VDU na nieuwe pas niet meer zichtbaar | NS Community

VDU na nieuwe pas niet meer zichtbaar


Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 24104 reacties

Het is voor de fijnproevers, maar ik heb de pas van mijn VDU moeten laten vernieuwen. Er staat nu gewoon Dal Voordeel op. Het maakt natuurlijk niet uit, want het VDU is in feite een Dalvoordeelabonnement geworden, maar toch. Ik moet er wel met de papieren keuzedagen mee reizen en ik kan me een kritische vraag van een conducteur wel voorstellen. Ik red me er wel mee, denk ik 😉, maar wil met een geldig kaartje eigenlijk niet tot het ‘discussiërende’ publiek behoren.


10 reacties

Badge +3

Zie je dat zo in Mijn NS staan of staat het ook als zodanig op de kaart zelf?

Een VDU stond daarop als Reizen op Saldo, korting, NS. Zie anders een Mijn OV-chip account of check het bij een automaat.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zag het op de automaat, op de kaart dus.

 

Badge +3

Ik zag het op de automaat, op de kaart dus.

Ah, oke dan is het in ieder geval wat minder cryptisch dan voorheen. Neem aan dat personeel ook wel weet dat een VDU tegenwoordig Dal Voordeel heet en je papieren Keuzedagen gewoon geldig zijn (vaak zelfs zonder naar je ov-chipkaart te kijken).

Bovendien, bij een beëindigd VDU bleven de Keuzedagen die je al had geldig, dus de papieren versie ook natuurlijk (ook al staan die niet op naam). Neem desnoods je oude kaart mee, of een uitdraai van Mijn OV-chip kaartinformatie (voor zover je die nog kunt inzien bij een verlopen kaart) 😅

 

Reputatie 7
Badge +3

VDU bestaat sinds 1-1-22 niet meer en de naam is gewijzigd in Dal-voordeel. Ik heb er eind 2020 mijn voordeel mee gedaan en VDU met korting vervangen door Dal-voordeel. 1-1-21 werden de voorwaarden toch gelijk.

Badge +3

VDU bestaat sinds 1-1-22 niet meer en de naam is gewijzigd in Dal-voordeel. Ik heb er eind 2020 mijn voordeel mee gedaan en VDU met korting vervangen door Dal-voordeel. 1-1-21 werden de voorwaarden toch gelijk.

Om wat voor korting ging dat dan, want qua prijs (en voorwaarden dus) zouden het VDU en Dal Voordeel per 2021 toch sowieso gelijk getrokken worden? Enige verschil was nog RailPlus en de mogelijkheid voor papieren Keuzedagen.

Reputatie 7
Badge +4

Met deze kaart kan ik denk ik geen gratis Railplus meer krijgen. Niet zo erg want mijn Duitse Bahncard kent een ingebouwde Railplus. ;-)

Ik zie Thom de Hc al een volledige uitleg geven van hoe een en ander werkt qua abonnementen bij de NS en hoe het in elkaar zit met de keuzedagen.  😁

Reputatie 7
Badge +3

Met deze kaart kan ik denk ik geen gratis Railplus meer krijgen. Niet zo erg want mijn Duitse Bahncard kent een ingebouwde Railplus. ;-)

Railplus is niet meer gratis per 1-1-22

Reputatie 7
Badge +1

Met deze kaart kan ik denk ik geen gratis Railplus meer krijgen. Niet zo erg want mijn Duitse Bahncard kent een ingebouwde Railplus. ;-)

Railplus is niet meer gratis per 1-1-22

Bij DB nog wel :)

Reputatie 7
Badge +4

Zeker, zoals ik schreef zit die bij zelfs bij mijn Bahncard in, lol. Als je bedenkt dat je hier 15 euro voor Railplus kwijt bent en de Bahncard 25 in april tweede klas € 30,00 kost, kom je als je dat verrekent op €15,00 uit. Eerste klas €60,00 - € 15 - 45 euro uit. Let wel dit is alleen in april.

 

https://www.bahn.de/angebot/bahncard/senioren-bahncard

Dat is dus 25 procent korting, ook op Sparpreis en Supersparpreis. Een beetje Duitslandreiziger heeft dat er zo uit. Wel jammer dat de Bahncard 50 niet in de reclame is. Ik kocht hem ooit voor 149 euro, eerste klas. Dat is nu € 231. Een Bahncard 25 zal doorgaans de beste aankoop zijn.

Maar voor 60 plus allemaal inclusief Railplus en ach, België doet niet meer echt mee maar heeft nette aanbiedingen, ;-)

Reageer