Vindt NS euro's belangrijker dan klanten?



Toon eerste bericht

81 reacties

Reputatie 3
Sorry, maar ik vind het kwalijk dat NS slechts twee treinen gaat verlengen. Zeker buiten de spits kan je makkelijk het hele zwikje weer terugsturen richting het Noorden. Juist de ontwikkeling dat treinen buiten de spits nu soms voller zijn dan in de spits, had echt nooit mogen worden ingezet. Hopelijk gaat NS de vrijkomende stellen uit de 2000/8800/8900 inzetten voor de Noordoost, maar ik heb er een hard hoofd in.
Reputatie 3
We hebben een inschatting gemaakt betreffende de lengte van alle treinen Arie. Dit hebben we kritisch gedaan, omdat in 2016 bleek dat sommige treinen echt te lang waren voor het aantal reizigers. We vinden euro's niet per definitie belangrijker dan reizigers, maar we moeten wel kritisch kijken naar onze materieelinzet. En die inzet moet zo optimaal mogelijk zijn. Ik moet me wat dat betreft aansluiten bij Slidestops.

Fijn dat NS nu eindelijk toegeeft dat materieel dat er wel is vaak niet wordt ingezet waardoor er mensen moeten staan. Willen jullie ook het webcare team instrueren dat ze klachten hierover niet meer beantwoorden met "materieeltekort"?

Verder hebben we een verschillend beeld van "optimaal". NS vindt een trein die onder normale omstandigheden behoorlijk vol zit waardoor veel klanten moeten staan kennelijk "optimaal". Naast dat staan, betekent deze keuze ook dat bij vertraging of uitval van treinen de resterende treinen direct overvol worden. Dus ook in die situaties graag niet meer verschuilen achter "overmacht". Maar ik snap dat deze keuze vanuit financiële optiek "optimaal" is.

Als klant vind ik een trein waarin precies genoeg zitplaatsen zijn "optimaal". Een trein waarin bij calamiteiten zonder problemen nog wat extra reizigers passen zonder te hoeven stapelen. Als ik de topics over te volle treinen op dit forum nalees zijn de meeste klanten het met me eens.

NS kiest dus voor de vanuit financiële optiek optimale materieelinzet, en niet de vanuit klantoptiek optimale inzet. NS vindt dus euro's belangrijker dan klanten.
Bericht en gebruiker verwijderd door Sivan in verband met grof taalgebruik.
Reputatie 3
Kunt u wellicht uw taalgebruik iets matigen? Zes keer min of meer dezelfde reactie plaatsen is onnodig en zeker zo'n reactie.
Reputatie 3
Kunt u wellicht uw taalgebruik iets matigen? Zes keer min of meer dezelfde reactie plaatsen is onnodig en zeker zo'n reactie.

Wel fijn dat hij de de spelfout nog even corrigeert. Dat dan weer wel:D
Reputatie 6
Badge
NS Mag euro's belangrijker vinden dan klanten. Klanten vinden euro's toch ook belangrijker dan NS?

Reageer