juli 2020
  • 1 reactie
  • 137 Bekeken

Beste lezers,

Laatst heb ik een Mat 64 noodrem gekocht bij een webshop (winkel.treinenkelderperron8.nl).

Ik heb hem vandaag binnengekregen en wil er graag een compressor aan hangen, om er een mooi geluid uit te laten komen zodra je er aan trekt. Dit wil ik doen door een verloop tussen een perslucht koppeling en deze noodrem te draaien.

Ik heb al geprobeerd om hem op te meten en op te zoeken wat voor maat schroefdraad deze noodrem heeft, maar ik kan er niet uit komen.

Tenslotte heb ik mijn vader gevraagd wat voor soort koppeling en schroefdraad dit was, en ook hij kon er niet uit komen aan de hand van Duitse sites met een schroefdraad-database. Hij suggereerde wel dat het waarschijnlijk een hydraulische koppeling is, omdat er een soort “kuiltje” in de koppeling zit.

Er is vast wel iemand op het forum die hier aan gesleuteld heeft, en toevallig mij meer informatie kan geven over het soort koppeling.

Als er precieze maten nodig zijn, kan ik dat later nog opzoeken, heb ik nu even de tijd niet voor.
Ook foto’s kan ik later aanleveren als die gewenst zijn.

Met hoop op bruikbare informatie en met vriendelijke groet,

Dubbeldikker

1 reactie

Hoi Dubbeldikker, welkom op de NS Community. 

Het is goed mogelijk dat iemand hier het antwoord weet. Mocht je op een later moment de precieze maten en een foto kunnen aanleveren, dan zou dat wellicht nog kunnen helpen! 

Reageer