beantwoord

Verloren portemonnee

• 24 januari 2018
  • 8 reacties
  • 300 Bekeken

Wanneer een portemonnee doorgestuurd wordt naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen, worden identiteitsbewijzen en rijbewijzen eruit gehaald en naar de marechaussee gestuurd. Hoelang duurt dit proces? Ik heb inmiddels een mail gehad dag het CBGV mijn portemonnee binnen heeft gekregen, maar het is mij niet duidelijk waar mijn rijbewijs zich op dit moment bevindt. Daar? Bij de marechaussee? Bij het RDW?
icon

Beste antwoord door Arnold NS 24 januari 2018, 18:42

Hallo Mariekeul en welkom op het NS Forum!

Als wij een losse OV-chipkaart, pinpas, paspoort, rijbewijs etc. vinden dan wordt deze naar de betreffende instantie opgestuurd of vernietigd. In het geval van een portemonnee houden we de pasjes hierin bewaard. Je rijbewijs zal zich dus ook hierin bevinden tot deze weer in je bezit komt.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

Voor een rijbewijs weet ik het niet maar voor een identiteitsbewijs doet het er niet toe waar het zich bevindt. Deze worden namelijk vernietigd zover ik weet.
Hallo Mariekeul en welkom op het NS Forum!

Als wij een losse OV-chipkaart, pinpas, paspoort, rijbewijs etc. vinden dan wordt deze naar de betreffende instantie opgestuurd of vernietigd. In het geval van een portemonnee houden we de pasjes hierin bewaard. Je rijbewijs zal zich dus ook hierin bevinden tot deze weer in je bezit komt.

Hallo,

Enige tijd geleden ben ik mijn rijbewijs kwijt geraakt.
Een aardige dame had mijn rijbewijs gevonden, afgegeven bij ´ gevonden en verloren voorwerpen ´ in Amsterdam en mij hiervan op de hoogte gesteld door mij een berichtje te sturen via Facebook. Toen ik langs ging, was mijn rijbewijs helaas al opgestuurd naar het depo (zeiden ze daar) in Utrecht. Ik moest een formulier invullen van ´gevonden en verloren voorwerpen ´van Ns. Zo gezegd, zo gedaan. Een aantal weken later kreeg ik tot mijn verbazing bericht, dat mijn rijbewijs niet is gevonden. De dame die mijn rijbewijs heeft gevonden, is een medewerker van Amsterdam Cs. Zij heeft er achteraan gebeld. Mijn rijbewijs is naar de marechaussee opgestuurd. Is mijn rijbewijs nu vernietigd of kan ik hem alsnog ergens ophalen? Ik vind het eerlijk gezegd een vreemd verhaal. Maar lees hier in de topic dar het vaker gebeurt. Wat te doen? Waarschijnlijk een nieuwe aanvragen. Zonde van de 80 euro wel! Misschien dat jullie mij kunnen helpen? :)

Badge +3

Het kan best zijn dat het naar de Marechaussee gestuurd wordt, maar die vernietigen dus volgens mij alleen identiteitsbewijzen.

Volgens de RDW moet een gevonden rijbewijs naar hen opgestuurd worden, waarna zij zullen proberen het via de Basisregistratie Personen (BRP) terug te sturen naar de eigenaar.

Bedankt @Robert B voor jouw reactie!

´Enige tijd geleden ´ was eigenlijk zacht uitgedrukt.
Het is inmiddels al meer dan 2 maanden geleden.
Zou het kunnen dat de marechaussee het naar de RDW heeft opgestuurd en dat het zolang duurt voordat het weer bij mij terecht komt?

Reputatie 6
Badge

Het kan best zijn dat het naar de Marechaussee gestuurd wordt, maar die vernietigen dus volgens mij alleen identiteitsbewijzen..

De marechaussee vernietigt inderdaad geen rijbewijzen, maar stuurt deze altijd en ook vrijwel meteen door naar het RDW.

Als er iets aan de hand is met het rijbewijs, bijvoorbeeld als vermist of gestolen opgegeven, dan kan het rijbewijs wel ongeldig gemaakt door de marechaussee voor deze door wordt gestuurd.

Badge +3

Precies, dus vreemd dat het dan al 2 maanden duurt voor @Dominique van Minderhout en niemand weet waar het rijbewijs gebleven is. Ik zou bij de RDW informeren dus, met liefst het nummer van je rijbewijs paraat.

Kreeg trouwens een mailtje van mijn werkgever dat de mijne binnenkort (januari 2020) verloopt, en dat ik van het CBR een brief daarover gekregen zou hebben?

Nou, eh.. nee dus! Maandag maar eens bellen of ze mijn adres wel hebben ;-)

Super dank voor jullie reactie!

Advies opgevolgd en Rdw gebeld!

Zonder succes helaas! Marechaussee wist er ook niks van af! Ik vind het een raar verhaal blijven, maar neem mij verlies en vraag een nieuwe rijbewijs aan!

In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Reageer