Hallo !:)
Ik heb recentelijk gesolliciteerd op de functie machinist bij de NS met een interne opleiding van 52 weken, ik heb een sollicitatiegesprek gehad (telefonisch) en het meeste was in orde (opleiding, motivatie) alleen was er nog een ding wat niet zo goed ging en dat was mijn antwoord op de vraag : wat kan ik vertellen over de beroep machinist en wat zijn zijn werkheden zijn, en hoe ik denk dat een dag eruit ziet als machinist.
Waarop ik heb geantwoord dat ik best een standaard beeld over machinisten heb en over zijn werkzaamheden en dat is het veilig besturen van trein, zorgen dat de trein veilig en natuurlijk op tijd komt op zijn bestemming, borden goed in de gaten houden. Verder kon ik niet vertellen omdat ik persoonlijk geen machinisten ken of een praatje heb gemaakt met een machinist, hij gaf mij de tip om in contact te komen met een NS machinist en opnieuw te solliciteren zodat ik toch net wat meer weet over de functie.
Graag zou ik in contact willen komen met een machinist( e) om wat meer te weten komen en wat leuke in en outs over de baan zodat ik hopelijk snel kan solliciteren zodat ik wat meer weet en weer kan solliciteren.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Indy