Show je beste spoor/treinfoto's!

• 12 maart 2014
  • 31 reacties
  • 2724 Bekeken

Ik trap af met een gouwe ouwe van mij....nouja, April 2012.

31 reacties

Dan pak ik ook een oude foto uit mijn archief (heb op het moment ook niet zo veel)
Jaartal: Augustus 2007
Reputatie 6
Badge
Zo nu en dan upload ik ook wel eens wat op mijn Flickr-account.

Tegenwoordig geschoten met mijn Canon 700D spiegelreflexcamera :-)

Tip: upload je foto direct naar het forum hier, als het uploaden klaar is klik dan op 'Plaats in tekst' en vink 'Bijlage' uit. Op die manier kunnen we de foto goed zien zonder te klikken!

Krijgen we hier over een paar weken ook weer mee te maken? 😉
Tip: upload je foto direct naar het forum hier, als het uploaden klaar is klik dan op 'Plaats in tekst' en vink 'Bijlage' uit. Op die manier kunnen we de foto goed zien zonder te klikken!

Krijgen we hier over een paar weken ook weer mee te maken? ;)

Je moet ook op jouw grote foto klikken om hem echt groot te zien.
Dus of je nou op een bijlage klikt of op een wat grotere afbeelding in de topic, voor echt groot moet je altijd klikken.
En dan kun je beter met bijlagen werken, dan met die grote foto's.
Met bijlagen blijft het topic nog redelijk overzichtelijk; de wijze waarop jij foto's plaats maakt het topic onoverzichtelijker én je moet kilometers scrollen om een volgende bijdrage te kunnen zien.

Daarom toch maar liever als bijlage; houden we het wat duidelijker.
Hoewel er in het topic Verbouwing Rotterdam Centraal al de nodige foto's staan, dan ook hier een bijdrage over dat juweeltje van een station dat vandaag (13 maart) officieel geopend wordt.
Omdat er kennelijk maar 6 foto's geplaatst kunnen worden, hier dan maar een vervolg.
Ondergronds is er ook het een en ander verbouwd (terwijl de metro's ook gewoon bleven rijden).
Hier nog 2 foto's van het vernieuwde en vergrote metrostation.
Ik blijf Rotterdam CS een sexy station vinden. Ik weet niet of het de juiste verwoording is, maar ik vind het echt een supertof ontwerp.

Hier is er een van mijn favoriete brug. :)

Hallo Kialna,

Leuk dat je dit topic bent gestart! Ben nieuwsgierig naar alle foto's die voorbij gaan komen. 🙂
Ik vond nog een foto van een (bij ons) opvallende verschijning.
Het lokale "boemel lijntje" wordt standaard bereden met SGMmetjes.
En plotsklaps - zomaar, uit het niets - reed daar ineens een SLT, en niet zomaar een, maar zelfs een combinatie van SLT4+SLT6.
En dat terwijl je maar 3 bakken gewend bent.
Moet toch niet gekker worden.
Reputatie 2
In dezelfde categorie als Hans' foto heb ik ook nog wel een leuke: een VIRM-IV als vervanger van een Plan V op het kleine (en inmiddels onherkenbaar veranderde) Dordrecht Stadspolders toen NS daar nog reed (foto 1).

Verder vind ik het zo af en toe weleens leuk om creatief met bovenleidingsportalen te doen. Zoals in Dordrecht (foto 2) en Almere Centrum (foto 3). En we eindigen op het fraaie Rotterdam Centraal de zondag voor het geopend werd met een avondplaat van de Sprinter naar Uitgeest (foto 4).
Reputatie 2
Dit is het enige wat ik zo direct even kon vinden op deze computer, maar wel leuk om te delen:

Je vind hier:
- SGMm op het tijdelijke perron van Den Bosch. De bedraging van het spoor waarover het perron geplaatst is nog zichtbaar;
- Het oudste en nieuwste electrisch materieel van de NS op 1 foto gepropt (er was niet veel plaats beschikbaar om de foto van te nemen)
- Koplopers, oud en nieuw;
- Groeten van de Belgen in NL;
- spreekt voor zich;
- Mat'64 's ochtends in 't hondeweer weer eens de forensen oppikken

Reputatie 2
Dit weekend geschoten:

Een paar van mij! 😉
Een kwartier terug nog een Plan V'tje geschoten in de stralende zon op station Arnhem. Deze rijdt op en neer naar Ede-Wageningen.

Hierbij een aantal van mijn fotocollectie :)

VIRM vertrekt uit Rotterdam

Fyra, toen het nog geen Intercity Direct was

Station Roosendaal, met de trein van de NMBS ri Antwerpen

Tsja, en de beruchte Fyra V250 :)

Leuke foto's allemaal.
Ik zal hier ook een paar leuke fototjes dumpen uit mijn treinenmapje. :)

- ICE op Arnhem
- Fyra loc op Watergraafsmeer
- V250 in Amsterdam
- Breng GTW in Arnhem
- ICE in Amsterdam
Wel een ouwetje, wat ik tegen kwam. Pure nostalgie.
Ooit zelf ook nog wel eens op zo'n locomotor gereden.

Een tijdje terug was ik bij de ZLSM in Simpelveld, in de loods daar staat een Blauwe Engel:

Helaas moet er nog veel aan gebeuren voordat het weer rijvaardig is, en gezien de ZLSM afgelopen jaren in zwaar weer verkeerd vraag ik me af of dat nog lukt.
VIRMm 9411 ter hoogte van Loenersloot

VIRMm 8637 ter hoogte van Loenersloot

VIRMm 8637 ter hoogte van Renkum

Foto 1: een VIRM tijdens de avondschemering op station Breda, voordat het verbouwd werd.
Foto 2: een VIRM ter hoogte van de Oostvaardersplassen.
Foto 3: een SLT net buiten Almere in de richting van Lelystad.
DDZ 7625 vertrekt uit Bovenkarspel-Flora

Reageer