beantwoord

Vergeten uit te checken in de bus

• 21 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Bste ns,
Ik ging laatst met d buss van de bijlmer arena naar een carpoolplek bij abcoude. Ik moest met haast de bus uit en ik weet niet zeker of ik ben uitgecheckt. Ik ben nu bang dat ik superveel boete moet betalen wat het is al ongeveer een weekje geleden. Of wordt ik automatisch uitgecheckt na 6 uur? Wilt u me zo snel mogelijk helpen wat ik zit helemaal in de stress

Groetjes maggie (12 jr)
icon

Beste antwoord door iMark 21 augustus 2019, 17:08

Was het een bus van Syntus Utrecht? Was het in lijn 126 die naar Mijdrecht rijdt?
Je hoeft je geen zorgen te maken. Het ergste wat gebeurd kan zijn is dat je €4 hebt betaald omdat je niet hebt uitgecheckt.

Normaal gesproken kost de rit €2,16 wanneer je uitcheckt bij de halte Viaduct A2 in Abcoude.
Je kunt de €1,84 die je teveel hebt betaald zelfs terugvragen via de website https://www.uitcheckgemist.nl.

Stress is echt nergens voor nodig en een boete krijg je zeker niet.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Daarvoor moet je de klantenservice van de busmaatschappij even bellen.
Badge +3
Was het een bus van Syntus Utrecht? Was het in lijn 126 die naar Mijdrecht rijdt?
Je hoeft je geen zorgen te maken. Het ergste wat gebeurd kan zijn is dat je €4 hebt betaald omdat je niet hebt uitgecheckt.

Normaal gesproken kost de rit €2,16 wanneer je uitcheckt bij de halte Viaduct A2 in Abcoude.
Je kunt de €1,84 die je teveel hebt betaald zelfs terugvragen via de website https://www.uitcheckgemist.nl.

Stress is echt nergens voor nodig en een boete krijg je zeker niet.
Dag Magztje en welkom op onze Community!

Maak je geen zorgen er staat geen boete op het vergeten van uitchecken. Er zal hoogstens € 4,00 van je OV-chipkaart zijn afgeschreven. Je dient dan nog wel even contact op te nemen met de busmaatschappij, zoals @Tamzin al stelt. Dan kan je, als de rit normaal minder kost, zelfs nog wat geld terug krijgen! 🙂

Ik heb ook even je titel aangepast en je topic verplaatst naar een andere categorie zodat het wat makkelijker te vinden is.
Reputatie 6
Grappig dat je je leeftijd erbij vermeld, maar ook reizigers van 32 of 62 vergeten wel eens uit te checken @Magztje Niets om je voor te schamen.

Ondanks dat het antwoord van @iMark goed is, ben je eigenlijk op het verkeerde forum, immers de NS rijdt niet met bussen maar met treinen 😀
Badge +3
In dit geval is het vermelden van de leeftijd best relevant. Daardoor kon ik zien dat ze geen recht had op 34% leeftijdskorting. 🤔

Het maakt mij niet uit of een vraag misschien op een verkeerd forum is gesteld. Het gaat erom dat het antwoord op de vraag correct is.

Reageer