beantwoord

Telefonische Sollicitatie.

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge
@Leon053 Dat lijkt mij een hele uitdaging maar ook je privé probleem. Daar gaat een werkgever met dubbele onregelmatige diensten echt geen rekening mee houden.
Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met kinderen en waar de vrouw ook werkt
Reputatie 7
Badge
Je bent zeker niet de enige met een relatie en met kinderen. Er zijn denk ik ook wel éénouder gezinnen waarvan de ouder bij NS werkt.

Daar kan een werkgever natuurlijk nooit allemaal rekening mee gaan houden, want wie gaat er dan voor jou werken als je vrouw ook in de ochtend verplichtingen heeft ? Een collega zonder kinderen ? Iemand zonder relatie ?
Dat zijn toch echt zaken welke je privé zal moeten oplossen @Leon053 .
Reputatie 7
Tijdens opleiding zul je inderdaad pas op donderdag voor de week erna je diensten krijgen. Vaak draai je veel vroege diensten, omdat je ook met "school" dagen zit. Ook ben je vaak de weekenden vrij.

Na de opleiding en als je voor jezelf loopt, krijg je een vaster rooster. Afhankelijk van de functie en standplaats is dat een x aantal weken. Ik kan (buiten de 2 weken kerstvakantie) voor een jaar vooruit kijken.

Als het een groot probleem is en blijft met kinderen, en dubbel onregelmatig werken, dan is de vraag heel stom en cru, maar is dit dan wel het soort werk (kwa tijden) wat je echt zoekt?
Dit zal overigens ook op een gesprek gevraagd worden.
Als je bij NS werkt kun je ook intern solliciteren ! Je moet de hierboven genoemde stappen wel doorlopen, maar dit gaat makkelijker als ze je kennen. Werkt je bij Webhelp.com dan kun je alleen extern solliciteren en is het telefoongesprek en de internet toets belangrijk.
Reputatie 7
Badge
Als je bij NS werkt kun je ook intern solliciteren ! Je moet de hierboven genoemde stappen wel doorlopen, maar dit gaat makkelijker als ze je kennen.

Je bedoelt zeker, ook bij een interne sollicitatie moet je gewoon aan het gevraagde functieprofiel voldoen. Een intern of externe sollicitatie maakt tegenwoordig weinig meer uit, en bij intern kan denk ik je arbeidsverleden ook nog meespelen.
Reputatie 1
@AbbeyRoad Ja intern moet je aan de zelfde voorwaarden voldoen, alleen kan je volgens mij voorrang krijgen. Denk aan iemand die bijvoorbeeld al hoofd conducteur is en van standplaats wilt wisselen omdat een standplaats vrij is gekomen in de stad waar hij/zij woont.

bijvoorbeeld : Je woont in Rotterdam maar je standplaats is in Den Haag en er komt vacature vrij voor Rotterdam dan kan je intern solliciteren en krijg je volgens mij voorrang op andere sollicitanten in dit proces. Uiteraard moet dit wel goed gekeurd worden die "overstap" .

Reageer