Studenten 1e klas

• 23 oktober 2018
  • 17 reacties
  • 672 Bekeken

Badge +3
Al die studenten in de 1e klas altijd...
Oh, dat komt hierdoor natuurlijk!

https://twitter.com/InsideMigael/status/1054793251637604352

17 reacties

Badge +3
Ik geef het op.... qua 1e klas SRP
Zeg me waar dat (be)staat...
Maar wat je in de app instelt telt niet hè?

Reputatie 7
Badge +3
Ik snap je punt, maar dit is wel weer een overduidelijke slordigheid van de app. Een goed geprogrammeerde app zou aangeven "Combinatie product & klasse niet mogelijk."
En rechters zijn over het algemeen echt wel gevoelig voor dit soort omstandigheden, zeker met een goed verhaal erbij. NS zou dit gewoon snel moeten aanpassen.
Badge +3
Klopt, maar dan zal je eerst een zaak moeten maken, richting rechtbank, en studenten (missschien deze wel?) doen dat zelden.

Die vinden het allemaal best, en worden wellicht gewoon elke keer (zonder 2-1 update) gewoon naar de 2e klasse verwezen?

Omdat een HC alleen ziet "klasse klopt niet, maar afgekocht reisrecht dus aantekening maken en verwijzen"... 🤔

SRP is wél een 'op saldo' product trouwens, volgens het ov-chip principe. Daar gaat studentje × al de mist in dus....
Ik mis ook even iets. Die student heeft dus een Dal Voordeel en Studenten OV. In de app (blijkbaar na edit alleen Mijn NS) kan je een klasse aanpassen, maar bij controle is een app niet leidend wat betreft Reizen op Saldo, zoals Dal Voordeel. Dat zal dan eerst fysiek op de kaart geladen moeten worden, anders wordt er niet voor betaald.
Gaat het om de Flex variant, dan wordt het gewoon geregistreerd en wordt achteraf bekeken of het klopte.
Toch heb ik het gevoel dat ik nu toch iets aan info mis.... 🤔

Edit: er is twijfel of het in de app kan, ik kan geen zekerheid geven. Excuses
Reputatie 7
Badge +3
Ik lees nergens dat hij ook Dal Voordeel heeft, hij reageerde op Robert. Aan de driehoekjes te zien kun je in de app zelf het product en de klasse instellen. Op basis van die instellingen geeft de app denk ik de prijzen weer. Blijkbaar kun je dus instellen dat je een SRP hebt met 1e klas. Dat is onmogelijk, maar in de app blijkbaar wel in te stellen. Dat is dan gewoon slecht geprogrammeerd.
Badge +3
Hi Loes,

Student stelt in de app in dat hij 1e klas wil reizen en dan geeft die aan 'gratis', want student week-SRP. Overigens reist een student met een week-SRP gewoon op saldo op zaterdag en zondag!

Hij vergeet dus dat er geen SRP 1e klas bestaat, maar de app denkt van wel.

Inmiddels krijg ik 'bijstanders' die ook gewoon zeggen "Onzin. Voorwaarden van je reisproduct zijjn bindend hier in."

En zijn we klaar... als student kan je niet zomaar 1e klas reizen dus. Dat de NS reisplanner app je willekeurig iets laat kiezen (en geen prijs geeft bij vrij reizen) betekent NIET dat je daar recht op hebt dus.

Je klase wijzigen in de app doet dus effectief helemaal niets/nakkes/nada aan je verpichtingen.
Ah, dan klopte mijn aanname dat ik wat info miste inderdaad. Bedankt voor de aanvulling, verklaard weer een hoop. Kan ik rustig gaan slapen 🤗.
Badge +3
Het was maar een voorbeeldje hoe mensen (soms té creatief) gaan denken...

En dan een Loes of Slidestops tegen komen (want ik doe toch niets fout?)

Dan ga je de trein uit dus, of een geel papiertje gevolgd door een acceptgiro.
Mag je best voor laten komen bij een rechter, als je kunt bewijzen dat studenten 1e klas mogen reizen als dat toevallig met de juiste instellingen in jouw app getoond wordt...

Geloof me, dat ga je niet winnen.. https://twitter.com/NS_online/status/1054857401831223298

Gossie.. weer een student een illusie armer 😞
Badge +3
In de app kan je een klasse aanpassen
Uhh, nee!

De eerste persoon die dat lukt moeten we afwachten.
Alles moet via Mijn NS voorlopig, toch ?
Reputatie 7
Het is gewoon complete onzin. De app kun je zelf zo instellen dat je kunt zien wat een reis met jou product gaat kosten. Dan kan die persoon wel doodleuk wegzetten dat het student week 1e klas is, maar dat heeft ie niet, want hij heeft 2e klas. Ik kan ook opvragen wat een reis kost met het altijd vrij abonnement 1e klas en daar mijn planner op instellen. Dat betekent nog niet dat ik dat abonnement heb. Je bent enkel en alleen de prijzen aan het opvragen.

Ik mag graag zulke personen in de trein tegenkomen. Wordt een duur dagje voor ze.
Reputatie 7
Badge +3
Misschien moet je aan de hand van het reisadvies even je collega's inseinen 🤣
@Robert B

Dacht iets gelezen te hebben over Flex en de Business Card dat dat in de app kon ondertussen, maar wel in combi met Mijn NS account. Helaas zelf nooit gecheckt, dus ik ga van jullie uit.

In mijn reactie heb ik het erbij gezet.
Hallo Robert B, ik zie dat dit op social ook al is opgepakt. Voor de zekerheid zal ik hier ook nog even een melding van maken. Dit is inderdaad niet de bedoeling.
Reputatie 5
Badge
Wel interessant dat de student in kwestie aangeeft te zijn gecontroleerd en dat alles goed was...
https://twitter.com/InsideMigael/status/1054873113278734336
Dacht iets gelezen te hebben over Flex en de Business Card dat dat in de app kon ondertussen, maar wel in combi met Mijn NS account. Helaas zelf nooit gecheckt, dus ik ga van jullie uit.
Je bent nog niet gek aan het worden hoor, voor de Businesscard kan het in ieder geval in de app 🤤

Dan heeft ie vet geluk gehad, laten we het daar maar ophouden.

@Henk_NL

Gelukkig, dat ik nog niet gek ben geworden. Niet verder vertellen he 🤫.
Ons geheimpje, ik zeg niks, ben snel weer weg hier 💃

Reageer