Veel geklaag maar wat dan wel weer fijn blijft aan treinreizen in Nederland....

• 23 februari 2014
  • 2 reacties
  • 322 Bekeken

Afgelopen vrijdag ging ik vol goede moed onderweg van Zwolle naar Amberg, Duitsland. Vlak na Bad Bentheim kwam de trein tot stilstand en kwam de Schaffner over de omroep met het bericht "Wegen außerplanmäßigen Bauarbeiten an Weichen sollen wie ein verspätung bekommen von ungefähr 10 minuten." oftewel: Wegens niet geplande spoedwerkzaamheden aan wissels(goh?) zullen we een vertraging oplopen van ongeveer 10 minuten. Blatante leugens want het werd 22 minuten, waarop ik in Hannover mijn aansluiting mistte en daardoor in totaal een vertraging van 2 uur en 24 minuten opgelopen heb. In Nederland zou je met 22 minuten vertraging nooit meer dan een half uur vertraging oplopen. Liever Nederland dus, ook al reizen we hier niet met 280km/u tussen de steden (y)

2 reacties

Wow, da's inderdaad wel erg veel vertraging zeg. Dus je was verplicht nog even rond te gaan hangen in Hannover. Ik hoop dat dat nog wel leuk is geweest, maar wat een verhaal zeg.
Ja, nou mag ik graag met de trein reizen maar Hannover heb ik onderhand wel eens gezien. Gelukkig zit er aan het einde van de winkeltunnel een sportcafé met goedkoop bier waar al tien jaar dezelfde oude vrouw achter de bar pintjes staat te tappen en waar nog gewoon asbakken op de bar staan.

Het kan nog erger trouwens, ooit eens met zes uur vertraging van Hamburg in Deventer aangekomen. In Nederland was er winterdienstregeling maar vanaf het moment dat we in Hengelo waren ging alles op rolletjes. In Duitsland was het één groot drama.

Reageer