beantwoord

Taxivergoeding Deutsche Bahn

• 23 juni 2014
  • 2 reacties
  • 278 Bekeken

Ik heb op woensdag 11 juni op station Venlo via een automaat een enkele reis Venlo-Düsseldorf gekocht.
(met 40% NL-voordeelurenkorting en 25% Duitsland Railplus korting).

Nadat de trein vertrok kregen we in de Nederlandse taal te horen dat de trein slechts tot Viersen zou rijden in verband met uitvallen treinen in de omgeving van Dusseldorf vanwege het heftige noodweer van maandagavond ervoor. Vanaf Viersen moesten we de aanwijzingen van het Duitse personeel opvolgen. In Viersen allemaal uitgestapt, geen personeel te zien, geen bussen, geen informatie. Ik heb er uiteindelijk 5 uur over gedaan om Düsseldorf te bereiken. Gedeeltelijk met busjes en vanaf Mönchengladbach met een taxi.
In Mönchengladbach was wel een personeelsman die de vele gestrande reizigers adviseerde om met zoveel mogelijk mensen taxi's te delen. Het te betalen bedrag konden we terug krijgen van DB. Natuurlijk werd er niet bij verteld hoe je dat moest doen.
Ik ben met een taxi in Düsseldorf aangekomen en heb hiervoor 15,00 euro moeten betalen (5 personen 15,00, het was 75 in totaal).
Ik kreeg hiervoor een Taxi-kwitantie als bewijs dat ik betaald heb.

Aangezien ik het treinkaartje bij NS gekocht heb is nu mijn vraag aan jullie waar ik moet zijn om mijn taxigeld terug te krijgen. Mijn kennis van de Duitse taal is dermate armzalig dat ik geen idee heb hoe ik dit moet aanpakken :)

icon

Beste antwoord door Ramon NS 24 juni 2014, 10:50

Dag Marianne, ik heb zelf even de site van Deutsche Bahn gekeken. De pagina die Geus voorstelt geeft recht op Geld terug bij Vertraging en stuurt je terug naar NS Internationaal. Daar DB zelf heeft aangegeven dat de taxikosten bij DB zelf kan worden gedeclareerd. De enige contactgegevens van DB die ik zie staan zijn de volgende:

DB Vertrieb GmbH,
Online-Vertrieb
Postfach 10 02 47
D-76232 Karlsruhe
Germany

Telephone:
+49-1805 101111

Zie ook deze site
Bekijk origineel

2 reacties

Wellicht komt u wat verder met de informatie op deze pagina van de DB.
Dag Marianne, ik heb zelf even de site van Deutsche Bahn gekeken. De pagina die Geus voorstelt geeft recht op Geld terug bij Vertraging en stuurt je terug naar NS Internationaal. Daar DB zelf heeft aangegeven dat de taxikosten bij DB zelf kan worden gedeclareerd. De enige contactgegevens van DB die ik zie staan zijn de volgende:

DB Vertrieb GmbH,
Online-Vertrieb
Postfach 10 02 47
D-76232 Karlsruhe
Germany

Telephone:
+49-1805 101111

Zie ook deze site

Reageer