beantwoord

Tieners in de trein

• 5 June 2018
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

Hoeveel procent van de treinreizigers per jaar is tiener?
icon

Beste antwoord door Robert B 5 June 2018, 22:33

Bekijk origineel

6 reacties

Welkom bij onze NS Community, Senna_117 :)

Ik kan je dat niet precies vertellen. Waarom wil je dit weten?
Welkom bij onze NS Community, Senna_117 :)

Ik kan je dat niet precies vertellen. Waarom wil je dit weten?

Beste Iris ik doe een onderzoek voor mijn betoog Nederlands en ik zou dit willen weten om te kijken of het van invloed zou zijn dat als meer tieners met de scooter zouden gaan de drukte op het perron af zou nemen. Maar dit zou niet veel invloed hebben als maar 2% van alle treinreizigers tieners zijn.

Mvg Senna_117
Badge +3
Ik denk niet dat die cijfers openbaar zijn (al zijn ze misschien wel op te hoesten) maar weet zeker dat met name in de spits al gauw 10% of meer tieners zijn, en dan met name (thuiswonende) studenten met een studentenreisproduct, die gratis reizen met het ov.

Dat was voorheen 18+ en alleen voor hbo en wo studenten, maar omdat tegenwoordig ook mbo deelnemers/studenten een studentenreisproduct kunnen krijgen is dat alleen maar meer geworden.

Voor tieners die nog geen 16 zijn, en die met de fiets (of 16+ met een scooter) naar school/stage zouden kunnen is de trein te duur. Die zal je dus bijzonder weinig zien in de trein. Wel in de bus natuurlijk (afgeladen vol in de spits). Met name als het slecht weer is natuurlijk.
Ik denk dat die cijfers niet openbaar zijn, maar weet zeker dat met name in de spits al gauw 10% of meer tieners zijn, en met name (thuiswonende) studenten met een studentenreisproduct.

Dat was voorheen 18+ en alleen voor hbo en wo studenten, maar omdat tegenwoordig ook mbo studenten (vanaf 16 jaar) een studentenreisproduct kunnen krijgen is dat alleen maar meer geworden.

Beste Robert,

Ontzettend bedankt voor je reactie deze informatie zal mij zeker helpen voor mijn betoog.

Mvg Senna
Badge +3
Ik heb mijn vorige reactie nog wat aangevuld. Succes met je opdracht!
Ik heb mijn vorige reactie nog wat aangevuld. Succes met je opdracht!
Bedankt!

Reageer