Veiligheid en Service tijdens opleiding. | NS Community
beantwoord

Veiligheid en Service tijdens opleiding.

  • 4 December 2022
  • 5 reacties
  • 569 Bekeken

Hoi,

Ik ben 17 jaar en bezig met mijn HBO-ICT opleiding, en ik zou graag willen kunnen werken bij Veiligheid en Service. 

Nu weet ik dat het sowieso pas vanaf 18 jaar kan solliciteren maar ik vroeg me af of ik hier ook kan werken (en de interne opleiding kan volgen) tijdens mijn studie, of dat ik eerst deze studie af moet maken voordat ik me kan solliciteren.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Slidestops 4 December 2022, 22:08

Bekijk origineel

5 reacties

Een baan bij V&S i.c.m. een studie ICT? Alles is mogelijk, maar dan zal het wel vol V&S worden en in de andere uren een deeltijdstudie ICT. De vraag is of je na een studie ICT nog wel bij V&S te werk wilt? Succes met je keuze!

Ik 17 jaar en bezig met mijn HBO-ICT opleiding, en ik zou graag willen kunnen werken bij Veiligheid en Service. 

Het verband tussen beide ontgaat me volledig. Wellicht kun je beter eerst eens een beroepskeuzetest kunt doen. 

Bij NS krijg je een interne opleiding van 6 maanden ongeveer en dien je het eerste jaar sowieso fulltime beschikbaar te zijn. Dit lijkt mij niet te combineren met een full time studie. Daarbij ga je onregelmatig werken en dat zal zeker niet altijd uitkomen met een studie er naast.

Ik heb wel eens wat collega's gezien die een deeltijd studie naast hun werk doen en dat is al heel erg moeilijk te combineren, laat staan als je 2 opleidingen tegelijk moet doen.

Overigens is de eis inderdaad 18, maar dat wil niet zeggen dat iedere 18 jarige aangenomen wordt. Je moet wel een volwassen persoon zijn die standvastig is en wat natuurlijk overwicht heeft. Ik wil je niet ontmoedigen, maar wel een realtisch beeld scheppen.

 

Niets is onmogelijk, maar de situatie zoals je hem beschrijft, komt daar wel bij in de buurt.

Bedankt voor de reacties,

ICT en V&S is inderdaad een aparte combinatie, maar ik heb beide interesse in ICT, en in hulpverlening (en voor het feit dat ik het ook interessant vind om dichtbij treinen te zijn vind ik V&S interessanter dan Politie of Handhaving, en onder hulpverlening versta ik ook het helpen van andere mensen op zo veel mogelijk manieren.), dus ik ben van plan op basis van de reacties mijn ICT opleiding eerst af te maken voordat ik weer ga denken om hier mogelijk te kunnen solliciteren.
 

Veel succes met je studie en wellicht kunnen we je ooit als collega begroeten.

Reageer