Vakantiedagboek 2017

Toon eerste bericht

66 reacties

Reputatie 2
En wat heb je daar zelf van meegemaakt?
Reputatie 7
Badge
Een mening is geen feit. Berichten van anderen ook niet. Reist u met Arriva?
Reputatie 7
En wat heb je daar zelf van meegemaakt?

Tja, niet veel eigenlijk. Maar ik heb vroeger wel vaak veel klachten gehoord van mensen die dus wel vaak met Arriva reisden....snap je wel?
En nou moet ik natuurlijk zelf ook wel toegeven dat ik zelf ook niet zo´n hoge pet op heb van Arriva als vervoerdersbedrijf hoor. Ze maken op mij niet zo´n indruk zeg maar. Arriva is eigenlijk een beetje een soort van mini bedrijfje dat maar net zn kop boven water kan houden.
Ze gebruiken ook altijd van die kleine treintjes die in de spits zo vol zijn lijkt me. :)

Waar ik trouwens ook veel klachten over heb gehoord is Veolia. Die schijnen er soms ook echt gewoon een zooitje van te maken.
Reputatie 7
Een mening is geen feit. Berichten van anderen ook niet. Reist u met Arriva?

Wat ik daarnet dus ook al zei, nee dus...ik reis zelf niet met Arriva.
Reputatie 2
Dag 22: ma 11 september
Vandaag naar Den Haag. Met de stoptrein van 12.42 naar Schiphol. Voldoende plaats. Daarna de intercity van 12.57 naar Den Haag Centraal. Op tijd aangekomen. Naar het Mauritshuis geweest. Om 15.51 weer op het station. Ik zag geen intercity richting Schiphol op het scherm, wel de stoptrein van 15.39 die nog niet vertrokken was. Ik stapte in, even later werden de deuren vergrendeld maar de trein bleef staan. Mensen wilden weer uitstappen en klopten op de ruiten. Buiten stonden twee NS-medewerkers die het wel zagen maar niet reageerden. Toen bonsde iemand harder tegen de deur. Nog geen reactie. Pas na 20 minuten vertraging werd er iets ongeroepen, nl. dat de trein defect was en de deuren gingen open. Toen kwamen de twee NS-medewerkers in actie om te zeggen dat op de ruit bonzen verboden was. Nog wat woordenwisselingen maar daar bleef het bij. De eerstvolgende trein richting Schiphol was de intercity van 16.03. Die was flink vol door het uitvallen van de vorige trein, ook in de 1e klas stonden passagiers. Vanaf Schiphol met de stoptrein van 16.41 naar huis. Voldoende plaats, geen vertraging.
Aantal keren gecontroleerd: 0.
Reputatie 7
Alex1@
Waarom ga je niet eens een keer naar Maastricht toe? Is dat niet een keer een leuke bestemming om naar toe te gaan?
Maastricht is echt mooi hoor. 🙂 Ze hebben daar zelfs heuveltjes.
Het weer is daar ook beter dan in de rest van Nederland (minder regen en wint).
En het voelt dan ook alsof je naar het buitenland gaat. Maastricht lijkt totaal niet op Nederland. Het voelt net alsof je in het buitenland bent.

Ik ben dus zelf ook wel eens in Maastricht geweest en ik vond het echt zo leuk daar. Prachtige stad, en de hele regio daar is ook trouwens ook echt prachtig.
Reputatie 2
In Maastricht ben ik eerder dit jaar een paar keer geweest. Lekker gegeten op het Vrijthof. Is die fietsenstalling bij het station al klaar? En in andere plaatsen in het zuiden, zoals Eindhoven, Venlo, Weert, Roermond, Hoensbroek, Heerlen en Kerkrade. Maar tips zijn natuurlijk welkom!
Reputatie 2
Dag 23: di 12 september
Vandaag naar Rotterdam en Den Haag. In de planner zag ik al dat het mis was. Bij elk reismogelijkheid een rode driehoek. Om 10.14 was ik op het station. Met de stoptrein van 10.21 naar Schiphol. Die was extra vol doordat een eerdere trein was uitgevallen. Wel genoeg plaats in de 1e klas. Wegens een defect spoor, dat de hele dag zou duren, reed de intercity direct naar Rotterdam Centraal van 10.37 niet, die van 10.53 wel. Een vertraging dus van ruim een kwartier. Onderweg controle. Een Engels sprekende passagier met een kaartje voor de 2e klas mocht blijven zitten, ook geen boete. In de 2e klas was overigens genoeg plaats over. In Rotterdam naar museum het Nieuwe instituut geweest. Daarna met de stoptrein van 16.06 naar Den Haag Centraal. Vertrek en aankomst 5 minuten te laat. Daar naar het Fotomuseum geweest; vorige keer had ik te weinig tijd om alles te zien. Na afloop met de intercity van 18.33 naar Schiphol. Behoorlijk vol, ook de 1e klas. Tenslotte met de stoptrein naar huis. Die van 19.11 reed niet, wel die van 19.15. Vrij vol, maar genoeg plaats in de 1e klas.
Aantal keren gecontroleerd: 1.
Morgen het laatste verslag.
Reputatie 2
Dag 24: wo 13 september
Vandaag naar Breda en Rotterdam. Om 10.10 op het station voor de stoptrein van 10.12. Die van 10.08 kwam eerst met een vertraging van 5 minuten. Voldoende plaats in de 1e klas. Op Schiphol arriveerde even later ook de geplande stoptrein van 10.12, die was ook vertraagd. Maar het maakte niet uit welke ik genomen had, de intercity direct naar Breda vertrok 4 minuten te laat. Genoeg plaats in beide klassen. In Breda was de vertraging teruggelopen tot 2 minuten. Daar het Poppenhuismuseum en het Stedelijk museum bezocht. Daarna naar Rotterdam met de intercity direct van 15.14. Niet druk, op tijd aangekomen. In Rotterdam museum Boijmans van Beuningen bezocht. Daarna gegeten in de Markthal en met de intercity direct van 18.41 naar Amsterdam Centraal om nog iets op te halen. Ook niet druk, reed op tijd. Tenslotte met de stoptrein van 20.01 naar huis. Deze vertrok van spoor 11a. Hij stond naast de roltrap van de westtunnel in plaats van 50 meter daar vandaan, zoals op spoor 13a gebeurt. 2e klas bijna vol, voldoende plaats in 1e klas. Geen vertraging.
Aantal keren gecontroleerd: 0.
Reputatie 7
In Maastricht ben ik eerder dit jaar een paar keer geweest. Lekker gegeten op het Vrijthof. Is die fietsenstalling bij het station al klaar? En in andere plaatsen in het zuiden, zoals Eindhoven, Venlo, Weert, Roermond, Hoensbroek, Heerlen en Kerkrade. Maar tips zijn natuurlijk welkom!

