beantwoord

Termijn van 1 maand bij 'Geld terug bij vergeten abonnement'

• 27 juni 2014
  • 6 reacties
  • 1071 Bekeken

Tijdens het carnaval werd mijn beurs gestolen, inclusief ov-voordeeluren abonnementskaart. Ik werd gedwongen de terugreis te aanvaarden met een kaartje zonder korting. Immers bij controle moet ik mijn voordeeluren chipkaart laten zien. Ik heb voor het verzoek van die teruggaaf gebruik gemaakt van het formulier "teruggaaf bij vertraging", aangezien er geen andere formulieren voor een verzoek om teruggaaf verkrijgbaar zijn.
Op het formulier staat vermeld dat je binnen drie maanden moet reageren. Nu krijg ik bericht dat ik die aanvraag binnen één maand na aanschaf had moeten indienen, en dat mijn aanvraag daarom is afgewezen. Het is mij een raadsel waarom ik net als teruggaaf bij vertraging geen 3 maanden de tijd voor heb gehad om restitutie aan te vragen
icon

Beste antwoord door Inge NS 28 juni 2014, 09:51

Welkom op het forum aronolideus!

Voor het aanvragen van 'Geld terug bij vergeten abonnement' geldt inderdaad al heel lang de termijn van 1 maand. De precieze afweging die hierin is gemaakt, kan ik je niet geven. Het is een ander soort regeling dan 'Geld terug bij vertraging'.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Ik heb voor het verzoek van die teruggaaf gebruik gemaakt van het formulier "teruggaaf bij vertraging", aangezien er geen andere formulieren voor een verzoek om teruggaaf verkrijgbaar zijn.
Jawel. Op dat formulier staat een termijn van één maand.
Dan hebben ze de regeling vandaag zeker veranderd. Voorlopig blijf ik er bij dat je voor restitutie van geld wegens vertraging, die aanvraag binnen drie maanden moet indienen Dus Neejo .....
Badge +3
Heb je het formulier waar ik naar link, wel bekeken? Dat is niet het formulier waar je geld mee terugvraagt bij vertraging - wat in jouw situatie ook helemaal niet het geval was - maar het formulier bij vergeten abonnement. Daarvoor geldt al tijden een termijn van één maand.
Ik kende tot nu toe geen ander formulier dan "geld terug vragen bij vertraging" .... maar dan nog rijst de vraag: waarom slechts 1 maand bij "vergeten abonnement".
Welkom op het forum aronolideus!

Voor het aanvragen van 'Geld terug bij vergeten abonnement' geldt inderdaad al heel lang de termijn van 1 maand. De precieze afweging die hierin is gemaakt, kan ik je niet geven. Het is een ander soort regeling dan 'Geld terug bij vertraging'.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het Off topic forum en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
De NS had wel wat soepeler kunnen wezen De aanvraag voor de teruggaaf zat al direct na de aanschaf van die kaart in de vingers, maar bijna 2 weken voor het aflopen van de restitutietermijn van 1 maand brak ik mijn been op de openbare weg. Mijn hele been werd in 't gips gezet en kon vooral de eerste weken letterlijk geen kant op.
Vooral als alleenstaande zonder vrienden en familie in de directe omgeving, wordt je dan helemaal overgeleverd aan de willekeur/strakke regels van de NS.. Straks worden alle toegangspoorten afgesloten voor mensen zonder chipkaart. Stel je gaat een dagje rondtoeren met je ov-chipkaart en in de avond ontdek je vlak voor de toegangspoort in de stationshal van Amsterdam-Centraal dat je beurs is gerold, compleet met alle kaarten die je hebt. Tja, voor dit soort calamiteiten heeft de NS vast geen oplossing bedacht. En mocht er gedeeltelijk toch iets geregeld kunnen worden, dan zou het prettig zijn als de NS daar aparte informatie over verstrekt in een aparte folder

Reageer