beantwoord

Vacatures voor interne opleiding tot machinist

• 2 januari 2020
  • 5 reacties
  • 525 Bekeken

Dag allen,

Ik vroeg me af of er de laatste tijd (zeg maar in het jaar 2019) nog vacatures verschijnen voor de interne opleiding tot machinist. Of levert de samenwerking met de ROC's voldoende op voor de NS?

Is er in de huidige tijd een overschot of juist een tekort aan machinisten? Las dat ze in Duitsland een tekort hebben, maar hoe is dat hier?

Alvast bedankt voor het antwoord :)

icon

Beste antwoord door Edwin 3 januari 2020, 20:15

Als eerste dank voor de antwoorden.

Ik was al bekend met de vacature site Sanne, maar zag zoals Edwin ook al constateerde geen machinist vacatures staan, vandaar de vraag.

De mbo-route vind ik wat lastig om eerlijk te zijn. Ik ben leraar wiskunde en niet echt in de positie ruim een jaar een onbetaalde opleiding te gaan doen.

Overigens heeft het geen haast op de korte termijn hoor. Weet niet of ik dit de rest van m'n leven wil blijven doen en oriënteer me een beetje wat er nog meer te doen is op deze mooie wereld.

Dan zou ik je adviseren een vacature alert aan te maken. Ben je meteen op de hoogte als we wel weer machinisten nodig hebben.

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Michael90 en welkom op de NS Community! 

Wat leuk dat je zo’n interesse hebt in de opleidingen tot machinist. Heb je zelf de droom om deze opleiding te gaan volgen? Want dan raad ik je aan eens hier te gaan kijken! Ook kom je hier dan te weten of er nog vacatures voor machinisten komen, want ik kan je verzekeren die zijn er zeker nog wel. Ook nu staan er weer een aantal open op onze website. 

Reputatie 7
Badge

Helaas alleen maar voor ICE en daar kom je zonder ervaring als machinist Volledig Bevoegd niet tussen.

Reputatie 7
Badge +3

Er staat wel info over een open dag mbo opleidingen bij NS - 13 februari. Als je daar heen gaat kun je van alles vragen.

Ik was al bekend met de vacature site Sanne, maar zag zoals Edwin ook al constateerde geen machinist vacatures staan, vandaar de vraag.

De mbo-route vind ik wat lastig om eerlijk te zijn. Ik ben leraar wiskunde en niet echt in de positie ruim een jaar een onbetaalde opleiding te gaan doen.

Overigens heeft het geen haast op de korte termijn hoor. Weet niet of ik dit de rest van m'n leven wil blijven doen en oriënteer me een beetje wat er nog meer te doen is op deze mooie wereld.

Reputatie 7
Badge

Dan zou ik je adviseren een vacature alert aan te maken. Ben je meteen op de hoogte als we wel weer machinisten nodig hebben.

Reageer