Tips voor sollicitatiegesprek hoofdconducteur

• 4 augustus 2016
  • 44 reacties
  • 12918 Bekeken

Toon eerste bericht

44 reacties

Wees uitgerust die dag. Wordt een lange dag (als je alle testjes positief doorstaat). Ze gaan kijken hoe hoe hoog je stress niveau is, je selectieve aandacht en concentratie vermogen.

En als je dat allemaal dus hebt behaald, ga je door naar rollenspel, en daarna het gesprek met psycholoog.

Wees gewoon jezelf, ga je niet anders voordoen dan dat je bent. Daar prikken ze toch door heen.
Ik zie t meest op tegen het rollenspel... met m'n beveiliging opleiding kreeg ik ook een rollenspel en ik klapte helemaal dicht (is wel alweer 9 jaar geleden)
Soms helpt het om de mensen recht in de ogen aan te kijken.
Met een rollenspel wees gewoon servicegericht (luisteren, uit laten praten). Handel binnen je mogelijkheden, wees meelevend en beleefd. Maar ook kordaat en duidelijk in je communicatie.
En in het rollenspel wil men eigenlijk de vaardigheden terug zien die je als hoofdconducteur moet hebben. Denk zowel servicegericht en wat Mijack ook aangeeft, blijf binnen je mogelijkheden. Denk dus zowel aan de klant als aan je werkgever en vindt de gouden middenweg om tot een compromis te komen. Beide partijen moet je proberen blij te maken.

En idd. Blijf jezelf, de psycholoog merkt het echt wel op als je een toneelspel speelt. Succes he.
Ik moet dat als ik maandag door ben ook ondergaan! Hoor graag hoe je het vond! Spannend allemaal he
Goedemorgen dijkie74 en mijack1985. Ik heb aankomende week mijn sollicitatie gesprek. Vraag hoelang na dat gesprek moet je voor de andere testen? En heb veel zitten lezen hier maar nog meer tips hoor ik graag.

Mvg Arsino
Reputatie 7
Ik geloof dat het dan nog wel een maand of anderhalf duurt hoor. Er zit soms redelijk veel tijd tussen.

Heb je toevallig gevraagd per wanneer de vacature is? Is je bijvoorbeeld startdatum januari 2018 hebt, Dan zit er niet zo'n haast achter
Arsino ik moest na mijn sollicitatiegesprek zsm die testen doen. Zat dacht ik een paar dagen tussen. Want eenmaal in de procedure ging het echt snel hoor.

Heel veel succes. Ik had ook veel doorgelezen hier en nu 10 maanden verder ben ik hoofdconducteur. Kan snel gaan allemaal
Goedenacht

Ik vroeg me af wat ik kan verwachten voor zowel de psychologische keuring als de medische keuring ken iemand mijn tips en trucs geven en wat het inhoud
Er zijn hier op het forum een paar ns medewerkers actief die je vast kunnen informeren. Beetje laat nu, maar morgen weer een dag. 😉 Geduld zal vast wel een onderdeel zijn van de procedure. ? Zelf geen ervaring mee....
Geduld heb ik wel XD maar heb maandag pas een interview en dan 29 februari gesprek op locatie dus heb nog het hele traject te gaan dus geduld heb ik
Vandaag gebeld door NS en over paar dagen telefonisch interview. Bijzonder om een gesprek te hebben en niet te weten met wie je het gesprek hebt.
Kreeg wel de tip om you tube filmpjes te bekijken en op station conducteur aan te spreken.
Iemand enig idee hoe lang dit gesprek duurt?
Reputatie 2
Vandaag gebeld door NS en over paar dagen telefonisch interview. Bijzonder om een gesprek te hebben en niet te weten met wie je het gesprek hebt.
Kreeg wel de tip om you tube filmpjes te bekijken en op station conducteur aan te spreken.

