beantwoord

Vakkenkeuze

• 20 February 2018
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

Het is weer zover, vakken laten vallen op school!

Ik wil graag conducteur worden, maar wil machinist niet ook uitsluiten.
Ik zit in MAVO 2, maar ik weet niet welke vakken het beste zijn om eruit te gooien en juist te houden

Groetjes
Max
icon

Beste antwoord door Slidestops 20 February 2018, 09:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Dat maakt helemaal niets uit welke vakken je hebt 🙂

Voor machinist zeggen ze altijd dat een affiniteit met techniek wel handig is.

Verder zou ik nadenken over wat je wil gaan doen als machinist of conducteur niet kan of lukt. Je moet altijd een 2e (3e) keus hebben. Omdat je voor HC of MCN, niet een vakkenpakket nodig hebt, kun je je daar op richting 🙂
Korte persoonlijke ervaring, al ben ik via een totaal andere weg in deze branche aan het werk gekomen...

Ik ben destijds binnengekomen havo/vwo, bij totaal gebrek aan interesse eerst mavo doorlopen en toen dezelfde keuze gekregen. Volgens mij waren er 4 richtingen, economie/techniek/zorg/agrarisch. Zorg en agrarisch is ab-so-luut niks voor mij, dus toen een vakkenpakket samengesteld waarmee ik voldeed aan de eisen van zowel economie als techniek. Geslaagd zonder onvoldoendes en zonder enige moeite de toelating voor mbo en havo (op een andere school) doorlopen, in praktisch alle gevallen voldeed ik aan de eisen.
Korte persoonlijke ervaring, al ben ik via een totaal andere weg in deze branche aan het werk gekomen...

Ik ben destijds binnengekomen havo/vwo, bij totaal gebrek aan interesse eerst mavo doorlopen en toen dezelfde keuze gekregen. Volgens mij waren er 4 richtingen, economie/techniek/zorg/agrarisch. Zorg en agrarisch is ab-so-luut niks voor mij, dus toen een vakkenpakket samengesteld waarmee ik voldeed aan de eisen van zowel economie als techniek. Geslaagd zonder onvoldoendes en zonder enige moeite de toelating voor mbo en havo (op een andere school) doorlopen, in praktisch alle gevallen voldeed ik aan de eisen.

Zou mij ook zo kunnen overkomen bedankt!

Reageer