stop corona- maatregelen

• 24 mei 2020
  • 18 reacties
  • 550 Bekeken

Stop alsjeblieft met iedere 2 minuten omroepen op de stations dat er corona heerst. Na ruim 2 maanden weten we dat wel. Het verhoogt de angst.

Richt een coronacoupé in voor mensen die niet met een mondkapje willen reizen omdat dit aantoonbaar en bewezen ongezond is. Controleren gebeurt al aan de toegangspoortjes dus is niet nodig dat de controleur hier binnen stapt. Iedereen blij en vooral gezond en veilig. .

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Mondkapje is verplicht in alle OV. Mensen die niet met een mondkapje willen reizen, kunnen dus niet meer met het OV reizen.

En hoe denk je dat mensen in de door jou voorgestelde speciaal gereserveerde coupé komen waar ze zonder mondkapje kunnen zitten? Ze zullen het mondkapje toch echt op moeten hebben bij instappen. Dreaming on. Verplicht = verplicht geen uitzondering mogelijk. Hoewel? Vanaf 1 juni kun je in het Spoorwegmuseum in Utrecht zonder mondkapje in een een trein gaan zitten.

Jouw idee gezond en veilig? Dacht het niet. Thuisblijven is dat wel.

Voor stoppen van Coronamaatregelen moet je overigens bij het kabinet zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is er gezond aan thuisblijven? :thinking:

Reputatie 6
Badge

Zullen we het ‘thuisblijven’ nu maar ombuigen naar ‘vermeid drukte’?

Niemand blijft thuis, ik ga ook gewoon de deur uit. Echter niet met de trein, maar lekker fietsen of wandelen in de rustige omgeving. De trein laat ik voorlopig maar even zitten, en de vrije reisjes al helemaal voor langere tijd.

Reputatie 7

Mondkapje is verplicht in alle OV. Mensen die niet met een mondkapje willen reizen, kunnen dus niet meer met het OV reizen.

Dat kun je nou wel zeggen, maar ik heb toch echt een heel ander beeld gekregen toen ik vorige week de grens over ben geweest om te kijken hoe ze het daar doen. Het lukt de DB zelfs niet om hun eigen personeel het juiste voorbeeld te laten geven.

En inderdaad, "blijf thuis” is over. Niemand blijft nog thuis. “Vermijd drukte” is het nieuwe, realistische advies waar men zich redelijkerwijs aan gaat willen houden.

Reputatie 7

We zullen nog wel zien hoeveel mensen zich hieraan houden. In eerste instantie waarschijnlijk wel grotendeels, maar dan.... komt de klad erin. Nederlanders laten zich niet graag iets opleggen, zeker niet als ze het nut van een regel betwijfelen en er toch nauwelijks/geen controle op is. En het hoogzomer is. En men even iets wil drinken onderweg. En (... vul in).

Voor de vorm zullen velen het doen. Je moet ook niet raar opkijken als een zeer grote groep mensen steeds hetzelfde mondkapje zal hergebruiken zonder het te wassen e.d. Kortom: schijnveiligheid, maar als het ervoor zorgt dat er meer mensen in de trein mogen, oké.

Reputatie 7

Precies, het is ronduit naïef om te denken dat dat zomaar te handhaven is. En dan nog moet je erop vertrouwen dat de regels die opgesteld zijn, door de handhavers zelf ook redelijk worden gevonden. In Duitsland wordt er bij kaartcontrole, ondanks de maskenpflicht, niet naar omgekeken als je uitgebreid zit te lunchen in de trein zonder bedekking. Omdat ze zelf ook weten dat er geen beginnen aan is om zoiets af te dwingen. Mensen gaan daar niet aan meewerken.

Reputatie 7
Badge +3

We zullen nog wel zien hoeveel mensen zich hieraan houden. In eerste instantie waarschijnlijk wel grotendeels, maar dan.... komt de klad erin. Nederlanders laten zich niet graag iets opleggen, zeker niet als ze het nut van een regel betwijfelen en er toch nauwelijks/geen controle op is. En het hoogzomer is. En men even iets wil drinken onderweg. En (... vul in).

Eten en drinken mag zonder mondkapje overal, behalve in de trein 😉. En inderdaad we zullen zien….

Ik ga alleen maar met OV als ik echt moet. Teveel mensen die Corona-maatregelen onzin vinden.

En als je in je omgeving mensen kent met Corona en mensen die moeten wachten tot de ic's leger zijn voor ze geopereerd mogen worden…. Ik zoek dus potentiële besmettingshaarden niet op.