Hoi Travelns,

Tijdens de eerste telefoongesprek werd ingegaan op de motivatie in het algemeen, of je vervoer hebt naar de standplaats en dergelijke. In het tweede telefonische interview wordt (uitgebreid) ingegaan op jouw motivatie. Wat lijkt je leuk aan het werk van hoofdconducteur bij de NS? Kan je dat (goed) onderbouwen? Er werd ook gevraagd wat de leuke, maar ook minder leuke kanten zijn van het werk. Hoe ziet een dag eruit? Wat verwacht je? Wat zijn je sterke punten, maar ook minder sterke punten? Daarnaast werd globaal verteld wat NS van jou verwacht en de eisen die zij stellen. Hoeveel je gaat verdienen en dat soort zaken. Het is een leuk gesprek. Geen reden om zenuwachtig te zijn. Ik kan je het best adviseren om een dag mee te lopen met een hoofdconducteur. Dit is natuurlijk een voordeel omdat je dan weet hoe jouw toekomstige werk eruit. Laat je ons nog weten of je door bent?

Mocht je nog vragen hebben, stel deze dan gerust.

Met vriendelijk groet,
Aspirant

Hoi Travelns,

Tijdens de eerste telefoongesprek werd ingegaan op de motivatie in het algemeen, of je vervoer hebt naar de standplaats en dergelijke. In het tweede telefonische interview wordt (uitgebreid) ingegaan op jouw motivatie. Wat lijkt je leuk aan het werk van hoofdconducteur bij de NS? Kan je dat (goed) onderbouwen? Er werd ook gevraagd wat de leuke, maar ook minder leuke kanten zijn van het werk. Hoe ziet een dag eruit? Wat verwacht je? Wat zijn je sterke punten, maar ook minder sterke punten? Daarnaast werd globaal verteld wat NS van jou verwacht en de eisen die zij stellen. Hoeveel je gaat verdienen en dat soort zaken. Het is een leuk gesprek. Geen reden om zenuwachtig te zijn. Ik kan je het best adviseren om een dag mee te lopen met een hoofdconducteur. Dit is natuurlijk een voordeel omdat je dan weet hoe jouw toekomstige werk eruit. Laat je ons nog weten of je door bent?

Met vriendelijk groet,
Aspirant

Gesprek ging prima en mocht door voor de assesement, deze heb ik vandaag gehad. Veel dingen waren goed, maar scoorde onvoldoende op cijferreeks en figuurreeks en daardoor niet door naar rest van de assesement dag. Erg jammer dat niet naar het grote geheel wordt gekeken. Ik ben dus niet door! Balen!
Reputatie 2

Hoi Travelns,

Met vriendelijk groet,
Aspirant
Gesprek ging prima en mocht door voor de assesement, deze heb ik vandaag gehad. Veel dingen waren goed, maar scoorde onvoldoende op cijferreeks en figuurreeks en daardoor niet door naar rest van de assesement dag. Erg jammer dat niet naar het grote geheel wordt gekeken. Ik ben dus niet door! Balen!

Hoi TravelNS,

Helaas, dat is balen zeg! Had je de stresstesten en dergelijke al wel gehad? Zo ja: je kan het volgend jaar opnieuw proberen, het voordeel is dat je als je deze testen wel hebt gehad en gehaald hebt, je je daar geen zorgen meer hoeft te maken. De cijferreeksen en figurenreeks is altijd aan te leren. Veel oefenen baart kunst.

Aspirant
had onvoldoende voor cijferreeks en figuren en dan mag je stresstest al niet meer doen!
Reputatie 2
had onvoldoende voor cijferreeks en figuren en dan mag je stresstest al niet meer doen!
Ah. De volgorde van de testen zijn nooit hetzelfde, vandaar. Maar zeker volgend jaar opnieuw proberen!
Hoi hoi, ook ik heb interesse in de functie (hoofd)conducteur. Er werd hierboven genoemd dat je eventueel een dagje mee kan lopen om te kijken hoe het echt is. Bij wie kan ik dit vragen?
Gr. M.

Reageer