beantwoord

Startdata opleiding Machinist

• 11 juni 2020
  • 14 reacties
  • 415 Bekeken

Hallo,

Ik hoop volgende week medisch gekeurd te worden. Dan zal er een arbeidsvoorwaarden gesprek volgen maar normaal gesproken verwacht ik dus dat ik ergens dit jaar kan starten met de opleiding.

Ik weet dat door Corona de opleidingen stil gelegen hebben. Is er iemand die enig idee heeft wat de termijn is tussen arbeidsvoorwaarden en starten opleiding? Zeker in deze tijd. 

Is de opleiding vooral thuis studie of voornamelijk op locatie. Tijdens de sollicitatie zeiden ze dat er steeds meer ook thuis zelfstandig geleerd word.

Alvast bedankt, gr Hans

icon

Beste antwoord door Edwin 11 juni 2020, 23:40

In principe krijg je, als je aangenomen wordt, te horen wanneer je opleiding gepland staat te starten.

Daar kan nog het 1 en ander in gewijzigd worden :joy:

De opleiding in deze tijd zal best voor een behoorlijk deel online kunnen gebeuren, maar of dat zo blijft………….is koffiedik kijken. Normaal gesproken zit je een deel in het lokaal en heb je meerijdagen met een mentormachinist. Die meerijdagen zitten er sowieso in.

Die meerijdagen zijn dan met een mentor op de standplaats waar je aangenomen bent. De theorie, als ie niet online gegeven wordt, is in Amersfoort.

Bekijk origineel

14 reacties

Goedenavond Zuidje,

Ik heb even voor je rondgekeken en kan helaas niet zo snel vinden hoeveel tijd hier tussen zit. Allicht dat @Jeroen of @Loes je hier mee kunnen helpen.

Ik heb daar geen enkel idee of informatie over helaas 😔

Reputatie 7
Badge

In principe krijg je, als je aangenomen wordt, te horen wanneer je opleiding gepland staat te starten.

Daar kan nog het 1 en ander in gewijzigd worden :joy:

De opleiding in deze tijd zal best voor een behoorlijk deel online kunnen gebeuren, maar of dat zo blijft………….is koffiedik kijken. Normaal gesproken zit je een deel in het lokaal en heb je meerijdagen met een mentormachinist. Die meerijdagen zitten er sowieso in.

Die meerijdagen zijn dan met een mentor op de standplaats waar je aangenomen bent. De theorie, als ie niet online gegeven wordt, is in Amersfoort.

Reputatie 1

Ik heb vandaag de testen met goed resultaat afgerond . Dus nu nog de MO . Komt er dan nog een gesprek of ik daadwerkelijk wordt aangenomen? Of is dan het arbeidsvoorwaarden gesprek al aan de orde?

Badge

Zodra je door de PO bent en dan ook in de MO geen bijzonderheden naar voren komen ben je eigenlijk al aangenomen. Het arbeidsvoorwaarden gesprek is de afronding van het hele proces en dan teken je eigenlijk voor je in dienst treding. En dat is dus echt slechst een formaliteit van aanhoren hoe bepaalde dingen in elkaar steken qua arbeidsvoorwaarden en meer niet.

Reputatie 1

Zodra je door de PO bent en dan ook in de MO geen bijzonderheden naar voren komen ben je eigenlijk al aangenomen. Het arbeidsvoorwaarden gesprek is de afronding van het hele proces en dan teken je eigenlijk voor je in dienst treding. En dat is dus echt slechst een formaliteit van aanhoren hoe bepaalde dingen in elkaar steken qua arbeidsvoorwaarden en meer niet.

Daar word ik blij van 😁. Ik verwacht geen rare dingen bij de MO 😊

Voorzichtig alvast gefeliciteerd dan Frieske!

Voor mij geld eigenlijk precies het zelfde. Ik heb vandaag me medische keuring gehad en ben geschikt bevonden. Nu sta ik wel een beetje voor een dilemma.. 

Aangezien het einde van de maand nadert, en ik een maand opzeg termijn heb, twijfel ik of ik mijn huidige baan al moet opzeggen of toch nog even een maandje wachten.... 🤔🙄

Badge

Voor mij geld eigenlijk precies het zelfde. Ik heb vandaag me medische keuring gehad en ben geschikt bevonden. Nu sta ik wel een beetje voor een dilemma.. 

Aangezien het einde van de maand nadert, en ik een maand opzeg termijn heb, twijfel ik of ik mijn huidige baan al moet opzeggen of toch nog even een maandje wachten.... 🤔🙄

De opleidingen starten niet meteen en ze hebben als het goed is in je dossier je opzegtermijn staan waar rekening mee gehouden wordt.  Je weet over het algemeen ruim van tevoren wanneer je start en dat zal verwacht ik pas na de zomervakantie worden. 

Dus voordat je je startdatum weet lekker blijven werken waar je nu werkt of je moet nog een sabbatical willen nemen voor je nieuwe functie ingaat. :stuck_out_tongue_winking_eye:

En @Frieske en @Vermithrax  gefeliciteerd en veel plezier in de opleiding, daar gaan wat uurtjes leerwerk in zitten.

Reputatie 1

Ik mag 19 oktober starten met de opleiding  :grinning:

Nog meer die dan beginnen?

Succes @Frieske met je opleiding 😀

Reputatie 1

@Deventer bedankt. Ik heb er heel veel zin in. 

Ga je de opleiding bij een der scholen doen, of bij NS @Frieske ?

Reputatie 1

Ik doe de opleiding bij NS @Deventer 

Reageer