Selectie Veiligheid en service | NS Community
beantwoord

Selectie Veiligheid en service

  • 29 June 2022
  • 3 reacties
  • 1321 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste Forum leden.

Ik ben mij aan het voorbereiden op de selectie voor de functie medewerker veiligheid en service.

Nou heb ik al veel research gedaan over het vak door middel van 2 meeloop diensten, informatie vragen bij medewerkers en informatie inwinnen op forums en video's van het werk. Nou vraag ik mij af wat er word getest bij bijvoorbeeld het psychologisch onderzoek en uit wat voor onderdelen dit onderzoek bestaat?

En waar word op gelet en naar gekeken bij de medische keuring?

en als laatste vraag: in hoeverre speelt leeftijd een rol (zeker in deze tijd van grote tekorten)? ik ben zelf 18, heb een HTV achtergrond en heb al stage gelopen in het Openbaar vervoer, ook heb ik al meerdere baantjes gehad waarmee ik veel met klanten heb gewerkt.

 

Alle tips en informatie zijn welkom!

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Slidestops 29 June 2022, 22:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Hey FV. Welkom bij de NS Community. 

Wat tof dat je het Veiligheid en Service team wilt versterken! Ik kan je zelf helaas weinig vertellen over dit process, maar we hebben enkele users die hier wat dieper op in kunnen gaan, zoals @Slidestops!

Ik deel dan ook meteen een stuk advies wat hij al eerder gegeven heeft aan iemand die ook bij V&S wou gaan werken: “Het is uiteindelijk van belang jezelf goed te profileren en goed voor de dag te komen. Je solliciteert op een vacature waar ook iemand van 30 die van de politie afkomt op kan solliciteren. Zorg voor een goede motivatie, een professionele houding en overtuig recruitment dat ze jou moeten hebben voor de functie”.

Het psychologisch onderzoek is eigenlijk hetzelfde als voor een conducteur. Staat op het forum wel meer over geschreven als specifiek voor V&S. Het is een gesprek met een psycholoog, een vragenlijst en een rollenspel.

Medische keuring kijkt naar of je fysiek in orde bent. (Goede ogen/goed zicht met hulpmiddel, goede oren, niet kleurenblind, goede bloeddruk, medicijnengebruik, bekende medische problemen etc). Als je gezond bent hier vooral niet druk over maken.

Leeftijd is maar een getal. Maar ik zie weinig V&S'ers van 18. Begeleid zelf ook stagiaires van een HTV opleiding die bij oNS stage lopen. Je ziet vaak dat mensen van die leeftijd nog niet voldoende ontwikkeld zijn en/of in een andere levensfase zitten dan wat het werk van je vraagt. (Natuurlijk overwicht, maar ook nare ervaringen die je gaat krijgen - aanhoudingen, aanrijdingen etc) Maar niet iedereen is hetzelfde. De een is op 18 al uit huis en woont samen en heeft van alles meegemaakt, de ander is 28 en woont nog thuis en heeft niets meegemaakt. Er wordt echt gekeken naar de persoon en niet naar het getal.

 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust

Badge +3

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust

 

Here we go… https://handhaving.nl/htv-student 

Karima bellen dan maar, of (totaal ongevraagd) een chat openen met Guido Bogerd?

 

Reageer