beantwoord

spam!!!

• 7 juni 2019
  • 3 reacties
  • 480 Bekeken

Hallo,

Ik krijg wel 20 emails van mail@ezine.ns.nl per dag deze mails zijn nooit gerelateerd aan de ns ik heb me al 100 keer afgemeld voor deze e-mails maar ze blijven komen. Is de ns gehackt? Kan dit alsjeblieft gestopt worden???
icon

Beste antwoord door Rudi 7 juni 2019, 09:59

Deze mails zijn waarschijnlijk niet afkomstig van NS. Het mailprotocol staat toe dat afzenders een willekeurig verzendadres invullen; dat doen ze om de spam betrouwbaar te laten overkomen. In de "header" van het mailbericht (de verzendinformatie) kun je zien wie het bericht werkelijk verzendt, maar dat is een nogal technische zaak.

NS adviseert op de website: "Als u een valse e-mail ontvangt die afkomstig lijkt te zijn van NS, dan kunt u dit melden via het e-mailadres valse.email@ns.nl. Stuur het voorbeeld van de valse e-mail als bijlage mee en vermeld ook de onderwerpregel van de mail en de afzender."

Afmelden heeft inderdaad geen zin - dat leidt meestal alleen tot nog meer spam.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Met afmelden bevestig je alleen maar richting verzender dat je de mails ontvangt, je mailadres bestaat en dat je ze opent en leest.
Gewoon de afzender blokkeren werkt het beste.
Reputatie 5
Deze mails zijn waarschijnlijk niet afkomstig van NS. Het mailprotocol staat toe dat afzenders een willekeurig verzendadres invullen; dat doen ze om de spam betrouwbaar te laten overkomen. In de "header" van het mailbericht (de verzendinformatie) kun je zien wie het bericht werkelijk verzendt, maar dat is een nogal technische zaak.

NS adviseert op de website: "Als u een valse e-mail ontvangt die afkomstig lijkt te zijn van NS, dan kunt u dit melden via het e-mailadres valse.email@ns.nl. Stuur het voorbeeld van de valse e-mail als bijlage mee en vermeld ook de onderwerpregel van de mail en de afzender."

Afmelden heeft inderdaad geen zin - dat leidt meestal alleen tot nog meer spam.
Hi Mflavor, en welkom bij de Community.

Op onze website hebben we een pagina waarop je kunt lezen welke e-mailadressen door oNS worden gebruikt. @ezine.ns.nl is een e-mailadres die we wel gebruiken.
Wel apart dat je zoveel mails ontvangt. Ik ben wel erg benieuwd naar de inhoud, en staan er bijvoorbeeld spelfouten in?

Reageer