Sollicitatie procedure HC

Ik moet as woensdag de e-assessment gaan doen , ik ben echt super zenuwachtig en ik wil het graag halen , alleen ik neig naar dyscalculie ( dyslectie voor rekenen) en ik vind die exclusie erg lastig al met oefenen .

Moet ik mij nu echt al zo druk maken . Of is het wel aardig haalbaar ?

Groetjes 😃

50 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ach, prinses Beatrix had het ook 😉
Had zij dyscalculie ? Maar
Zij wilde geen HC worden :P(denk Ik)
Hoi Rowanb85,

Wat bedoel je met exclusie?
is er een onderdeel dat je met rekenen lastig vindt?
van breuken , kwadraat, wortels. De "gewone "reeksen lukken met oefenen nog wel goed , heb alleen wel ff de tijd nodig .
En ik heb gelezen dat er ook kwadraat enz ( op dit forum) in voor komt . Dit zal heel lastig worden .
kijk eens op http://wiskundeacademie.nl/onderwerpen/kwadraten
Reputatie 7
Op de keuring heb je geloof ik geen kwadraten, het is voor mij al weer een jaar geleden, maar volgens mij krijg je cijferreeksen en vormpjes, die je logisch moet afmaken. Rekenen zelf zit er zover ik me kan herinneren amper bij.
Voor mij is het ook een tijd geleden, ik heb de procedure halverwege 2011 doorlopen, ik las al dat er weer wat veranderd was. Toen zat er wel iets van rekenen in, kreeg er nl feedback op terug. Hoe exact weet ik ook echt niet meer.
Ik ben idd al zelf hard aan de studie voor die kwadraten etc. Thx Janjan

Maar is het echt heel moeilijk die rekenreeksen in de test? en dan ook nog met tijd
Hoi Rowan, zelf heb ik begin dit jaar het assessment (dus geen e-assessment) gehad en gehaald voor hc. Daar krijg je een rekenmachine erbij. Wellicht een tip; oefen de cijferreeksen eens op www.123test.nl

De cijferreeksen zijn wisselend sommige zijn heel simpel op te lossen andere is het echt nadenken zoveel erbij zoveel er af maal zoveel en weer op nieuw...

Succes!
Mijnnaaam , ik oefen me rot idd hahaha , ben blij dat je zegt dat het te doen is ! Zit er dan ook tijd op ?
Oei of er tijd op zit durf ik zo even niet meer te zeggen... moet ik even kijken of ik dat ergens kan vinden! Hoor je nog even van me....
Thx!!
Reputatie 7
Volgens mij gaat het ook niet echt om dat je alles goed oplost, het gaat inderdaad wel op tijd. Ze willen natuurlijk zien dat je er zoveel mogelijk afmaakt in een korte tijd, maar het is belangrijker dat je er minder maakt, die wel goed zijn, als meer maakt en fouten. Dit zou dan je werk moeten reflecteren (stressbestendig, omgaan met tijdsdruk).

Waar gaan we je binnekort aan het werk zien? 🙂
Dat is al nog meer rust !
Als alles mee zit standplaats Amsterdam
😃 😃 😃
Reputatie 7
Nou gaat vast goedkomen, als je verder nog vragen hebt, er zitten op dit forum meerdere conducteurs, die je vast verder willen helpen! Succes alvast!
Precies dat wat Slidetops zegt! Succes alvast gewenst!!!
Ja, heel veel succes Rowanb85! Gaat vast helemaal goed komen met deze adviezen.
Wat zijn jullie allemaal lief en behulpzaam !! Dank jullie wel 😃
Op naar de opleiding denk ik zo 😉 Benieuwd wanneer je eventueel kan starten na goede uitslagen natuurlijk 🙂
Ze hoopten op 1 augustus al , ik werk nu in de onderbouw in het onderwijs en als alles mee zit dan heb ik de 2 maanden opzeg termijn. Nog net binnen de zomervakantie . Dus zo super spannend hele cariere switch 😃
Carrière ... 😛
Laat je ons weten hoe het gegaan is? 😃

Reageer