Valse E Ticket

• 24 augustus 2014
  • 20 reacties
  • 3090 Bekeken

Beste NS , jullie hebben mij vandaag staande gehouden ivb met een nep E ticket. de manier waarop het in het begin ging was niet nodig op het einde was alles wel weer rustig en ok. Maar het feit dat mij hard werd gevraagd hoe heb je deze ticket in elkaar geflanst...dat vond ik echt naar,ik ben ook met een raar gevoel de dag door gekomen, ik ben nooit in aanraking met politie of gedoe gekomen en dit overviel me dus ,dat heeft de ns controleur wel gezien.maar goed waar het omgaat ik had niet het idee dat de controleur mij geloofde,ik zou hem tevens nog de gegeven van de oplichter geven, ik heb deze vandaag weer gemaild en tot verbazing bood hij weer 2 tickets aan , ik heb een naam bank rekening nummer en email...en een boete van jullie van 75 ...wat lost het voor mij op??? ik kon nooit weten dat de ticket nep was..ik vond het jammer dat ik het gevoel had dat mijn naam en kleur hier in mijn nadeel werkte.... ik ben te bereiken op dit was bij station Uitgeest,ik weet nog niet wat over gunst de 7 kenmerken zijn kwalijk vind ik dat ik heb gevraagd aan arriva en ns medewerkers is deze ticket ok....ik kan dan wel het ticket op marktplaats gekocht hebben , maar ik ken de 7 punten niet... ik ga uit van de mening van de conducteur...als die zegt dat het klopt is het lullig dat ik door een ns agent word aan gehouden...waarom worden conducteurs niet ingelicht over die 7 punten ipv alleen de ns agent ? dan zijn de conducteurs net zo onwetend als mij...en eigenlijk in een deel net zo fout als mij, de burger staat namelijk vrij om te vragen net als op de site laat u ticket zien aan de conducteur voor u in stapt.En het kan niet zo zijn dat alleen jullie er een voordeel in hebben bij de oplichter zijn gegevens.....want ik zit wel mooi met die boete. vriendelijke groet , ik heb jullie ook een bericht gestuurd via facebook.

ik hoor graag van jullie.

20 reacties

Het lijkt me verstandig om meteen je mobiele telefoonnummer weer uit je bericht te verwijderen. Als een moderator contactgegevens nodig heeft, zal die vragen ze in een privébericht te sturen, zodat niet jan en alleman je telefoonnummer hier kan lezen. Rechtsboven verschijnt een potloodje als je er met de muis heen gaat, dan kun je het bericht aanpassen.

Je verhaal is wat warrig, maar komt het erop neer dat je een e-ticket van Marktplaats hebt gekocht, niet verwacht had dat het een vals e-ticket zou zijn en vervolgens als zwartrijder bent staande gehouden door een BOA (herkenbaar aan het duimpje op de jas) van een NS Service & Veiligheid-team?

Als je in een oplichterstruc bent getrapt, kun je daarvan het beste aangifte doen bij de politie.
Heb niet op zijn jasje gelet alles ging even heel snel heen en weer,
Ns zou nog contact opnemen om mijn verhaal nogmaals aan te horen
zodat ik dan ook de gegevens van de oplichter kon doorgeven om mij verhaal te bevestigen.
maar mijn telefoonnummer is niet genoteerd of gevraagd achteraf.En de oplichter bied nog steeds tickets aan.Naar de politie gaan heeft weinig zin.Ik ben 3 jaar gleden ook met een computerspel opgelicht had een naam rekening nummer niks mee gebeurd,dus daar heb ik geen vertrouwen in , dus ik hoop dat Ns een alternatieve oplossing had, aangezien deze oplichter hun bedrijf schaad. want zoals in een van zijn mails stond , "je bent de eerste die klaagt van de rest heeft er geen last van"Dus dat betekent zo lang je gebruikt maakt van arriva en ns richting amsterdam waar dus niet zo een BOA is en de conducteurs...je dus niet waarschuwen dat het nep is als je het voor de zekerheid ook nog vraagt een vrijbrief hebt om te reizen....
Als je aangifte doet bij de politie, kan die er iets aan doen, voordat er meer mensen worden opgelicht.

