Wat kan ik / valt hier nu aan te doen aangezien ik nu extra kosten moet gaan op mijn terugreis..
Beste antwoord door Anonymous
Jammer dat niet bekend is welke trein op welk station er zo ontzettend veel haast had.
Doordat u nu 30 minuten te laat bij uw werkgever arriveerde, zou er voor de heenreis mogelijkerwijs een beroep kunnen doen op de regeling Geld terug bij vertraging .
Ook daarvoor kunt u contact opnemen met de Klantenservice, waarvan Annemiek u de gegevens al heeft gegeven.
Vergeet overigens niet dat een trein niet zomaar even te vroeg kan vertrekken.
Pas wanneer de treindienstleiding een zogenaamd wit vertreklicht geeft, mag de conducteur starten met de vertrekprocedure. En dat witte licht wordt in principe nooit eerder gegeven dan 1 minuut voor de officiele vertrektijd.
Bovendien moet de machinist dan ook nog een geel of groen sein krijgen (voor zover een uitrijsein aanwezig is), alvorens te mogen vertrekken. Vaak is dat witte vertreklicht gekoppeld een een uitrijsein.
Voorts zijn alle rijwegen, vertrektijden, stand van de wissels, etc. ingevoerd in de computer.
Te vroeg vertrekken zou dan wel eens kunnen inhouden dat de machinist (en conducteur) al die seinen genegeerd zou moeten hebben, met alle risico's van dien.
Of die computer zou ook wel erg in de war geweest moeten zijn.
Maar ja, niets menselijks is een computersysteem vreemd, nietwaar.
Bekijk origineel
Doordat u nu 30 minuten te laat bij uw werkgever arriveerde, zou er voor de heenreis mogelijkerwijs een beroep kunnen doen op de regeling Geld terug bij vertraging .
Ook daarvoor kunt u contact opnemen met de Klantenservice, waarvan Annemiek u de gegevens al heeft gegeven.
Vergeet overigens niet dat een trein niet zomaar even te vroeg kan vertrekken.
Pas wanneer de treindienstleiding een zogenaamd wit vertreklicht geeft, mag de conducteur starten met de vertrekprocedure. En dat witte licht wordt in principe nooit eerder gegeven dan 1 minuut voor de officiele vertrektijd.
Bovendien moet de machinist dan ook nog een geel of groen sein krijgen (voor zover een uitrijsein aanwezig is), alvorens te mogen vertrekken. Vaak is dat witte vertreklicht gekoppeld een een uitrijsein.
Voorts zijn alle rijwegen, vertrektijden, stand van de wissels, etc. ingevoerd in de computer.
Te vroeg vertrekken zou dan wel eens kunnen inhouden dat de machinist (en conducteur) al die seinen genegeerd zou moeten hebben, met alle risico's van dien.
Of die computer zou ook wel erg in de war geweest moeten zijn.
Maar ja, niets menselijks is een computersysteem vreemd, nietwaar.