beantwoord

Toestand Flirt

Reputatie 1
  • Reisadviseur**
  • 78 reacties
Deze week zijn er al meerdere malen Flirts defect gegaan. Ik vraag me nog steeds af waar dit door komt. Ligt dit echt aan de software of is er wat anders aan de hand?

Iemand die hier verstand van heeft?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 maart 2018, 11:34

Een aantal treinen konden door een andere verstoring niet van Breda naar Tilburg rijden vanochtend. Dit had niets met het materieel zelf te maken. In het begin had de Flirt nog wel wat kinderziektes zoals de uitschuiftreden, maar dat is gelukkig verleden tijd. Ik ben bang dat je veel pech hebt ,WH97.
Bekijk origineel

23 reacties

Dat is heel vervelend. Echter alles kan defect raken.
Als je wat stelnummers hebt kan er eens in de systemen gekeken worden of er wat bekend is.

Dat een trein niet rijdt kan vele oorzaken hebben, defect is er één.
Reputatie 1
Nee, ik heb geen stelnummers maar maandag eind ochtend, gisteren ochtend en vanochtend waren er treinen defect. Alle 3 de storingen hebben redelijk lang geduurd.
Reputatie 1
Traject Dordrecht- 's-Herogenbosch en v.v.
Helaas, dit is te algemene informatie.
Hiermee kan niet naar de oorzaak/oorzaken gezocht worden.
Wat is de bron dat je er vanuit gaat dat de defecte trein een Flirt was vanochtend (22/03)
Wat was het treinnummer ?

Overigens stond er vanochtend tussen Breda en Tilburg wel een goederentrein langdurig defect.
Reputatie 7
Badge +3
Inmiddels verschijnt er ook steeds vaker vervangend materieel in de Flirt-diensten in de vorm van SGM en SLT.
Een aantal treinen konden door een andere verstoring niet van Breda naar Tilburg rijden vanochtend. Dit had niets met het materieel zelf te maken. In het begin had de Flirt nog wel wat kinderziektes zoals de uitschuiftreden, maar dat is gelukkig verleden tijd. Ik ben bang dat je veel pech hebt ,WH97.
Reputatie 1
Er zijn deze week meerdere malen defect gegaan:
- https://www.ovtijden.com/arnu/rl/6616/2018-03-22T06:35:00+0100 (vandaag een paar uur)
- https://www.ovtijden.com/arnu/rl/6617/2018-03-21T06:56:00+0100 (gisteren een paar uur)

- https://www.ovtijden.com/arnu/rl/6637/2018-03-19T11:56:00+0100 (maandag) toen werd er wel gereden op 2 treinen na.

@Spoor 2
Als er bij staat: ivm defecte trein, neem ik aan dat de trein defect is.
Die melding 'door een defecte trein' hoeft niet specifiek op het materieel van deze trein te slaan. Het wordt vanuit NS wat onhandig aangeleverd doordat er nog geen koppeling is tussen bepaalde bronnen, maar het kan ook op een verstoring van een defecte trein doelen die invloed heeft op deze rit.
Wat Henk al aangeeft, en ik eerder ook in bericht 5, een defecte trein hoeft niet de trein zelf te zijn.
Het zo uitlezen van informatie geeft foute info over het materieel zelf.
Goede reden om de koppeling snel te gaan rea...... okay, okay, ik hou al op.
Er zijn deze week meerdere malen defect gegaan:
- https://www.ovtijden.com/arnu/rl/6616/2018-03-22T06:35:00+0100 (vandaag een paar uur).

Ter controle deze even gecontroleerd:
Deze trein werd gereden door 2216 + 2520

De 2216: geen defect bekend
De 2520: 1 defect bekend: informatiesysteem

Geen defect dus waardoor niet gereden kan worden. Niet rijden lag dus niet aan deze Flirts.
Er stond vanochtend een goederentrein defect, waardoor die trein dus opgeheven werd "in verband met een defecte trein".
Inderdaad geen probleem met de Flirts zelf.
Juist, zie bericht 5
Reputatie 7
Badge +3

Helaas is dit weer actueel.