En? wat vond je van Maastricht?
Reputatie 2
Ja, het zeker een mooie stad, en er is genoeg te zien. Maar dat kan ik van genoeg andere steden zeggen. Haarlem, Utrecht, Delft en Vlissingen schieten me zo te binnen. Wat heb je met Maastricht?
Reputatie 2
Samenvatting
Eindstand NS: 25 controles in 4915 km, ofwel 1 controle per 196 km. Dat is wel erg weinig, en nog geflatteerd ook, want in de ochtendspits heb ik niet gereisd.
Verder heb ik niet meegemaakt dat er gecontroleerd werd als de 2e klas vol of bijna vol was. Dan is de kans groter dat passagiers ten onrechte in de 1e klas zitten. Werd er wel gecontroleerd, dan werden die passagiers nooit beboet, hooguit naar de 2e klas gestuurd. Dit zijn geen incidenten, het kan niet anders dan dat dit het beleid is, al zal de NS dit ontkennen. En zolang het materieeltekort voortduurt verwacht ik geen verbetering. Op deze manier ben je een dief van je eigen portemonnee als je voor de 1e klas betaalt.
Reputatie 7
Ja, het zeker een mooie stad, en er is genoeg te zien. Maar dat kan ik van genoeg andere steden zeggen. Haarlem, Utrecht, Delft en Vlissingen schieten me zo te binnen. Wat heb je met Maastricht?

Maastricht is 1 van de steden waar ik echt het gevoel heb dat ik in het buitenland ben. En ze hebben daar zo veel heuveltjes, dat vind ik ook wel leuk om te zien.
Reputatie 6
Badge
Samenvatting
Eindstand NS: 25 controles in 4915 km, ofwel 1 controle per 196 km. Dat is wel erg weinig, en nog geflatteerd ook, want in de ochtendspits heb ik niet gereisd.

Sinds deze maand hou ik bij hoe vaak ik gecontroleerd word.
Vorige week: 750 kilometer: 1x gecontroleerd
Deze week tot nu toe: 650 kilometer en 2x gecontroleerd.
Badge +3
Ik checkte om 15.28 in bij Arriva maar toen meldde het poortje Vol tarief in plaats van Gratis. (...) Waarom het poortje van Arriva Vol tarief meldde is mij niet duidelijk. Voor zover ik begrijp is mijn abonnement daar ook geldig. Met alleen weekendvrij gaat het wel goed. Heeft Arriva moeite met twee abonnementen op één kaart? In elk geval checkte ik niet vlak na iemand anders in.
Het is bekend dat de poortjes van Arriva soms ten onrechte Vol Tarief tonen als in werkelijkheid gratis gereisd wordt. Ik ervoer dat vandaag ook weer, toen ik met Dal Vrij incheckte bij een poortje van Arriva in Arnhem. Alleen de tekst op het poortje is fout, want er wordt geen saldo afgeschreven.
Samenvatting
Verder heb ik niet meegemaakt dat er gecontroleerd werd als de 2e klas vol of bijna vol was. Dan is de kans groter dat passagiers ten onrechte in de 1e klas zitten. Werd er wel gecontroleerd, dan werden die passagiers nooit beboet, hooguit naar de 2e klas gestuurd. Dit zijn geen incidenten, het kan niet anders dan dat dit het beleid is, al zal de NS dit ontkennen. En zolang het materieeltekort voortduurt verwacht ik geen verbetering. Op deze manier ben je een dief van je eigen portemonnee als je voor de 1e klas betaalt.

Meten is weten.:) één controle per 196 km is niet al te veel, ofwel gewoon weinig.

Nu wil ik persoonlijk niet de conducteurs tot controle dwingen, maar begin eens met een serviceronde. :8

Doet echt geen pijn.... 🙂

Reageer