Reputatie 7
Badge +3

Eten en drinken mag zonder mondkapje overal, behalve in de trein 😉.

Volgens onze Rijksoverheid mag dat ook gewoon in de trein. Ik heb ook nog steeds geen officiële communicatie gezien/gehoord dat er een eet- en drinkverbod in de trein komt. Als dat er wel komt en net zo goed gecommuniceerd wordt als het fietsverbod, gaat dat nog leuk worden :wink:

Reputatie 7
Badge +3

Richt een coronacoupé in voor mensen die niet met een mondkapje willen reizen omdat dit aantoonbaar en bewezen ongezond is.

Als u geen mondkapje wenst te dragen gaat u maar met de auto.

Badge

Volgens onze Rijksoverheid mag dat ook gewoon in de trein. Ik heb ook nog steeds geen officiële communicatie gezien/gehoord dat er een eet- en drinkverbod in de trein komt. Als dat er wel komt en net zo goed gecommuniceerd wordt als het fietsverbod, gaat dat nog leuk worden :wink:

Hoe wil jij eten en/of drinken met een mondkapje die je verplicht moet dragen over je mond en neus ?

Reputatie 7

Als u geen mondkapje wenst te dragen gaat u maar met de auto.

Fout. Niet iedereen heeft een auto. Ga terug naar start, u ontvangt geen 200 deugpunten.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe wil jij eten en/of drinken met een mondkapje die je verplicht moet dragen over je mond en neus ?

Volgens de Rijksoverheid mag je om te eten/drinken het mondkapje afdoen in het OV. Het advies is alleen om dat zo min mogelijk te doen. Da's geen verbod.

Als men wil eten of drinken, dan zal men zich op zijn minst aan voldoende afstand moeten gaan houden. Anders zie ik het al gebeuren dat iedereen meer dan een uur over een bakkie leut gaat doen. We zullen daar met zijn allen een goede weg in moeten vinden en ik zou nu al helemaal niet graag in de trein eten. Ik wacht nog steeds op onze werkinstructies.

Reputatie 3

Als men wil eten of drinken 🍒🌽🍿, dan zal men zich op zijn minst aan voldoende afstand moeten gaan houden. 💋 Anders zie ik het al gebeuren dat iedereen meer dan een uur over een bakkie leut gaat doen. ☕☕☕ We zullen daar met zijn allen een goede weg in moeten vinden en ik zou nu al helemaal niet graag in de trein eten. Ik wacht nog steeds op onze werkinstructies 😍 .. . Ik durf het haast niet om......

Reputatie 2

Drinken lijkt mij geen probleem: gaatje prikken, rietje erdoor en drinken maar!
Het mondkapje moet volgens de Overheid zo lek zijn als een mandje dus er kan nog best een gaatje bij.

Reputatie 3

Ik word een beetje moe van al die mensen die menen dat hun eigen gemak belangrijker is dan de veiligheid van hun medereizigers. Iedere maatregel die de kans op besmetting maar enigszins verkleint moet geprobeerd worden, ok al is er geen 100% zekerheid. Dat kleine beetje ongemak voor de individuele reiziger moet deze dan maar op de koop toenemen. 

Reputatie 2

Ik word een beetje moe van al die mensen die menen dat hun eigen gemak belangrijker is dan de veiligheid van hun medereizigers. Iedere maatregel die de kans op besmetting maar enigszins verkleint moet geprobeerd worden, ok al is er geen 100% zekerheid. Dat kleine beetje ongemak voor de individuele reiziger moet deze dan maar op de koop toenemen. 

@Henk Mol 

Het was volstrekt niet serieus bedoeld. Ik dacht dat de lezer enig gevoel voor humor heeft, maar ik zie dat de smiley ontbreekt, dus excuus. Ik ben het volkomen met u eens dat je alle voorzorgsmaatregelen moet nemen. Dat betekent in mijn optiek dan ook een behoorlijk mondkapje en niet een door de Overheid gewenste zeef.

Reputatie 3

@Henk Mol

Het was volstrekt niet serieus bedoeld. Ik dacht dat de lezer enig gevoel voor humor heeft, maar ik zie dat de smiley ontbreekt, dus excuus. Ik ben het volkomen met u eens dat je alle voorzorgsmaatregelen moet nemen. Dat betekent in mijn optiek dan ook een behoorlijk mondkapje en niet een door de Overheid gewenste zeef.

JimiHx, het was een algemene opmerking. Niet tegen jou persoonlijk gericht, maar eerder een verzuchting mede naar aanleiding van wat hier eerder en bij andere coronatopics wordt gediscussieerd.

Reageer