Badge

Helaas is dit weer actueel.

Kom dan eens met feiten welke stellen defect zouden zijn en welke gestrand zijn van de Flirts ??

Reputatie 6

Vanavond weer uitval helaas. 22.16 Sprinter van Breda- Prinsenbeek naar Nijmegen uitgevallen. In app staat wegens defect, op het station werd alleen omgeroepen "rijdt niet" met het advies die van een half uur later te nemen.

Op dit moment een half uur aan het wachten in de kou. Weinig andere keus omdat de stadsbus al weg is…

Die van 22.09 van Breda naar Dordrecht is ook uitgevallen wegens defect. Is dan natuurlijk niet duidelijk of het de betreffende trein zelf is of een andere die consequenties geeft.

Zie nu ook dat op dit moment de HSL Rotterdam - Breda weer problemen heeft. Gestrande trein. Iedere dag zijn er problemen rondom Breda. Lastig station/knooppunt. Trouwens in heel Brabant zijn naar mijn gevoel vaak veel spoorproblemen vind ik. Subjectief, maar zo ervaar ik het helaas wel.

Eerder op de avond heeft er een trein defect gestaan tussen Breda en Lage Zwaluwe. Daardoor zijn diverse treinen uitgevallen, waarvan dit dus een van de naweeën is. De reden "defecte trein" slaat dus op de trein die eerder defect was.

Reputatie 6

Eerder op de avond heeft er een trein defect gestaan tussen Breda en Lage Zwaluwe. Daardoor zijn diverse treinen uitgevallen, waarvan dit dus een van de naweeën is. De reden "defecte trein" slaat dus op de trein die eerder defect was.

Was dat een Flirt?

Reputatie 7
Badge

Vaak worden treinen opgeheven @Rene74 @Tamzin door een defect of logistiek probleem elders, dit komt door vaste afhandelings protocollen bij incidenten. Dus een omroep over een defecte trein hoeft dus niet de Flirt zelf te zijn, maar bv een gestrande ICD.

Kijk maar eens wat er gebeurt met de treinserie 5000/5100 als er een ICD gestrand is ergens.

Was dat een Flirt?

Geen idee. Het kan een FLIRT zijn geweest (Uiteraard hebben die ook wel eens een storing), maar het kan net zo goed een andere trein zijn geweest. Ik schat de kans dat het een ICD(-achtige) of een goederentrein was groter op dit baanvak, maar het kan uiteraard altijd.

Overigens waren er ook meerdere verstoringen rondom 's Hertogenbosch, dus ook daar kan het nog goed mee te maken hebben gehad.

Wat AbbeyRoad al aangeeft: afhankelijk van de locatie en de prognose zijn er diverse afhandelscenario's. De sprinter Dordrecht - Arnhem is helaas daarin een vrij kwetsbare verbinding.

Reputatie 7
Badge +3

Tussen Oss en Tilburg reden vanavond ook weer twee uur geen sprinters, defecte trein tussen Tilburg en Den Bosch.

Gisteren om dezelfde reden vier uur geen sprinters op hetzelfde traject en geen vervangend vervoer.

En dan vergeten we de storing van vanmorgen maar.

Maar alles gaat volgens NS prima....

Uiteraard is elke verstoring er één te veel. Je lijkt echter bezig met een heksenjacht op de FLIRT en je kent het ding haast magische storingskrachten toe. 

Is de FLIRT dan perfect en gaat er nooit wat stuk? Nee, natuurlijk niet. Elke trein heeft wel eens een defect of storing, FLIRT ook. En er zullen ongetwijfeld verstoringen door een probleem met een FLIRT zijn, maar absoluut niet zoveel als je schijnt te geloven. 

Reageer