beantwoord

Vertragingen

• 11 juli 2014
  • 2 reacties
  • 249 Bekeken

Beste NS,

Reizen met de trein vind ik erg prettig. Ik heb een weekend vrij abonnement zodat ik in het weekend heerlijk ontspannen kan reizen. Het liefste zou ik ook dagelijks met de trein naar mijn werk gaan. Toen ik nog in Rotterdam werkte, deed ik dit dagelijks. De reis van Den Haag CS naar Rotterdam verliep meestal probleemloos.
Ik heb nu een nieuwe baan in Den Bosch, een langere reisafstand. Nu ga ik meestal met de auto, want dat is sneller, maar tenminste 1x week ga ik met de trein. Echter mijn recente ervaringen met de NS weerhouden mij hier nu van.

Zoals vandaag, vrijdag 11 juli. Ik was voornemens de trein van 6:24 vanaf Den Haag CS richting Utrecht te nemen. Ik zit in de trein, er blijkt een technisch mankement te zijn, de trein rijdt niet. Dus ik neem de trein van 6:39 en ik ben 16 minuten later dan gepland in Den Bosch.

Op maandag 30 juni reis ik vanaf Rotterdam Blaak naar Den Bosch, via Rotterdam CS met de Intercity Direct, en Breda. De intercity van Breda (7:10) naar Den Bosch heeft ruim 10 minuten vertraging bij aankomst in Den Bosch.

Maandag 23 juni reis ik hetzelfde traject van Rotterdam Blaak naar Den Bosch via Breda. Bij aankomst op Breda blijkt de intercity van 7:10u niet te rijden en daarom moet ik met de stoptrein van 7:24u naar Den Bosch. Ik ben 21 minuten later dan gepland in Den Bosch.

Kortom, de afgelopen 3 keer heb ik steeds vertraging gehad bij mij reis naar Den Bosch, dit valt mij enorm tegen. Bovendien zit ik nu in de trein van 6:39 vanaf Den Haag CS naar Utrecht. We hebben inmiddels al een paar keer stil gestaan voor een roodsein, inmiddels 10 minuten vertraging, dus de aansluiting in Utrecht mis ik al... Ik gok op ruim 30 min vertraging.

Mijn teleurstelling is groot. In het vervolg zit ik alleen nog maar in het weekend in de trein en niet meer doordeweeks naar mijn werk, het risico op vertraging, teleurstelling en frustratie is te groot.

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 11 juli 2014, 19:41

Beste Binsje,

Spijtig om te lezen dat je telkens deze reiservaring hebt. Vertragingen zijn nooit prettig, dat begrijp ik heel goed. Een klein incident kan het drukke spoornetwerk al behoorlijk in de war schoppen, maar we werken er dan met man en macht aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Wellicht vind je dit filmpje wel interessant om te zien: Zomaar een dag... Ik ben erg blij om te lezen dat je wel graag met de trein reist en ik zal deze melding ook doorzetten naar de desbetreffende afdeling. Mocht je 30 minuten of meer vertraging oplopen kan je altijd gebruik maken van onze Geld terug bij Vertraging Claim. Ik hoop dat je volgende reiservaringen een stuk beter zullen zijn en dat je, ook naar het werk, meer gebruik zal maken van de trein!
Bekijk origineel

2 reacties

Ik begrijp niet helemaal waarom u uw bericht de titel meegeeft "Waarom geen emailadres?" om vervolgens een betoog te houden over vertragingen waarmee u telkens wordt geconfronteerd.

Nou wil ik uw plezier wat u kennelijk nog wel hebt in het reizen met de trein in het weekend beslist niet bederven, maar in het weekend komt het maar al te vaak voor dat er op diverse trajecten door ProRail aan de infrastructuur wordt gewerkt, waardoor er soms in het geheel geen treinen kunnen rijden en vaak met bussen wordt vervoerd.
Als u dus in het weekend op stap wilt met de trein, houd dan dus ook die werkzaamheden goed in de gaten om te voorkomen dat u onderweg ergens op een station strandt.
Beste Binsje,

Spijtig om te lezen dat je telkens deze reiservaring hebt. Vertragingen zijn nooit prettig, dat begrijp ik heel goed. Een klein incident kan het drukke spoornetwerk al behoorlijk in de war schoppen, maar we werken er dan met man en macht aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Wellicht vind je dit filmpje wel interessant om te zien: Zomaar een dag... Ik ben erg blij om te lezen dat je wel graag met de trein reist en ik zal deze melding ook doorzetten naar de desbetreffende afdeling. Mocht je 30 minuten of meer vertraging oplopen kan je altijd gebruik maken van onze Geld terug bij Vertraging Claim. Ik hoop dat je volgende reiservaringen een stuk beter zullen zijn en dat je, ook naar het werk, meer gebruik zal maken van de trein!

Reageer