Sprinter Nieuwe Generatie

• 8 april 2015
  • 9 reacties
  • 2178 Bekeken

Reputatie 1
NS heeft laatst op haar YouTube kanaal geplaatst. Hierin is te zien hoe de in 2018 op het spoor komende Sprinter Nieuwe Generatie van CAF er uit komt te zien.

Persoonlijk vind ik hem er erg mooi uitzien. Alleen de wanden naast de deuren mogen nog wat strakker.

Wat vinden jullie? Ben eigenlijk ook benieuwd naar hoe de nieuwe Sprinters van Stadler er van binnen uit komen te zien. Deze komen in 2016 op de rails.

Meer informatie is hier te vinden.

9 reacties

Leuk stoer sprintertje alleen maar hopen dat ze dan voortaan de wc's goed schoonmaken anders is het dweilen met de kraan open!
Als het maar rijdt!
Reputatie 4
Badge
Wat opvalt ten opzichte van de SLT is dat er midden in de trein een grote kast zit (ik vermoed met technische apparatuur) en verderop de WC. Dat maakt het overzicht in de trein natuurlijk een stuk minder, omdat er blinde hoeken ontstaan.

Ik snap dat er passagiers zijn die graag de mogelijkheid hebben om naar de WC te gaan en ook voor personeel dat een lange dienst op een sprinter hebben is dit natuurlijk een verbetering. Zelf zie ik het toch niet als een verbetering, het belemmert het doorzicht (sociale veiligheid), ze worden slecht schoongemaakt, het stinkt vaak, zwartrijders verstoppen er zich en het kost ca. 6 zitplaatsen / staanplaatsen.
Reputatie 5
Badge
Gelukkig zitten er camera's in om de sociale veiligheid te waarborgen.
Reputatie 1
Er zijn foto's van de Sprinter Nieuwe Generatie (SNG) die in 2018 in gaat stromen op het spoor.

Persoonlijk vind ik het interieur echt afzichtelijk. Erg disco-achtig met die kleurenlampjes en de kunst zou mooier zijn als ze het paarse weglaten. Daarbij is de kunst erg ouderwets.
Gelukkig is er nu een toilet alleen deze is ook té druk qua 'kunst'.

NS, laat het gewoon wat rustiger zijn en hou het alsjeblieft modern zonder deze lelijke, ouderwetse en kitscherige kunst...

Wat vinden jullie?
Reputatie 1
Badge
Dat is ongetwijfeld anti-graffiti bedoeld. Jouw 3 benamingen ervan zijn gewoon persoonlijk. Verder zie ik amper verschil met de huidge SLT-SPR als je aan de kleine details voorbijgaat. Zoals tegenwoordig zo ongeveer elk nieuw trein/metro-achtig stel er uitziet. Mij persoonlijk gaat het meer om zitcomfort dan de kleur-en heb liever meer bankjes in bus/airplane opstelling-vis-a-vis leidt altijd tot vieze schoenen op de bank in NL van studenten die na een hele dag zitten nog niet uitgerust menen te zijn en daar zit ik liever niet.
Reputatie 1
Dat is ongetwijfeld anti-graffiti bedoeld. Jouw 3 benamingen ervan zijn gewoon persoonlijk. Verder zie ik amper verschil met de huidge SLT-SPR als je aan de kleine details voorbijgaat. Zoals tegenwoordig zo ongeveer elk nieuw trein/metro-achtig stel er uitziet. Mij persoonlijk gaat het meer om zitcomfort dan de kleur-en heb liever meer bankjes in bus/airplane opstelling-vis-a-vis leidt altijd tot vieze schoenen op de bank in NL van studenten die na een hele dag zitten nog niet uitgerust menen te zijn en daar zit ik liever niet.

Dus om iets anti-graffiti te maken moet het een afzichtelijk motief hebben? Meningen en prioriteiten lopen duidelijk uiteen.
En dat van die studenten slaat natuurlijk als een tang op een varken 😉
mooi! hopelijk worden ze ook ingezet op traject Rotterdam-Gouda.
En hopelijk is de afstand tussen de stoelen groot genoeg dat twee volwassen mannen tegenover elkaar kunnen zitten zonder dat ze hoeven knietje te vrijen...:( dat is zo irritant in de huidige sprinters, die zijn veel te krap!!
Reputatie 5
Badge
Voor liefhebbers, deze trein rijdt nu testrondjes op het testcircuit in Velim, Tsjechië. Hier wordt de techniek beproefd.

Reageer