Waarschijnlijk heeft iemand van NS je een geldig vervoerbewijs verkocht voor de normale ritprijs plus 35 euro. Klopt dat? - In dat geval moet je die altijd eerst betalen, zodra je die rekening krijgt. Dat is belangrijk, anders komen er snel incassokosten bij. Op die brief staat ook hoe je daar vervolgens bezwaar tegen kunt maken.
Die rit prijs vind ik geen ramp dat is logisch maar die 35 euro erbij wil ik toch weten of dit te verhalen valt als ik de gegevens lever van de oplichter en deze opgepakt word.BOA heeft duidelijk gezegd dat ik dit bij hen moet melden hun hebben een speciale team hiervoor die samenwerkt met de politie
U kunt een verzoek tot coulance indienen. Dit kan telefonisch bij de klantenservice (morgen weer bereikbaar), via een moderator van dit forum (deze zullen morgen vermoedelijk uw bericht opmerken) of per schriftelijke brief. Als uw verzoek wordt gehonoreerd zult u de verhoging van 35 euro terugkrijgen.
Zij zullen dan in ieder geval uw naam, adresgegevens, rekeningnummer en het nummer van de uitgeschreven boete nodig hebben (als deze contant is betaald heeft u die al, anders zult u die per post ontvangen).
Bedankt theofiel, en pe_pe over de aangifte moet ik nog nadenken, een gewaarschuwd man telt voor tien dat weet ik,maar zoals ik eerder heb vermeld ,als ik Hans of Gerda had geheten was ik op een andere toon aangesproken en geloofd en waarschijnlijk kon ik dan gewoon een ticket kopen zonder een boete.dus in a way maakt het niks uit.Het zal andere buitenlanders die hier mee te maken krijgen ook geen goed doen.
Tenslotte is de e ticket nep dus zullen ze het altijd zelf gedaan hebben...Ik ben hier geboren ik kan ook niks aan doen dat het 7 van de 10 keer een buitenlander is.,Maar om gelijk mij te beschuldigen en te vragen en te hameren hoe ik de e ticket in elkaar heb geflanst nou...dit zegt genoeg .....over hoe de Boa van mij dacht als buitenlander 1 doet het ze doen het allemaal!Hij was nou niet gelijk een racist dat hoor je mij niet zeggen hij heeft nog even rustig met me gepraat en een bak koffie met me gedronken,wat mij dwars zit had niet de indruk dat hij mij geloofde.Dus daarom gun ik hans en gerda dan ook maar een boete ter vb.
Ook Hans en Gerda hadden te maken gekregen met een boete van 35 euro, een conducteur MAG namelijk geen ticket uitschrijven zonder deze boete. Indien Hans en Gerda van mening zijn dat deze boete niet terecht is, geldt ook voor hen dat ze deze eerst moeten betalen en vervolgens een verzoek tot coulance in kunnen dienen.

