Sollicitatie hoofdconducteur

• 29 januari 2018
  • 11 reacties
  • 2989 Bekeken

Hoi ,

Ik heb gesolliciteerd als hoofdconducteur . Nu vroeg ik me af of iemand tips heeft . Ik heb een telefonisch gesprek en als dat goed gaat mag ik naar het hoofdkantoor.

Hoop graag iets te horen.
Thnx

11 reacties

Hallo brouwer85 en welkom op het NS Forum,

Leuk dat je een collega van oNS wilt worden. Er zijn een aantal forumleden actief die deze functie al bekleden. Ik weet zeker dat zij jou wel wat kunnen vertellen. Ook als je op ons forum zoekt dan kan je al heel wat tips vinden. Ik wens je veel succes.
Hoi erryt,

Bedankt voor je snelle bericht...kun jij me misschien helpen. Denk dat ik moeite heb met formulieren van mijn motivatie of dat t te makkelijk is..
Heb je misschien handvaten voor me
Bekijk eens wat anderevtopics op het forum. Bijvoorbeeld:

https://forum.ns.nl/off-topic-32/het-star-gesprek-29400
https://forum.ns.nl/off-topic-32/motivatie-sollicitatie-33856
https://forum.ns.nl/off-topic-32/afwijzing-sollicitatie-hoofdconducteur-29523

Even googlen en je vindt er vast meer. Succes!
Ik heb ook gesoliciteerd en ben afgewezen omdat ze mensen zochten die direct contact hebben met klanten zoals bv: politie agenten, beveiligers en (jawel!!) bar-personeel; uiteraard kan ik niet op tegen dit soort raket ingenieurs.

Daarnaast was mijn motivatie te oppervlakkig, kennelijk moet je al heel veel weten over wat een HC doet voordat je er een wordt.

Dusja, dat zijn dan mijn soort tips; zorg dat je alles al weet en dat je achter een bar hebt gestaan; anders kom je er niet door denk ik.

Ik ben blijkbaar niet het wonderkind wat gecoth wordt door de NS. Dus dat wordt weer terug naar de fabriek voor mij in een tijdelijk uitzendbaantje; maarja maakt niet uit ik heb tenslotte geen vaste lasten en nooit honger...
Reputatie 7
Het laatst wat ik gehoord heb is dat 1 op de 65 sollicitaties uiteindelijk daadwerkelijk voor NS komt te werken.

Een van de aanname criteria van de functie waarop je gesolliciteerd hebt is:
Ervaring met face-to-face klantencontact.

Als je tijdens het gesprek niet aan kan geven hoe je hier aan voldoet, dan zal de voorkeur uitgaan naar iemand die wel die ervaring heeft. Hetzelfde geldt voor de motivatie. In jouw laatste alinea lees ik dat de NS je maar aan moet nemen omdat jij ook vaste lasten en honger hebt. Ook hier zal de voorkeur uitgaan naar iemand die een andere motivatie heeft. Jezelf inlezen in een beroep alvorens je solliciteert is natuurlijk een must. Er staat enorm veel informatie online.
Bericht verwijderd door moderator op verzoek van Sjim86 zelf.
Ik voel me niet geroepen iets te gaan vinden van het besluit of de reacties van Sjim, maar herken wel het beeld over groot-zakelijk recruitment. De focus ligt in mijn optiek teveel op een checklist afvinken van eisen, in plaats van inhoudelijk te kijken. Ook in mijn domein kom ik een hoop mensen tegen die allerlei certificaten hebben, maar de daadwerkelijke ervaring missen. Het is (helaas) hoe het tegenwoordig werkt 🙂
@brouwer85, bijna altijd heb je een streepje voor als je mensen van het bedrijf kent. Dus zorg dat je in contact blijft/komt 😀
Reputatie 7
@Henk_NL Dat herkennen de meeste bedrijven wel, maar zo is de maatschappij opgebouwd. Elke manier van Recruitment is kwetsbaar voor foute benaderingen, maar dat laten we hier dan in het midden.

@Slidestops Bedankt voor jouw toevoegingen in het topic. Ik vind het jammer dat deze energie niet positief is ontvangen of beantwoord.
Lol, er zitten in het vierzitje achter mij een meester en twee conducteurs. De mcn is klaar en de hc's zijn aan het werk. De eerste opmerking was dat één van de conducteurs het warm had. Reactie van de ander was dat hij dan hard gewerkt had. Waarna ze met ze drieën moesten lachen. Was namelijk een grappige opmerking. Ze bespreken vanalles in de trein. De één verteld nu een andere grap voordat hij de trein verlaat. 'It rains blo.....b ..'. Het regent pijpenstelen. En dan mag 28 mei misschien wel de dag van de ....... zijn. Ik hoef het allemaal niet te weten. Ooh hij belt iemand op. 'Hey ouwe pieme....r.'

Ooh, ze gaan nu even wat problemen op het werk bespreken. Eentje is op het matje geroepen. De regiomanager is de persoon gaan observeren in de trein. Was hij niet blij mee. .....

Ik ga even ergens anders zitten, ben wel klaar met die kroegtaal.

En voordat iemand weer begint met dat ik medewerkers in een kwaad daglicht zet. Nee, dat doe ik niet. Dit soort zaken moet je in de trein eigenlijk niet bespreken met klanten erbij.
Het laatst wat ik gehoord heb is dat 1 op de 65 sollicitaties uiteindelijk daadwerkelijk voor NS komt te werken.

Een van de aanname criteria van de functie waarop je gesolliciteerd hebt is:

Ervaring met face-to-face klantencontact.
Als je tijdens het gesprek niet aan kan geven hoe je hier aan voldoet, dan zal de voorkeur uitgaan naar iemand die wel die ervaring heeft. Hetzelfde geldt voor de motivatie. In jouw laatste alinea lees ik dat de NS je maar aan moet nemen omdat jij ook vaste lasten en honger hebt. Ook hier zal de voorkeur uitgaan naar iemand die een andere motivatie heeft. Jezelf inlezen in een beroep alvorens je solliciteert is natuurlijk een must. Er staat enorm veel informatie online.

Mijn ervaring met face-to-face (klanten)contact is meestal wel goed. Misschien maar een keer solliciteren op de functie van teammanager bij de NS. 👼

Reageer