te veel betaald voor busrit | NS Community
beantwoord

te veel betaald voor busrit

  • 23 November 2021
  • 13 reacties
  • 280 Bekeken

Waarom betaal ik € 7,05 voor een busrit van Rijnstate ziekenhuis in Arnhem naar het treinstation van Arnhem Centraal, de rit bedraagt nog geen 7 minuten

icon

Beste antwoord door Tamzin 23 November 2021, 13:27

Bekijk origineel

13 reacties

Waarom betaal ik € 7,05 voor een busrit van Rijnstate ziekenhuis in Arnhem naar het treinstation van Arnhem Centraal, de rit bedraagt nog geen 7 minuten

Met die vraag zult u zich bij de busmaatschappij moeten melden, NS gaat niet over de bustarieven.

Reputatie 7
Badge +3

Dat lijkt me een beetje te veel van het goede. 

Het heeft niets met NS te maken maar misschien kunnen we helpen met het oplossen van het raadsel en je verwijzen naar de vervoerder om restitutie te krijgen.

Met welke buslijn heb je precies gereisd en waar ben je in- en uitgecheckt? Heb je misschien nog een andere rit gemaakt voor of na deze rit? Overstappen binnen de 35 minuten heeft invloed op de prijsberekening.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij een overstap wordt gewoon een nieuwe prijs gezet voor een rit, zolang er een bijbehorende in- en uitcheck is.

Ontbreekt die, dan mag er hooguit 4 euro berekend worden voor een stadsbus.

Waar staat die € 7,05 dan, en welke haltes staan erbij?

De genoemde rit (ziekenhuis - station) kost hooguit (bij eerste incheck, na een overstap is altijd € 0,99 goedkoper):

€ 1,43 met buslijn 8 (reistijd 10 minuten)
€ 1,53 met buslijn 3 (reistijd 13 minuten)

Daar komt nog 2 minuten lopen bij van bushalte naar het station. Binnen 7 minuten kan niet.

Het is wel Breng, dus als je met de trein vanuit de richting Doetinchem/Zevenaar kwam zou een rit naar het ziekenhuis (gecombineerd met je treinreis) wellicht die € 7,05 kunnen kosten maar dat zou nooit als zodanig in je reishostorie mogen komen te staan.

En voor van het ziekenhuis naar het station (Arnhem) is het natuurlijk helemaal onzinnig.

Reputatie 7
Badge +3

We kunnen wel van alles verzinnen maar wellicht helpt het als je een screenshot plaatst van je reistransacties waarin die prijs te zien is. Wel even persoonlijke gegevens weghalen of onleesbaar maken.

Badge +3

Ben ook wel benieuwd, maar wellicht heeft het zichzelf al opgelost?

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft een merkwaardig fenomeen. Iemand neemt de moeite om een account aan te maken om een vraag te stellen. Om vervolgens niets meer te laten horen en het bij precies 1 bericht te laten.

Het blijft een merkwaardig fenomeen. Iemand neemt de moeite om een account aan te maken om een vraag te stellen. Om vervolgens niets meer te laten horen en het bij precies 1 bericht te laten.

Misschien gewoon verkeerd gekeken.

Reputatie 7
Badge +3

Wie heeft verkeerd gekeken?

Reputatie 7

Het blijft een merkwaardig fenomeen. Iemand neemt de moeite om een account aan te maken om een vraag te stellen. Om vervolgens niets meer te laten horen en het bij precies 1 bericht te laten.

 
 
×
 
 
 

Dat komt overigens wel vrij vaak voor valt mij op. Vaak ook geen dankjewel bij een goed antwoord.

Wie heeft verkeerd gekeken?

TS wellicht.

Reputatie 7
Badge +3

Het blijft een merkwaardig fenomeen. Iemand neemt de moeite om een account aan te maken om een vraag te stellen. Om vervolgens niets meer te laten horen en het bij precies 1 bericht te laten.

 

Zo komt de community wel aan intussen bijna 85.000 leden. Zeker 99% hiervan is niet meer actief.

Badge +3

Zo komt de community wel aan intussen bijna 85.000 leden. Zeker 99% hiervan is niet meer actief.

Off-topic: TS heeft nummer 102945, dus als er pakweg 3000 hun account hebben laten verwijderen of geband zijn zitten we op 100.000 leden.

Die 99% inactief is nog aan de voorzichtige kant, ik vermoed dat het veel meer is.

Zo is bijv. de laatste reactie van AbbeyRoad (met toch 1736 reacties) ook alweer van feb 2020.

Kan je niet echt ‘actief’ noemen, maar soms komen leden die ooit één vraag gesteld hadden na jaren weer terug.

Reputatie 7
Badge +3

Ach, sommige mensen hebben ook meer accounts (gehad), zoals degene die jij noemde.

En doe mij maar een euro voor iedereen die na één vraag niet meer terug is geweest. 

Reageer