Voor elke reiziger geldt dat deze in het bezit moet zijn van een geldig vervoersbewijs. Als u (of Hans of Gerda) ervoor kiest een ticket te kopen bij een niet-officieel verkooppunt is het de verplichting van u (of van Hans of Gerda) om te controleren of dit wel een geldig ticket betreft.
Theofiel zoals je hebt gelezen heb ik dit keurig laten checken door de conducteur.
en die liet me door en zij dat alles klopte ,vanaf coevorden tot uitgeest als zij het amper kunnen zien hoe zou ik het dan moeten weten?Als ik het niet had gevraagd is het inderdaad me eigen schuld , maar op het moment dat ik iemand van Ns vraag of deze ticket klopt en die zegt dat het klopt, neem ik aan dat je er op kan vertrouwen dat het dan klopt ?want Wie tenslotte dan de medewerkers van ns dient de tickets te herkennen..als die gene zij nee het klopt niet je moet een kaartje bij de automaat kopen dan kan je mij hans of gerda de schuld geven.Maar in dit geval dus niet.Ns moet zorgen dat de tickets die hun via hema andere bronnen weggeven een vlekkeloos systeem heeft, en de 7 punten bekend maken waarin mensen de nep e ticket kunnen herkennen en misschien de conducteurs ?
Reputatie 6
Badge +2
Ik geloof dat niet alle echtheidskenmerken bekendgemaakt worden, om te voorkomen dat een vervalser daar rekening mee kan gaan houden.
Dat de NS die zeven punten niet bekend maakt, vind ik wel logisch. Dat lijkt me namelijk erg prettige informatie voor iemand die die tickets wil namaken.
Als u ervoor kiest om een treinkaartje op marktplaats te kopen in plaats van bij een officiële verkoper, dan bent u ook degene die het risico draagt als u hierbij wordt opgelicht. Als vervolgens 99 NS-medewerkers ten onrechte stellen dat het een geldig vervoersbewijs betreft en de 100e opmerkt dat het een vervalsing is, dan hebt u nog steeds een probleem. Dat de NS vervolgens maatregelen zal moeten nemen om die 99 medewerkers tevens de valse tickets te laten herkennen is een andere discussie, u kunt daaraan echter geen rechten ontlenen.
U beschuldigt nu een NS-medewerker van discriminatie, zonder dat u deze beschuldiging hard kunt maken en terwijl u degene bent die (weliswaar onbedoeld, maar dat kan degene die u controleert niet weten) met een ongeldig vervoersbewijs reisde.
De echte beveiliging zit als het goed is in de barcode, waarin versleuteld de gegevens staan die overeen moeten komen met de tekst die op het ticket staat (traject, datum, naam). Het is zonder het apparaatje van de conducteur niet te controleren of iemand een e-ticket heeft gekocht en daar alleen de tekst op heeft aangepast.
ik heb hem geen racist genoemd ,ik praat uit ervaring over benaderingen die ik bij anderen heb gezien die wel is waar zoiets hebben meegemaakt toen het niet om mij ging.En jij vult het woord racist in als je terug leest heb ik gezegd dat ik nog een praatje met de beste man heb gemaakt ,maar zijn toon in het begin zij genoeg.
dus jij bent momenteel de gene die iemand beschuldigd.Je was er niet bij en kan dus ook niet weten wat er plaats heeft gevonden en de manier waarop het ging.En ik kan hem wel degelijk hard maken door mijn ervaringen.Ik vind dat Ns dit maar inhoudelijk met mij moet bespreken en rechtzetten.Want hun Collega was erbij en die weet ook wat zijn gedrag was op dat moment.Daar laat ik het ook bij en wacht verder op een gepast oplossing.,want in wezen loop ik alleen een eenmalige boete op maar ns loopt een omzet mis door deze oplichter.

ps ik snap het wel dat ze de zeven punten niet bekendmaken? nou dat vind ik al een daad bij de woord voegen dus hij gaat er al vanuit dat ik het zelf heb gemaakt en gaat mij dit dus niet vertellen?
De echte beveiliging zit als het goed is in de barcode, waarin versleuteld de gegevens staan die overeen moeten komen met de tekst die op het ticket staat (traject, datum, naam). Het is zonder het apparaatje van de conducteur niet te controleren of iemand een e-ticket heeft gekocht en daar alleen de tekst op heeft aangepast.

zowel in arriva en ns hebben ze deze apparatuur,want van coevorden kom je niet zomaar na uitgeest das was 3 tot 4 keer overstappen ik heb het 2 keer gevraagd nota bene Arriva en Ns
zowel in arriva en ns hebben ze deze apparatuur
Dat klopt.

