sneeuw

• 6 februari 2021
  • 11 reacties
  • 337 Bekeken

Weet niet of hier de machinisten mee lezen die cabine films maken op het spoor, maar het zou leuk zijn dat jullie morgen gaan filmen als er sneeuw ligt en dit op YouTube zetten !

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik verwacht dat machinist Stefan als hij dienst heeft dit wel zal filmen.

Badge

Er zijn enkele machinisten die met toestemming van de NS mogen filmen vanuit de cabine, dus hopelijk hebben die dienst morgen zodat er filmpjes online komen van de treinen door de sneeuw.

Reputatie 7
Badge +3

Stefan is één van die machinisten die mogen filmen maar geen idee of hij morgen dienst heeft. Maar hij is wel een echte sneeuwliefhebber. Op zijn YouTube account staan bv meerdere sneeuwritten van eerdere jaren.

Ligt je sneeuw uitrusting al klaar @Jeroen?

Badge

Mijn spullen lagen netjes klaar en was ook niet voor niets dat ik me warm had aangekleed.

Verwacht niet veel trein filmpjes van vandaag in de sneeuw, door vaste wissels is er bijna niet gereden tot op heden en het zal nog wel even duren voordat er wel gereden kan worden en dan zal het maar mondjesmaat zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Heb jij nog wel vanmorgen je eerste trein kunnen rijden of heb je voor nop de witte wereld getrotseerd om naar de standplaatst te gaan?

Badge

Yep, ik ben nog op station Hoofddorp gekomen met de trein, wel met wat vertraging door wisselproblemen tussen Diemen Zuid en Duivendrecht maar de mensen wel op hun werk (Schiphol) kunnen krijgen.

Helaas hield het daar wel op, verder door ging niet door vastgevroren wissels en terug ging ook niet meer door vastgevroren wissels achter ons en andere gestrande treinen. Daardoor gestrand op Hoofddorp waar we uiteindelijk zijn afgelost door een machinist uit Amsterdam na 4 uur stilgestaan te hebben.

Maar het was ook erg guur weer langs het spoor met de wind.

En daarna met de taxi via wat tussenstops om collega's af te zetten naar huis.

Reputatie 7
Badge +3

Toch nog een trein kunnen rijden in de sneeuw. Nu moeten die mensen die je naar Schiphol hebt gebracht alleen nog zien hoe ze weer naar huis komen. 

Vandaag dan geen filmpjes meer van treinen in de sneeuw. Vanwege de aanhoudende kou zal de sneeuw wel even blijven liggen, dus hopelijk kunnen er morgen of later in de week wel filmpjes gemaakt worden als het dan niet meer sneeuwt en niet meer zulke harde wind waait die de sneeuw opjaagt. 

Badge

@Momo, dat bedachten wij ons ook. Maar we waren in eerste instantie al blij dat we ze wel naar het werk hadden kunnen brengen en niet al waren gestrand op Diemen Zuid. Het is te hopen dat ze mee kunnen rijden met collega's of dat er door Schiphol en de bedrijven daar iets wordt geregeld voor deze mensen.

Ook veel collega's van ons die met de trein naar het werk gaan waren gestrand, maar de NS heeft als werkgever zijn verantwoording genomen voor het personeel en voor taxi's gezorgd.

Op Hoofddorp hebben wij nog verschillende reizigers opgevangen in de warme trein to ze ander vervoer hadden of weer naar huis gingen.

Reputatie 7
Badge +3

Nog geen sneeuwrit gefilmd door deze machinist maar misschien eind van de week meer geluk. De wil is er zeker.

https://twitter.com/MachinistStefan/status/1358868395941384194

Reputatie 7
Badge +3

De makers @EOnl @RailAwayTV  hebben in goede samenwerking @NS_online@ProRail  en @Arriva_NL  - binnen de aangepaste dienstregeling - de afgelopen dagen opnames kunnen maken voor een nieuwe aflevering van #Railaway in de Achterhoekse sneeuw.

https://twitter.com/hansvdlinden/status/1359947923220557827

Reputatie 7
Badge +3

@Andrea1975  De sneeuwrit is hier te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=yF_yw8_naA4&feature=youtu.be

Reageer