Trein doorgereden, maar NS klantenserivce ontkent dit.

• 8 september 2019
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

Beste mensen,

Ik stond woensdag 4 september rond 10 uur op station Almere Buiten om te wachten op de Intercity richting Dordrecht die om 10:06 zou arriveren op het station. Allemaal leuk en aardig natuurlijk totdat ik zag dat de trein besloot om station Almere Buiten maar even over te slaan. Ondanks dat ik hierdoor te laat kwam voor mijn eerste hoorcollege op de universiteit begrijp ik dat dit soort dingen gebeuren, maar toch wilde ik mij even beklagen bij de NS, aangezien ik het nog nooit eerder heb meegemaakt. Ik besloot dus om een bericht te sturen naar de NS klantenservice om ze over de situatie in te lichten, tot mijn verbazing ontkende deze klantenservice dat de trein niet stopte. Al met al is dus mijn vraag; hoe is het mogelijk dat de NS klantenservice mij wijs durft te maken dat de trein stopte terwijl ik daar al zeker een tijd stond te wachten en geen enkele trein heb zien stoppen.

Met vriendelijke groet,
Julian.

5 reacties

Reputatie 5
Ik zie dat deze trein inderdaad voorbij is gereden. Bekend probleem op dit traject.

Ontkennen is een stuk makkelijker voor NS dan erkennen en (structureel) oplossen.
Reputatie 7
Badge +3
Op https://treinposities.nl/ritinfo/20190904/2441
is voor ieder die het wil zo na te kijken dat er inderdaad niet gestopt is op Almere Buiten.

Afgelopen week is het een aantal keer voorgekomen dat er niet gestopt is op Almere Buiten, dit omdat de betreffende trein te lang was, namelijk een trein met 12 delen VIRM terwijl er maar ruimte is voor 10 delen.
Dat lijkt voor de trein van 4 september niet het geval, de ritinfo geeft aan dat dit een VIRM6 was.

Het snelheidsverloop geeft wel weer een stop aan op Almere Parkwijk om 10:06

Misschien een kwestie van dat de machinist vergeten is te stoppen op Buiten, dit omdat niet alle IC's stoppen op Almere Buiten en het in het verleden al vaker het geval was dat men vergat te stoppen, al is het nu al veel minder vaak van zeg 1 a 2 jaar geleden.

Reputatie 4
Almere Buiten is een station wat niet door alle intercity's wordt aangedaan. Waarom sommige andere er wel stoppen is mij niet bekend, maar een fout is dus snel gemaakt.
Hallo JulianAB en welkom bij de NS Community,

Wat spijtig dat je dit moest overkomen. Ook erg vreemd dat mijn collega dit niet heeft gezien, maar aangaf dat dit niet het geval was. Ik zal je signaal doorzetten dat de trein daar niet is gestopt.

Op https://treinposities.nl ....

Bedankt voor de link, zoiets zocht ik namelijk nog. In de NS app werkt dit namelijk niet wanneer je Google Maps uitgeschakeld hebt en/of blokkeert.
Applicaties van bedrijven die persoonsgegevens verwerken en die jouw persoonlijke data delen met Google om te kunnen functioneren adviseer ik niet om te gebruiken. Mij een raadsel waarom de NS dit toestaat.

Reageer