Wat betreft het niet bekendmaken van de echtheidskenmerken uit veiligheidsoverwegingen: Die 'beveiligingsmethode', waarbij de beveiliging bestaat uit het niet bekend maken van de veiligheidsmaatregelen heet security through obscurity en dat is algemeen aanvaard als een slechte beveiligingsmethode.
ik heb hem geen racist genoemd ,ik praat uit ervaring over benaderingen die ik bij anderen heb gezien die wel is waar zoiets hebben meegemaakt toen het niet om mij ging.En jij vult het woord racist in als je terug leest heb ik gezegd dat ik nog een praatje met de beste man heb gemaakt ,maar zijn toon in het begin zij genoeg.
dus jij bent momenteel de gene die iemand beschuldigd.Je was er niet bij en kan dus ook niet weten wat er plaats heeft gevonden en de manier waarop het ging.En ik kan hem wel degelijk hard maken door mijn ervaringen.Ik vind dat Ns dit maar inhoudelijk met mij moet bespreken en rechtzetten.Want hun Collega was erbij en die weet ook wat zijn gedrag was op dat moment.Daar laat ik het ook bij en wacht verder op een gepast oplossing.,want in wezen loop ik alleen een eenmalige boete op maar ns loopt een omzet mis door deze oplichter.

Ik zeg nergens dat je iemand een racist hebt genoemd, ik stel alleen dat je hem NU (op dit forum) van discriminatie beschuldigt. Dat is geen beschuldiging maar een feitelijke constatering, je beweert immers zelf dat je kleur en nationaliteit een rol speelden in de wijze waarop je bent bejegend.

Ik zeg nergens dat je iemand een racist hebt genoemd, ik stel alleen dat je hem NU (op dit forum) van discriminatie beschuldigt. Dat is geen beschuldiging maar een feitelijke constatering, je beweert immers zelf dat je kleur en nationaliteit een rol speelden in de wijze waarop je bent bejegend.

het laatste zinnetjes klopt, en voor het eerste zinnetje geld net zoals hij mij beschuldigde dat ik de ticket zelf in elkaar heb gezet of was dat een feitelijke constatering?want immers ging hij er vanuit dat ik hem zelf had gemaakt

ps zo moeilijk is het niet de collega's in te lichten er zijn zat meetings vergaderingen
waarin een filmpje kan worden toegelicht met dit soort praktijken.Andere mensen die bij de oplichter een ticket kochten konden dus gratis naar Amsterdam heen en terug en naar Utrecht ,Amersfoort ,Deze mensen gaan net zoals mij met een fijne gevoel na huis met de vertrouwen dat de kaartjes ok waren...tenslotte heeft niemand ze erop gewezen dat ze nep zijn, dus natuurlijk koop je weer kaartjes bij deze persoon.
Reputatie 4
Badge
staande gehouden door een BOA (herkenbaar aan het duimpje op de jas)

Duimpje?, het is Facebook niet. Het insigne is een vuist die een scepter omvat met daarachter een schild.
Zonder die uitleg erbij, ziet dat wat kennelijk een (half?) schild moet voorstellen eruit als een handpalm en dat wat kennelijk een scepter moet voorstellen als een zuinig duimpje omhoog (alleen het uiteinde), maar ik geloof je direct.
Hoi sgsora,

Vervelend te lezen dat je te maken hebt gehad met een oplichter. Ik kan je niet echt helpen met je case momenteel, maar ik hoop toch wat meer duidelijkheid in dit soort situaties te kunnen verschaffen.

Het E-ticket heeft inderdaad een aantal veiligheidskenmerken, die ik niet mag benoemen. Van een aantal kenmerken is bekend dat het erg moeilijk is om deze over te zetten en te vervalsen, een collega moet de tijd nemen om zowel de identiteit als de kenmerken vaststellen dat het in orde is. Ik heb er ook mee te maken gehad, vanuit mijn werk natuurlijk. Alle hoofdconducteurs van NS zijn overigens BOA, je zal niet snel iemand treffen op de trein, die niet BOA bevoegd is en je vraagt naar je vervoerbewijs, het is wel mogelijk, maar die kans is heel erg klein.
Op het moment dat ik een vervoerbewijs tref, waar iets niet klopt, denk dus aan een vervalst E-ticket of persoonlijke OV-chipkaart van een ander, dan komen we op scherp te staan. We moeten uitkijken hoe we dit soort zaken aanpakken en zeker van onze zaak zijn dat er iets niet klopt, dat gaat gepaard met spanning. Dat is in jouw geval dus ook gebeurd als ik het zo lees. In dit soort situaties moeten wij verder kijken en ons afvragen of er sprake is van misbruik/bewerking of fraude. Dan zijn we altijd blij als we met meer collega´s zijn om een en ander uit te zoeken en in gang te zetten.

Verder kan ik weinig aanvullen op de andere forumleden en ik hoop dat je snel geholpen wordt. Ik heb trouwens nog niet gehoord van een speciaal team bij NS voor dit soort gevallen, maar ik ben maar een HC, dus misschien dat ik het daarom niet weet, ik weet niet alles van ons onderdeel Veiligheid en Service namelijk. Hoe dan ook zou ik zeker aangifte doen van oplichting, het staat blijkbaar al vast dat daar sprake van is, dus zou ik er zeker aangifte bij de politie over doen.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je er niet meer mee te maken zal gaan krijgen.
Badge
Beste NS , jullie hebben mij vandaag staande gehouden ivb met een nep E ticket. de manier waarop het in het begin ging was niet nodig op het einde was alles wel weer rustig en ok. Maar het feit dat mij hard werd gevraagd hoe heb je deze ticket in elkaar geflanst...dat vond ik echt naar,ik ben ook met een raar gevoel de dag door gekomen, ik ben nooit in aanraking met politie of gedoe gekomen en dit overviel me dus ,dat heeft de ns controleur wel gezien.maar goed waar het omgaat ik had niet het idee dat de controleur mij geloofde,ik zou hem tevens nog de gegeven van de oplichter geven, ik heb deze vandaag weer gemaild en tot verbazing bood hij weer 2 tickets aan , ik heb een naam bank rekening nummer en email...en een boete van jullie van 75 ...wat lost het voor mij op??? ik kon nooit weten dat de ticket nep was..ik vond het jammer dat ik het gevoel had dat mijn naam en kleur hier in mijn nadeel werkte.... ik ben te bereiken op dit was bij station Uitgeest,ik weet nog niet wat over gunst de 7 kenmerken zijn kwalijk vind ik dat ik heb gevraagd aan arriva en ns medewerkers is deze ticket ok....ik kan dan wel het ticket op marktplaats gekocht hebben , maar ik ken de 7 punten niet... ik ga uit van de mening van de conducteur...als die zegt dat het klopt is het lullig dat ik door een ns agent word aan gehouden...waarom worden conducteurs niet ingelicht over die 7 punten ipv alleen de ns agent ? dan zijn de conducteurs net zo onwetend als mij...en eigenlijk in een deel net zo fout als mij, de burger staat namelijk vrij om te vragen net als op de site laat u ticket zien aan de conducteur voor u in stapt.En het kan niet zo zijn dat alleen jullie er een voordeel in hebben bij de oplichter zijn gegevens.....want ik zit wel mooi met die boete. vriendelijke groet , ik heb jullie ook een bericht gestuurd via facebook.

ik hoor graag van jullie.

He Sgsora, welkom op het forum. Vervelend om te lezen dat dit je ervaring is. Ik zou wat andere forumleden hier ook aangeven, aangifte doen bij de politie. Dat je bent aangehouden omdat je op een vervalst E-ticket hebt gereisd. Naar mijn weten hebben we geen afdeling binnen NS die hierover gaat. Wij verwijzen mensen altijd door naar de politie om daar aangifte te doen. Ik wil wel naar je boete kijken en wellicht kan ik je verder helpen. Als het goed is moet de acceptgiro nog komen. Zodra de acceptgiro binnen is, zou je dan via een privébericht je NAW-gegevens + het kenmerknummer van de boete en een printscreen van je E-ticket?

Reageer